Gå til innhold

Sykkel til en på 4,5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har nettopp lært å sykle på vanlig sykkel (altså uten støttehjul), men sykkelen han har er veldig liten. Han fikk den i fjor av bestemor, kjøpt på salg, og den er beregnet på barn fra 2-4 år (står det på den). Vi har derfor lyst til å kjøpe by sykkel til han, og jeg har nå fått tilbud om kjøpe en pent brukt dbs-sykkel av en på jobben min. Den er 20" og kollegaen min sier den er beregnet for barn fra 5-8 år. Sønnen min blir ikke fem før i september, så denne sykkelen vil kanskje bli for stor denne sommeren? Noen som har noen formening? Hvor mange tommer på sykkelen er gunstig for en på 4,5?

Anonymkode: 408ec...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer høyde på barnet og ferdighet på sykkelen som avgjør størrelsen på sykkelen og ikke alder. Her har vi både en 12" og en 16", 16" passer, men barnet selv føler seg tryggere på den minste så da bruker hun den akkurat nå.

Anonymkode: 39b93...343

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mer høyde på barnet og ferdighet på sykkelen som avgjør størrelsen på sykkelen og ikke alder. Her har vi både en 12" og en 16", 16" passer, men barnet selv føler seg tryggere på den minste så da bruker hun den akkurat nå.

Anonymkode: 39b93...343

Jo, jeg skjønner jo det, men jeg vet ikke akkurat hvor høy han er. Men ser (ut fra de andre barna i bhg) at han er en rimelig gjennomsnittlig 4,5-åring. Derfor alder istedenfor høyde ;)

Ts

Anonymkode: 408ec...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...