Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente21----
Skrevet

Jeg har egentlig ikke no med dette, men lillesøsteren til venninnen min er litt merkelig(ufattelig dum, null sosiale antenner). I tillegg til det har hun også ADHD.

De er begge mine venninner, hun og søsteren altså. Og nå har hun yngste på 19 blitt forelsket i farens kamerat.

Farens kamerat er 55år.

Jeg får vel egentlig ikke gjort så mye enn å sitte her å irritere meg over dette.

Irritere meg over en gammel gris som er sammen med en dum 19åring, og irritere meg over en stokk dum person som tror hun er forelska, men som bare ser på han som en farsfigur.

Ikke spør meg hvordan jeg vet det, jeg bare vet.

Det som er er at denne jenta er så dum at jeg nesten vil kalle henne litt mentalt tilbakestående.

Søsteren bryr seg ikke noe om dette, mens broren i familien tar dette hardt.

Foreldrene gir også faen for de er narkomane.

Vi bor i en bygd, hvor alle snakker.

Og når dette kommer ut er livet hennes ødelagt, livet til familien hennes ødelagt og denne gamle grisen sitt liv sitt ødelagt.

Kan jeg gjøre noe?

Har mest lyst til å skrike til dem begge, men det er nytteløst.

Hele opplegget er så sjukt at jeg spyr. Orker ikke å ha kontakt med dem.

Argghh...måtte få ut litt aggresjon.

Verden er gal!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så mye å gjøre. Men jeg hadde hvertfall ikke satt pris på en "veninne" som så på meg som dum og mentalt tilbakestående. :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du snakker om at verden er gal, så kanskje du burde begynne å se på deg selv først, før du skal passe på alle andre. For måten du snakker om "venninnen" din på, er og bør være totalt uakseptabelt. Uansett hva du måtte mene om valgene hennes, så er du stygg, frekk og det som verre er.

Hva skal hun med fiender etter, når hun har "venninner" som deg. :roll:

Gjest happyending
Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe som "fy faen så kvalmt" når jeg leste overskriften, men når jeg leste innlegget så måtte jeg bare tenke at jeg er glad du ikke er min venninne... :o

Skrevet

Jeg synes det forholdet høres noget spesiellt ut. Det synes jeg du gjør og. Er denne jenta en venninne av deg??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er litt guffent med så stor aldersforskjell, men kan som de andre her inne ikke forstå at du kan kalde henne en venninne. Jeg ville aldri drømt om å beskrive noen av mine venner på den måten du gjør :o .

Skrevet

Jeg reagerer vel heller sterkere på at du tør å kalle deg hennes venninne. Slik snakker man ikke om en person, hvis du virkelig er venninna hennes! Kjærligheten kjenner ingen grenser, det gjelder også med alderen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk og lov at du ikke er min venninde :-x

Gjest trådstarter***
Skrevet

Typisk snerpete KG-damer.

Kan det tenkes at denne jenta virkelig er DUM?

Og det sier jeg ikke for å være slem. Hun har antageligvis en liten hjerneskade. Er bare fakta det!

Og det baserer jeg ikke på det at hun er forelsket i en snart 60år gammel mann. en pga mange ting. Jeg er heller ikke den eneste som mener dette. Hun skal også til behandling snart.

Og dere trenger ikke å fortelle meg om dere vil være venninna mi eller ikke. Det driter da jeg i. Hvis dere ikke har noe å si ang. innlegget så ikke si noe da :)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som denne jenta kommer fra et såkalt ressurssvakt hjem. Dermed blir det ekstra spesielt at denne 19-åringen er sammen med en 55-åringen. Dersom han er en venn av en såkalt ressurssvak far, synes jeg også det hele blir ganske sært.

Man skal være forsiktig med å dømme, men dette høres ut som en trist historie med en ung og usikker pike som trenger litt omsorg. Hadde denne 55-åringen en voksen og fornuftig mann hadde han selvsagt holdt seg unna en 19-åring med kun behov for trygghet.

Hvorvidt trådstarter kan være en venninne av dere eller ikke, synes jeg også blir uinteressant. Jeg leser bekymring for et menneske som kanskje ikke helt har evnen til å ta gode avgjørelser selv.

Gjest trådstarter***
Skrevet
Jeg synes det høres ut som denne jenta kommer fra et såkalt ressurssvakt hjem. Dermed blir det ekstra spesielt at denne 19-åringen er sammen med en 55-åringen. Dersom han er en venn av en såkalt ressurssvak far, synes jeg også det hele blir ganske sært.

Man skal være forsiktig med å dømme, men dette høres ut som en trist historie med en ung og usikker pike som trenger litt omsorg. Hadde denne 55-åringen en voksen og fornuftig mann hadde han selvsagt holdt seg unna en 19-åring med kun behov for trygghet.

