Gå til innhold

Jeg hater min nye stemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Faren min fikk seg for litt siden en ny samboer, som da blir min stemor. Problemet er at hun har en elendig personlighet og sitter her i sofaen og fjerter hele dagen. Jeg får med andre ord ikke være i fred. Faren min er helt klart lykkelig å endelig greie å finne ei ny dame etter moren min reiste, men han burde tenke litt på døtrene sine og. Hvordan skal jeg takle den nye onde stemoren min? 

Anonymkode: 625e6...b65

Videoannonse
Annonse
Gjest Velin
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du mener hun har en elendig personlighet, og hvorfor du mener hun er ond? 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Velin skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du mener hun har en elendig personlighet, og hvorfor du mener hun er ond? 

Hum maser, er kjedelig, lar meg ikke få lov til noe og er generelt en plage å ha med å gjøre. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hum maser, er kjedelig, lar meg ikke få lov til noe og er generelt en plage å ha med å gjøre. 

Hvor gammel er du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel da ikke ond selv om hun maser og ikke lar deg få gjøre det du vil? Definisjonen på ond er noe mer grusommere enn det du beskriver. Tror du bør gå litt inn i deg selv først, før du henger ut din egen stemor. 

Anonymkode: 5479f...81e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Millimani skrev:

Hvor gammel er du?

16 år

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er vel da ikke ond selv om hun maser og ikke lar deg få gjøre det du vil? Definisjonen på ond er noe mer grusommere enn det du beskriver. Tror du bør gå litt inn i deg selv først, før du henger ut din egen stemor. 

Anonymkode: 5479f...81e

Hun er absolutt ond og sadistisk etter min mening. 

Gjest Velin
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun høres ikke akkurat mye ond ut. Mulig hun maser og sier nei til ting fordi hun rett og slett bryr seg om deg. 

Men skjønner det ikke er lett å få en ny person inn i livet som skal bestemme hva du kan og ikke kan gjøre. 

Og selvfølgelig skal pappaen din tenke på dere, men kanskje dere skal tenke på han også? Han må få lov til å finne kjærligheten på nytt og være lykkelig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

16 år

Jaså gitt. Hun gjør det med andre ord bare for å være snill med deg. Det er bare det at de som er i den alderen du er i, ikke alltid klarer å skjønne det. Klare grenser fra foreldre og steforeldre kan være ment som kjærlighet og omsorg. Vær snill med henne så er hun snill mot deg. Ellers har du vel bare et typisk tenårings-problem

• Liker 10
Skrevet

Kanskje hun sitter i den andre enden av sofaen og skriver et innlegg om "hvordan skal jeg bli kjent med min samboers datter? " Jeg vet ikke hvor gammel du er, men siden du søker råd og ikke trives hjemme sammen med den nye samboeren til din far, som du slettes ikke trenger å se på som en stemor, men en voksenperson å forholde seg til, så ville jeg først og fremst snakket med faren din. Det ligger mye sinne, kanskje litt sjalusi og lite konstruktivt i innlegget ditt, og det er tydelig at dette er vanskelig for deg. Klart det er det. Men du blir nødt til å akseptere at han har valgt å flytte sammen med henne, men du kan ha litt å si på hvilke områder dere skal omgås, og hvilke regler dere skal ha. Men du må akseptere at dette er hennes hjem også, selv om du var der først. Snakk med far, så fort som mulig. Og tenk løsninger, ikke sabotasje.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stemor, ufattelig vanskelig rolle, kjenner jeg ikke har lyst å se askepott eller snehvit med 6 åringen😊

Anonymkode: f061b...da6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du høres mer sjalu ut. Hva skal til for at et kvinnfolk er bra nok for faren din da? 

Du er såppas gammel at du sikkert flyttet ut om 2-3 år uansett så du bør bli litt mer voksen og bare innfinne deg i at sånn er det. 

Hva er det du ikke får lov til da? 

Anonymkode: 3e5fe...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så respektløse kg-damer er mot tenåringer. Utrolig ovenfra og ned-holdning. Jeg er eldgammel, men det betyr ikke at jeg mener jeg har rett til å rakke ned på ungdommen fordi jeg mener jeg har skjønt det, liksom.

Anonymkode: 54ad0...2da

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er absolutt ond og sadistisk etter min mening. 

Vet du hva en sadist er?

Du høres ut som en 6 åring. Du høres veldig bortskjemt og barnslig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Faren min fikk seg for litt siden en ny samboer, som da blir min stemor. Problemet er at hun har en elendig personlighet og sitter her i sofaen og fjerter hele dagen. Jeg får med andre ord ikke være i fred. Faren min er helt klart lykkelig å endelig greie å finne ei ny dame etter moren min reiste, men han burde tenke litt på døtrene sine og. Hvordan skal jeg takle den nye onde stemoren min? 

Hva med å ta henne med på ski, bingo eller fotball? 

Anonymkode: 65495...168

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er kjempeglad over jeg ikke er stemor lenger😀

Anonymkode: afbd1...5d5

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det hun maser om? Hva er det du ikke får lov til? Er absolutt ikke sikkert noe av det er vondt ment. Skjønner at du synes det er ekkelt at hun fjerter i sofaen når du også sitter der. Kan det tenkes at hun har noen problemer som gjør at hun ikke klarer å kontrollere det helt? Tenker da medisinske problemer. Det er nemlig mange som har det. 

Anonymkode: 0ae5b...ad7

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje best å flytte ut tidligere? ;)

Anonymkode: bbc58...b35

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare takle henne så godt du kan. Ikke kalle henne ond, sadistisk og med en elendig personlighet. Har hun noen gode sider? En positiv ting med henne må jo være at din far har valgt henne, og hun gjør han lykkelig.

Anonymkode: a492f...e0d

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, EvaLena skrev:

Vet du hva en sadist er?

Du høres ut som en 6 åring. Du høres veldig bortskjemt og barnslig.

Enig, men det er vel slik de er i den alderen

Anonymkode: ec4c5...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...