Gå til innhold

Penger bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i bryllup. Jeg er forlover til venninnen min og de ønsker seg penger. Hvor mye penger er det vanlig å gi i bryllup? 

Hva blir sett på som alt for lite og hva blir sett på for mye? 

Anonymkode: 67762...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du råd til? Er gaven bare fra deg, eller fra din partner også? Hvilket samfunnslag tilhører dere? Hvor mye praktisk arbeid gjør du som forlover?

Hvis jeg skal tenke høyt, så ville jeg sagt at du alene bør opp på 500 iallefall. Gjerne 1000 om du har råd. Så kan du bidra med praktiske ting i tillegg - hjelpe bruden med å finne antrekk og utstyr, forberede lokale og kirke, utdrikkingslag, hjelpe og støtte bruden gjennom selve dagen. Som forlover kan du også gi en spesiell gave til minne heller enn penger. Du er ikke hovedgave-giver, du er mer på arrangørsiden her.

• Liker 2
Skrevet

Vi ga 1000kr. I tillegg så fikk hun et nydelig smykke som var bare fra meg til henne (jeg var forlover)

AnonymBruker
Skrevet

Eg har aldri gitt noe annet enn hjelp til gjennomføring.

Når de flytter sammen derimot pleier jeg å gi gave på 1500-2000 kr. Det varierer veldig. Har du ingen venner du kan måle deg med?

Anonymkode: bd31f...1e1

Skrevet

Her fikk vi gaver fra forloverne til en verdi av 1000 kr enten i form av gave eller kontanter. Alle forloverne var par. Ble utrolig takknemlig da noen av dem faktisk er studenter. <3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at min mor ga 3000kr til hennes beste venninne da hun giftet seg fir et par år siden :) 

Anonymkode: 84e82...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye hadde du lagt i en gave om de hadde lagt ut ønskeliste?? Hadde gitt samme summen

Anonymkode: 57d3e...810

Skrevet

Pris man legger seg på er veldig varierende, for min del varierer det også hvordan jeg er invitert - er det hele kalaset eller kun kaffe, er man forlover eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk 500 kr fra hver voksen gjest. De kom fra forskjellige steder og ikke kjente hverandre, men kom med samme sum :)

Familiemedlemene ga oss mer.

Anonymkode: 8073b...450

Skrevet

I vårt bryllup fikk vi alt fra 2000 (familie) til 400 kroner.  Er du forlover, tenker jeg at  500/1000 er et OK beløp å gi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...