Gå til innhold

Dumt å vente med barn til man bikker 30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare starte med å si at jeg vet det finnes unntak her; de som møter den rette sent, de som prøver lenge før de blir gravide osv.

Men, hvis alle forutsetninger ligger til rette; er det mest ideelt å få barn i 20-årene? Jeg og samboer er 27 og 29 år, og har vært sammen i hele 8 år. Begge er ferdig med utdannelsen og i full jobb. Vi har riktignok ikke kjøpt noe bolig enda, men vi driver og sparer opp mens vi leier. Jeg mener vi bør begynne å prøve nå. Jeg synes ikke det er særlig snilt ovenfor barna å gi dem for gamle foreldre, og jeg tror en fødsel vil bli tyngre for kroppen jo lenger jeg venter. Samboer syns derimot vi skal være unge og fri noen år til. Han fester nesten ikke lenger, så det handler ikke om sånne ting, men mer om å ikke ha så mange forpliktelser. Han synes ikke det gjør noe å vente til vi er i hvert fall 33 og 35. 

Hva er deres erfaringer? Er det null problem å vente til midten av 30-årene, eller er det dumt?

Anonymkode: ec79b...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fått alle mine 3 barn i 30 årene jeg. Siste når jeg var 39.

Har hatt lette svangerskap, raske, lette fødsler og fin barseltid med alle tre. Har heller ikke hatt noe problem med å bli gravid. Brukte riktignok litt tid på å bli gravid med førstemann, men det hadde nok ikke noe med alder å gjøre.

Syns det har gått veldig greit å få barn etter 30. Jeg har nok taklet det bedre enn jeg ville gjort i 20 årene

Anonymkode: 3c9a0...f50

AnonymBruker
Skrevet

Dumt å utsette pga økonomi og "ting" jeg og min mann fikk barn når jeg var lærling, ting ordner seg alltid, jeg var 27, vente til en er 32 bare for å gjør der virker fjernt.

Anonymkode: 3d53e...527

• Liker 2
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Hvis dere har muligheten og er motiverte nå, er det jo greit å begynne å tenke på barn. Ingen vits i å utsette bare for utsettelsens skyld, men det er ikke noe problem å få barn i 30-årene. Veldig mange får barn i løpet av dette tiåret. Begynner du/dere derimot å bikke 40 år, bør dette med barn skje relativt fort. Av hensyn til de eventuelle barna.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare starte med å si at jeg vet det finnes unntak her; de som møter den rette sent, de som prøver lenge før de blir gravide osv.

Men, hvis alle forutsetninger ligger til rette; er det mest ideelt å få barn i 20-årene? Jeg og samboer er 27 og 29 år, og har vært sammen i hele 8 år. Begge er ferdig med utdannelsen og i full jobb. Vi har riktignok ikke kjøpt noe bolig enda, men vi driver og sparer opp mens vi leier. Jeg mener vi bør begynne å prøve nå. Jeg synes ikke det er særlig snilt ovenfor barna å gi dem for gamle foreldre, og jeg tror en fødsel vil bli tyngre for kroppen jo lenger jeg venter. Samboer syns derimot vi skal være unge og fri noen år til. Han fester nesten ikke lenger, så det handler ikke om sånne ting, men mer om å ikke ha så mange forpliktelser. Han synes ikke det gjør noe å vente til vi er i hvert fall 33 og 35. 

Hva er deres erfaringer? Er det null problem å vente til midten av 30-årene, eller er det dumt?

Anonymkode: ec79b...23e

Er ikke tyngre for kroppen. Vent til 30-årene. Dessuten, da er en tøffere til å ta oppgjør og brudd.

Anonymkode: 9d894...b2e

Skrevet

Ville starta nå

Tar fort 10 år før du blir gravid og!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...