AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 http://www.dinside.no/okonomi/reklameskilt-ser-hvem-du-er/67552025 Anonymkode: 42ed5...44e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Ikke alle kvinner liker salat, heller ikke menn kjøtt, så her har Peppes bommet totalt. For ikke å snakke om ulovligheten rundt det hele. ts Anonymkode: 42ed5...44e 1
SunnivaOslo Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Sånn markedsføring blir vanligere og All markedsføring har for det meste vært lumsk. Vet du hvorfor barna dine vil ha det de ser på TV?Markedsføring med teknikker rettet mot barn. Dette er ikke nytt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Hvis jeg går på Peppes er det i alle fall for å spise en skikkelig pizza med biff og hele pakka. Og jeg er tynn og sunn ellers. Salat kan jeg spise hjemme. Anonymkode: 5ebf1...4b7
herzeleid Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle kvinner liker salat, heller ikke menn kjøtt, så her har Peppes bommet totalt. For ikke å snakke om ulovligheten rundt det hele. ts Anonymkode: 42ed5...44e Reklame som retter seg mot grupper baserer seg ikke på at hvert enkelt individ i gruppen velger likt, men at det er tendenser som går igjen hos gruppen som sådan. Dermed virker ikke påstanden om at de har bommet å stemme, med mindre antagelsen viser seg å være feil eller metoden ikke fungere på målgruppene. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Ekkelt! Håper de må fjerne det. De kan vise så mye salat de bare vil til meg. Ikke det jeg bestiller når jeg går på en PIZZA-resturant. Anonymkode: 37e9b...477 1
Zenobia Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Leste artikkelen. Skjønner at jeg ikke kommer til å sette mine ben i en Peppes-restaurant uansett hva de hadde tilbudt (kjøtt/salat). Er uansett lenge siden jeg gjorde det. Synd at forbrukermakt er så ynkelig svak
Simbyxor Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 Jeg som alltid går med Jason (friday 13th)-maske vil jo få feil reklame 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Det blir å sette mennesker i bås, noe som er temmelig idiotisk.
herzeleid Skrevet 9. mai 2017 #11 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev: Det blir å sette mennesker i bås, noe som er temmelig idiotisk. Ville vært mer idiotisk om reklameselskaper ikke skulle vurdere målgruppene sine?
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. mai 2017 #12 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, herzeleid skrev: Ville vært mer idiotisk om reklameselskaper ikke skulle vurdere målgruppene sine? Jo men det finnes også menn som liker salat, og kvinner som ikke gjør det.
herzeleid Skrevet 9. mai 2017 #13 Skrevet 9. mai 2017 3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Jo men det finnes også menn som liker salat, og kvinner som ikke gjør det. Reklame som retter seg mot grupper baserer seg ikke på at hvert eneste individ i gruppen velger likt, men at det er tendenser som går igjen hos gruppen som sådan. Man treffer dermed flere i målgruppen, som er hele poenget. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #14 Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, herzeleid skrev: Reklame som retter seg mot grupper baserer seg ikke på at hvert eneste individ i gruppen velger likt, men at det er tendenser som går igjen hos gruppen som sådan. Man treffer dermed flere i målgruppen, som er hele poenget. Også en ypperlig måte å miste kunder på. Anonymkode: 37e9b...477 1
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 9. mai 2017 #15 Skrevet 9. mai 2017 Wtf? Ikke søren om jeg har lyst til å få fjeset mitt analysert alle steder jeg går, er dette i det hele tatt lov?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #16 Skrevet 9. mai 2017 Grunnidéen er ganske god. Men på Peppes? Der går jeg bare hvis jeg vil ha pizza. Så poenget med å eventuelt vise meg noe grøntfor er totalt meningsløst. Anonymkode: 293c0...822
Gjest C.Tramell Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 Det hadde i alle fall ikke gitt meg lyst til å stikke innom. Når jeg en sjelden er innom Peppes er det fordi jeg vil ha pizza. Salat kan jeg spise alle andre dager.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #18 Skrevet 10. mai 2017 Merkelig nok er dette akseptabelt (å gjette på kjønnet til tilskueren og tilpasse etter det), men bare PRØV å sette opp en slik en som gir forskjellig reklame basert på hudfarge... Anonymkode: cbef6...a71
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #19 Skrevet 10. mai 2017 Nå er jeg en slank ung kvinne, men jeg foretrekker jo så klart kjøtt og ordentlig mat over bare en salat, salat er for meg tilbehør, selv om det er godt å ha til middag/lunsj innimellom. Da lager jeg det selv, ikke noe jeg betaler for på en restaurant. MEN jeg bryr meg virkelig ikke om at Peppes reklamerer med det for meg. Hva så? Kanskje jeg ser lenge på den og tenker at den så god ut og at jeg vil lage noe lignende selv, eller kanskje jeg ikke ser på den mer enn noen sekunder. Men å skulle bli støtt av noe slikt er bare tåpelig Anonymkode: ccc28...d0c
Illuminatum Skrevet 10. mai 2017 #20 Skrevet 10. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle kvinner liker salat, heller ikke menn kjøtt, så her har Peppes bommet totalt. For ikke å snakke om ulovligheten rundt det hele. ts Anonymkode: 42ed5...44e Dersom f eks 60% av kvinner vil ha salat og 60% av menn vil ha kjøtt så har de vel truffet og ikke bommet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå