Gå til innhold

Hvor gammel når man kan farge håret? Rødhåret gutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, gutten min begynner på skolen til høsten, og har rødt hår. Har vært noen småepisoder med erting hvor hårfargen har vært tema.

Er det innenfor å farge håret hans svart/brunt til når han skal begynne på skolen?

Anonymkode: ca931...1aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På en seksåring?  Da må du kjøpe spesialisert farge til barn i hvertfall! 

Anonymkode: 8329e...86b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

farge håret på en 6 åring? 

Hva blir det neste? Sminke? Innleg i bh? Voksing så fort de får hår? 

Anonymkode: bdefd...42b

• Liker 4
Skrevet

Det beste du kan lære ham er at det ikke er han det er noe galt med, eller han som skal forandre seg, når andre er ufine. 

Håper at dette ikke er en seriøs tråd.

• Liker 14
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innenfor å farge håret hans svart/brunt til når han skal begynne på skolen?

Anonymkode: ca931...1aa

Nei, men det er greit å la ham starte på kampsporttrening 😊

• Liker 17
Skrevet

Selvsagt er det ikke innafor! Jeg håper dette er tull... men dessverre finnes det mødre som ikke klarer å anerkjenne hvor fantastiske barna deres er og må pynte på dem til det unaturlige. Så man vet aldri.

• Liker 11
Skrevet

Dette må være tull. Man farger ikke håret på små gutter! Og jeg tviler på at han blir mobbet, det er gjengs oppfatning nå for tiden at rødt hår er fint.

• Liker 4
Gjest Belle âme
Skrevet

Lim på han ein parykk. 

Gjest Loffeliten
Skrevet

Absolutt! Putt ham i solarium noen timer også, kanskje? Og så fins det jo så fine kontaktlinser med farge å få kjøpt nu til dags. :jepp: 

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du virkelig at han skal bli mobba enda mer? Tror du virkelig at de som mobber ikke vil se at håret er farget???

Og: Ønsker du som mor barnet ditt så vondt at han risikerer å utvikle allergi, miste hår (ja, for det kan skje!), og få enda større følelse av at det er noe galt med han?!?!?!?;?!?;?;?!?!

Gratulere med tittelen årets mest tragiske mor.

Anonymkode: c0e79...359

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt med rødt hår, han er mange år unna å begynne på skolen enda. Men jeg ville bare bygget han opp! Personlig syntes jeg rødt hår er helt nydelig, pappaen hans har også rødt hår. 😉 

Hvis det bare er snakk om noen få kommentarer så ville jeg ikke gjort noe stort nummer ut av det. Det tenker jeg kan gjøre han enda mer usikker. Hadde det ikke vært det røde håret så er det gjerne noe annet, som gule støvler eller det samme på nista hver dag. Så lenge det ikke er snakk om mobbing så.. Kan ikke tro at et så lite barn foreslår selv å farge håret?! 

Anonymkode: 33021...a09

• Liker 2
Skrevet

Du må seriøst tulle nå hva? Hva er det du da lærer din unge med det? At ja de som evt måtte plage h*n har rett og ungen din må da forandre seg for å passe inn i deres øyne. Til og med du som mor bifaller da at ungens "feil" må fikses? Ta å skjerp deg og det temmelig fort! 

• Liker 5
Skrevet

Nei. Min datter har også rødt hår, og hun er nå 13 år og svært stolt av sin hårfarge. 

Du må lære han å sette pris på fargen, og å være stolt over er den. Og kanskje ta en prat med foreldrene til de barna som antyder at det er noe feil med guttens hårfarge, det er de som har en jobb å gjøre her... 

• Liker 6
Skrevet

Rødhåret er jo så fint :O!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 7
Skrevet

Er det deg eller faren barnet har arvet det "fæle" håret sitt etter da? 

Nei, du farger ikke håret hans. Du lærer ham at han er helt topp akkurat slik han er. Og litt kampsport til regndagene. Jeg tror egentlig du overdriver, jeg har ikke sett noe til at rødhårede barn på vår skole tynes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lær ungen at det er veldig ok å ha rødt hår. Herregud, vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: ad5c4...43b

• Liker 3
Skrevet

Dersom dette er sant, så synes jeg du skal kontakt helsestasjonen og få råd om hvor du skal henvende deg videre for å gå på veiledningskurs for foreldre. Dette grenser mot omsorgssvikt; ikke av ondskap selvsagt, men av uvitenhet.

Barn tenger støttende foreldre og må du på kurs for å lære deg det, så får du gå på kurs"!!! Dette er grusomt.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, håper du kødder nå!

Anonymkode: 5b68f...0e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være hardt å gå gjennom skolegang når man er "ginger".

Har vært vitne til at de ofte får slengt kommentarer etter seg eller bare venner som tuller, men det kan bli veldig mye. Skulle dog ikke tro det var et problem i så ung alder. Jeg ville ventet, og spørsmålet er om det er verdt det. Tar mye tid hvis man skal gjøre det jevnlig. Slikt er nok verst på ungdomsskolen.

Anonymkode: c4173...88b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...