Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er pulsen deres når dere jogger rolig? 

På starten av treningsøkta har jeg 150, men mot slutten har jeg 175-185 og løper da i I4. Mange som påpeker at dette er mye til å være meg (jente 22år, 57 kg og 172høy). 

Anonymkode: 18d0b...d6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt lavere utgangspuls enn deg - men jeg er også oppi 185-190 mot slutten. Da presser jeg litt på. Og så jogger meg litt ned. Jeg har maxpuls på 225, så får syre rundt 185-190. Må roe ned etterpå eller blir jeg så støl dagen etter.

Anonymkode: 3b631...e3c

AnonymBruker
Skrevet

...men gjennomsnittpulsen min på rolig økt ligger rundt 160-170 når jeg ser på sammendraget etterpå.  

Anonymkode: 3b631...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hvilepuls har dere da?

Anonymkode: 934a8...c22

Gjest Citronella
Skrevet

Hvilepulsen min er svært lav. Ligger på mellom 35-40. Og jeg er moderat trent. Blodtrykket er også lavt. Snodig i grunn, med tanke på alt det tankekjøret og nervene utenpåkroppen jeg til tider har.

AnonymBruker
Skrevet

Puls oppe i 180 når jeg trener intervaller, og men pleier å ligge rundt 140-150 på langturer. 

Pulsen din er ikke nødvendigvis "for høy", men den tyder på at du trener mer intensivt enn det du tror. Hvis du likevel føler at du "jogger rolig" og klarer å holde ut lenge, så har du nok en ganske høy makspuls. Ikke uvanlig det. Du merker godt når du trener over melkesyreterskel, og da vil ikke treningen føles som "rolig jogging" lenger. 

Så alt i alt så sier disse verdiene lite om du ikke tar en makspulstest. 

Anonymkode: 12cd9...fe4

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, Citronella skrev:

Hvilepulsen min er svært lav. Ligger på mellom 35-40. Og jeg er moderat trent. Blodtrykket er også lavt. Snodig i grunn, med tanke på alt det tankekjøret og nervene utenpåkroppen jeg til tider har.

Det hørtes da veldig lite ut... for å være moderat trent altså!

• Liker 2
Gjest Citronella
Skrevet
1 minutt siden, Silje92 skrev:

Det hørtes da veldig lite ut... for å være moderat trent altså!

Ja. Men det er genetisk. Og det plager meg ikke stort ;) Bortsett fra litt ortostatisk hypotensjon av og til.

Skrevet
Akkurat nå, Citronella skrev:

Ja. Men det er genetisk. Og det plager meg ikke stort ;) Bortsett fra litt ortostatisk hypotensjon av og til.

Da er det en naturlig forklaring på det ;) 

Skrevet

Når jeg jogger intervaller ligger jeg opp mot 190 i puls. Rundt 150 ved rolig jogg. Er ganske godt trent, men har en hvilepuls på over 80, så har vel bare generelt veldig høy puls. 168 høy, 58 kg. 

Gjest Citronella
Skrevet
Akkurat nå, Silje92 skrev:

Da er det en naturlig forklaring på det ;) 

Hmm. Og slipper nok unna hjertetrøbbel i fremtiden. Sånt finnes ikke i min familie.

Gjest tussi62
Skrevet
12 timer siden, Citronella skrev:

Har du lavt blodtrykk?

Gjest tussi62
Skrevet

Ligger på rundt 180 - 190 da jeg måler like etter at jeg har løpt.

Har rundt 60 i hvilepuls.

AnonymBruker
Skrevet

Å vite hvilken puls du har ved lett jogging gir ingen mening uten å vite den faktiske makspulsen. Pulsen ved aktivitet må sees i sammenheng med din maksimale puls.

Hvilken hvilepuls du har betyr heller ingenting isolert sett. Denne vil varierer fra person til person basert på gener, hvor godt trent du er, hva du har spist, om du er streset etc. Den gir kun mening for deg selv dersom du observerer denne over tid. 

Anonymkode: df803...031

• Liker 1
Skrevet

Når jeg kjører hardøkter ligger pulsen på rundt 180-190 de siste par minuttene av hvert drag. Ved rolig/moderat jogging har jeg kanskje 150 tenker jeg. Hvilepuls på rundt 60. Puls er veldig individuelt, og det du beskriver høres helt normalt ut for min del

Gjest Citronella
Skrevet
20 timer siden, tussi62 skrev:

Har du lavt blodtrykk?

Ja. Det har jeg nevnt i innlegg over :) Jeg har blodtrykk når det måles i hviletilstand på 90/50. Har vært lavere, men da var jeg syk.

• 1 måned senere...
Gjest Tigress
Skrevet

Eg har puls på opp mot 200 når eg spring i4. Kvilepuls på låg førtital, tenkjer eg, det er sjeldan eg gidd å måle den. Makspuls på løp på 204, trur eg det var. Eg er 41 år, middels godt trent, men i knallform i forhold til folk flest. Pulsverdiane til andre er 100% uinteressante, det er så store individuelle skilnadar der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...