Gå til innhold

Menn... er dere også følelsesvesener?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...og vet jo selvfølgelig at dere er det.

Men, noen ganger trenger man vel bare å få bekreftet det litt ekstra.

Finnes det kanskje noen menn som vil dele noen tanker om forelskelse og følelser? 

Det virker som om menn ofte bruker litt lenger tid på å utvikle følelser, men når de først er blitt forelsket i en jente/dame, så sitter det kanskje litt dypere? Og når dere først har kommet dit hvor dere sender koselige søte meldinger til en dame, eller har samtaler hvor dere viser "bløthet" så er det faktisk ekte?

Ååååå... skulle ønske jeg kunne slutte å være så redd for å sitte igjen med knust hjerte. Men, det er jo bare SÅ vondt hvis det skjer.

Anonymkode: 54811...bec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er naturligvis slik at majoriteten av menn blir forelsket og mener de fine meldingene de sender. 

Anonymkode: 9a2db...f79

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bedre å ha elsket og tapt, enn aldri å ha elsket....

Mann 47.

Anonymkode: edee4...511

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og vet jo selvfølgelig at dere er det.

Men, noen ganger trenger man vel bare å få bekreftet det litt ekstra.

Finnes det kanskje noen menn som vil dele noen tanker om forelskelse og følelser? 

Det virker som om menn ofte bruker litt lenger tid på å utvikle følelser, men når de først er blitt forelsket i en jente/dame, så sitter det kanskje litt dypere? Og når dere først har kommet dit hvor dere sender koselige søte meldinger til en dame, eller har samtaler hvor dere viser "bløthet" så er det faktisk ekte?

Ååååå... skulle ønske jeg kunne slutte å være så redd for å sitte igjen med knust hjerte. Men, det er jo bare SÅ vondt hvis det skjer.

Anonymkode: 54811...bec

Ja.

Jeg kan finne på å være grisete og sånt med jenta, men skikkelig kliss hvor jeg utleverer hjertet mitt, er kun forbehold en spesiell jente. Skal litt til før jeg kommer så langt. Hvis hun skaper disse gode følelsene i meg, så får hun høre det. 

Men for å åpne meg for jenter i det hele tatt tar veldig lang tid i seg selv. Anonymt på nett kan det være enklere, men kjenner jeg jenta tar det laaaang tid. 

Er minst like redd for å få hjertet knust (igjen), så man lærer av sine feil, ikke sant?

Det er ulempen med å være INFJ/INTJ. Om du i det hele tatt tror noe på MBTI personlighetstyper. 

Endret av flaggermuskongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Malenealone skrev:

Av og til virker det som om menn kun tenker med 'you know". 

Jeg tenker innimellom med puppene. Det er helt åpentlyst

Anonymkode: e6cc8...077

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

Det er ulempen med å være INFJ/INTJ. Om du i det hele tatt tror noe på MBTI personlighetstyper. 

Jeg er INTJ og jeg er ikke spesielt redd av meg. INTJ handler ikke om følelsesmessige issues.

Anonymkode: 92794...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og. Problemet er at de er to og ofte sier ulike ting. Kuken er i det minste bare en, og derfor vet han oftest hva han vil.

:rolleyes:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er INTJ og jeg er ikke spesielt redd av meg. INTJ handler ikke om følelsesmessige issues.

Alle er forskjellige. INTJ er kjent for å slite med å åpne seg de også. Ihvertfall bekrefter google det jeg skriver. Og mine egne erfaringer.

Men jeg er faktisk mer INFJ enn INTJ. Uheldig i seg selv, men jeg har brent meg mye. Så det hjelper ikke på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, flaggermuskongen skrev:

Alle er forskjellige. INTJ er kjent for å slite med å åpne seg de også. Ihvertfall bekrefter google det jeg skriver. Og mine egne erfaringer.

Men jeg er faktisk mer INFJ enn INTJ. Uheldig i seg selv, men jeg har brent meg mye. Så det hjelper ikke på det heller.

Høres mer riktig ut at du da er INFJ.

INTJ har vel mer et problem med å faktisk føle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flaggermuskongen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres mer riktig ut at du da er INFJ.

INTJ har vel mer et problem med å faktisk føle? 

De sliter med å åpne seg. INFJ sliter også med å åpne seg og uttrykke seg, siden de hele tiden er opptatt av alle andre. 

Google "INF/TJ open up", så ser du hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min er veldig følsom. Han begynner å gråte av triste filmer, får tårer i øynene om han ser noe emosjonelt som jeg også vanligvis ville begynt å grine av. Han detaljerer ofte hvor høyt han elsker meg, alt han liker med meg og lignende. Så de mennene finnes.. Min nåværende kjæreste er iallefall av den sort, og jeg har holdt på med menn som også har vært slik. Majoriteten har derimot vært ganske kalde da. 

Anonymkode: 15da6...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og. Problemet er at de er to og ofte sier ulike ting. Kuken er i det minste bare en, og derfor vet han oftest hva han vil.

:rolleyes:

Vet. Jeg pleier å måtte unnskylde meg hver gang jeg er ubestemt eller uenig med meg selv. Det er alltid de puppene som skal blande seg!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener. Har alltid mistenkt de for å være mer enn man tror. De har definitivt planer om å ta over hjernen min og bli president. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min er tøff utenpå, men myk inni. Slik er også de fleste manlige vennene mine.

Anonymkode: 389d2...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se på meg selv som et følelsesvesen. Gjorde ufattelig vondt å gå fra eksen min som jeg var i lag med i 4 år, pluss at vi var bestevenner et par år før vi ble sammen.

Vi begge mistet følelsene mer og mer, og vi var på forskjellige stader i livet. Jeg var ikke lenger tiltrukket av henne, og så på henne mer og mer som en venn. Tanken på å skulle gå i gjennom hverdagen uten henne var forferdelig vond og veldig uvandt. Tenkte bare på alle de fine stundene vi hadde sammen. Kjærlighetssorg er en helt forferdelig følelse, og jeg unner ingen det. Var ikke redd for å gråte foran henne, og jeg har aldri grått så mye som da vi ga hverandre den siste klemmen.

Endret av kenpet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mye handler om hva man har opplevd før også. En mann som har vist svakhet og gått skikkelig på trynet, vil nok være forsiktig med å vise svakhet neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke menn eier følelser. Overfor dyr, ting og hos enkelte: barna deres (i beste fall). Men overfor kvinner:nei. Eneste gangen jeg så eksen min grine var da katten hans forsvant. Tror det er det eneste levende vesenet han noen sinne har brydd seg om.  

Anonymkode: f0373...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min er ikke noe særlig "følsom" type, og er aldri "emosjonell". Jeg vet godt at han elsker meg, men det er ikke akkurat slik at han uttrykker det hele tiden. 

Etter flere år sammen har jeg begynt å like stabiliteten hans; han gråter ikke, han blir ikke rasende, han er ikke en klissete romantiker og han blir aldri sjalu. Han er kanskje litt kjedelig, men det skjer aldri noe uforutsett :-)

Anonymkode: 3859b...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

De sliter med å åpne seg. INFJ sliter også med å åpne seg og uttrykke seg, siden de hele tiden er opptatt av alle andre. 

Google "INF/TJ open up", så ser du hva jeg snakker om.

Altså, jeg vet at jeg er INTJ og jeg vet at jeg ikke sliter med å åpne meg, men heller med å la meg engasjere følelsesmessig. Det er jo derfor jeg er T i INTJ. Så jeg tror jeg klarer meg uten å google :) 

Men jeg er kvinne da, så nå skal jeg heller overlate til dere menn å snakke om følelser. The floor is yours!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...