Gå til innhold

Du som er lærer, eller har god bakgrunn i skole og barnehage.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta eksamen i barne og ungdomsarbeiderfaget, og trenger litt hjelp.

Det jeg hovedsaklig trenger hjelp til er hvilke lover og regler som gjelder for skole, barnehage og ungdomsklubb. Jeg vet om opplæringsloven, barnehageloven og kunnskapsløftet. Er det noen flere sentrale lover, regler eller rammeplaner som gjelder? Hva gjelder i i ungdomsklubb?

Hva bør jeg vite om hvilke tilbud skolene har til elevene, og hvilke utvalg og komiteer som finnes? Jeg har hørt om HMS, som er helse, miljø og sikkerhet. Hvilke rettigheter har barn og ungdom til tilbud i skolen?

Jeg er åpen for alle info om skole og barnehage som er til hjelp for meg. Jeg har ikke så mye praktisk erfaring enda, så er derfor jeg spør om en del ting som kanskje virker opplagt.

Anonymkode: 3626f...e3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir litt fort og gæli, har ikke tid til å sette meg ned og sette meg ordentlig inn i det, men here goes:

Lov om barnehage, rammeplan, årsplan, foreldresamarbeid, taushetsplikt, opplysningsplikt, samarbeid med barnevern, BUPA= Barnehage.

På barneskole og SFO har jeg skrevet om Kunnskapsløftet og lovmessige rammefaktorer tatt fra opplæringsloven, taushetsplikt, opplysningsplikt, samarbeid med barnevern, BUPA

På Fritidsklubb har jeg skrevet om fritidsklubbens hovedmål,  taushetsplikt, opplysningsplikt, samarbeid med barnevern, BUPA og 

Du har ikke mulighet for å se på tidligere fagprøver? På min jobb i en barnehage har vi samlet fagprøver i en perm. Håper svaret mitt hjalp litt. Lykke til med fagprøven! :D

Anonymkode: ae236...4cd

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir litt fort og gæli, har ikke tid til å sette meg ned og sette meg ordentlig inn i det, men here goes:

Lov om barnehage, rammeplan, årsplan, foreldresamarbeid, taushetsplikt, opplysningsplikt, samarbeid med barnevern, BUPA= Barnehage.

På barneskole og SFO har jeg skrevet om Kunnskapsløftet og lovmessige rammefaktorer tatt fra opplæringsloven, taushetsplikt, opplysningsplikt, samarbeid med barnevern, BUPA

På Fritidsklubb har jeg skrevet om fritidsklubbens hovedmål,  taushetsplikt, opplysningsplikt, samarbeid med barnevern, BUPA og 

Du har ikke mulighet for å se på tidligere fagprøver? På min jobb i en barnehage har vi samlet fagprøver i en perm. Håper svaret mitt hjalp litt. Lykke til med fagprøven! :D

Anonymkode: ae236...4cd

Tusen takk, svaret ditt hjalp mye!:) Og tusen takk for lykkeønskninger!

Anonymkode: 3626f...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Kan fritaksretten være aktuell? 

Forskrift til opplæringsloven kan sikkert være grei å se på :) 

Dersom du ikke har vært inne på udir.no så finner du veldig mye der.

Anonymkode: 97ae0...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...