Hvorvidt trådstarter kan være en venninne av dere eller ikke, synes jeg også blir uinteressant. Jeg leser bekymring for et menneske som kanskje ikke helt har evnen til å ta gode avgjørelser selv.

Takk for et saklig svar!

Det jeg reagerer på er at hun er såpass ressurssvak selv, og da skal ikke denne gamlingen utnytte seg av det.

Det er en selvfølge at hun kun ser på han som en far. Og kunne ikke denne mannen gitt henne trygghet i stedet for å virkelig tro at hun vil noe mer.

Hun sier jo det selv, men helt ærlig hun vet ikke hva hun snakker om. Jeg kunne godtatt dette hadde det ikke vært for hvordan hun er, men det er det som gjør hele saken så spesiell.

Skal man ha en så ung dame så blir man ikke sammen med en som er SÅ ressurssvak i tillegg :o

Det er jo ren utnyttelse.

Skrevet

Hvis hun er ei jente fra et ressurssvakt hjem, og som kanskje har dårlig selvbilde er det selvsagt ikke ok om kjæresten utnytter seg av det.

Grunnen til at jeg reagerte så sterkt på dine uttalelser i første innlegg var at det virket som om du så ned på henne. Det kunne nemlig tolkes slik.

Skrevet

Det jeg først reagerte på var aldersforskjellen. Deretter reagerte jeg på at de som svarte på innlegget vridde det MOT trådstarter. Utrolig vridning på fokuset.

Men endelig kom Tusenfryd med et bra innlegg. Og jeg er enig med det hun skriver. Hva trådstarter bør gjøre har jeg dessverre intet grunnlag til å uttale meg på i og med at dette er en såpass spesiell sak.

Skrevet

Jeg reagerte også på aldersforskjellen, men trådstarter virker mer dømmende enn beskymret. Kjærlighet kan gjøre folk dumme, men er det fakta at jenta blir utnyttet og er litt åndsvak, så er det helt klart jeg også hadde reagert. Men da går det jo ann å formulere det på en annen måte, for det var ikke det jeg fikk inntrykk av i første innlegg.

Gjest trådstart
Skrevet
Jeg reagerte også på aldersforskjellen, men trådstarter virker mer dømmende enn beskymret. Kjærlighet kan gjøre folk dumme, men er det fakta at jenta blir utnyttet og er litt åndsvak, så er det helt klart jeg også hadde reagert. Men da går det jo ann å formulere det på en annen måte, for det var ikke det jeg fikk inntrykk av i første innlegg.

jeg skrev jo det bare slikt det var.

det finnes folk som faktisk ER dumme.

ser ikke ned på henne av den grunn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Er det virkelig riktig å kalle noen for dum? Selv om et menneske er tilbakestående, så er det virkelig IKKE dum i mine øyne. Og jeg blir skremt over, at dette kommer fra en "venninne". Selv om mennesker har ulike måter å leve på, og ulike måter å forholde seg til verden på, så er man IKKE dum.

Så beklager, men jeg klarer ikke å overse at hun kaller henne for dum. Ingen mennesker er dum, men enkelte gjør dumme valg, og det er en stor forskjell.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Beklager, men der forsto jeg at dette bare er for å provosere. Så kos deg videre med de som går på, for jeg gidder ikke bry meg med folk, som bare er ute etter å provosere. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Så lenge de ikke har problemer så bør ikke du ha det. Liten respekt du har for andre da? kaller en venn for tilbakestående.

Hennes fam blir ødelagt sier du. Vil tro det meste er raknet fra før siden foreldrene er narkomane

Skrevet
Jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe som "fy faen så kvalmt" når jeg leste overskriften, men når jeg leste innlegget så måtte jeg bare tenke at jeg er glad du ikke er min venninne...  :o

Helt enig... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi bor i en bygd, hvor alle snakker.

Og når dette kommer ut er livet hennes ødelagt, livet til familien hennes ødelagt og denne gamle grisen sitt liv sitt ødelagt.

Kan jeg gjøre noe?

Har mest lyst til å skrike til dem begge, men det er nytteløst.

Hele opplegget er så sjukt at jeg spyr. Orker ikke å ha kontakt med dem.

Argghh...måtte få ut litt aggresjon.

Verden er gal!

Humm, er i grunn ganske uenig med deg...

Du kjenner situasjonen godt tenker jeg,

så du har vel dine grunner...

Men jeg hadde, som andre har skrevet, iallefall ikke

satt pris på ei venninne som kalte meg dum og

tilbakestående...

Han er ikke nødt om å være en gammel gris selv om

han liker jenta på 19 år vel?

Og hva bygda sier, er vel dem uinteressant,

det er dettte med kjærligheta, man bryr seg lite

om det. Bor i bygd selv (lita ei) og vet hva sladder

er, men om jeg hadde vært foreslka i en eldre person,

hadde jeg ikke brydd meg om hva de sa.

Men jeg hadde håpet venninna mi støttet meg...

Selv om hun var i mot det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...