AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg har en sykdom itillegg til at jeg har vært utsatt for vold. Jeg er derfor sykemeldt nå, og står i venteliste til behandling. Når venner (eller "venner") har spurt hva jeg driver med om dagen, så har jeg som sant er sagt at jeg er sykemeldt nå og venter på å få komme til behandling. Da har de alle sluttet og svare? Altså, ok?? Jeg skjønner om man sitter å gnåler om hvor vondt man har det hele tiden, og trykker de rundt seg ned, men tåler ikke andre engang å høre at man alltid ikke har det like greit? Anonymkode: e3eb5...86b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Hvorfor skal de svare? Du stiller jo ikke noe spørsmål, men kommer med et svar. Anonymkode: 27994...03a 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal de svare? Du stiller jo ikke noe spørsmål, men kommer med et svar. Anonymkode: 27994...03a Jeg spør jo tilbake hva de driver med da.... Ts Anonymkode: e3eb5...86b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 Nei, når dette er en tendens du ser hos flere av vennene dine dreier det seg enten om noe du skrev i meldingen til dem eller at de er travle. Eller så er dere kanskje ikke så gode venner som du tror? Anonymkode: 7d65f...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, når dette er en tendens du ser hos flere av vennene dine dreier det seg enten om noe du skrev i meldingen til dem eller at de er travle. Eller så er dere kanskje ikke så gode venner som du tror? Anonymkode: 7d65f...bb9 Skrev ikke noe mer enn det jeg skrev i HI. Skal sier at dette ikke er de nærmeste, men met bekjente jeg har litt sporadisk kontakt med. Syns bare det var litt sårende at de sluttet å svare når jeg fortalte det.. ts Anonymkode: e3eb5...86b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal de svare? Du stiller jo ikke noe spørsmål, men kommer med et svar. Anonymkode: 27994...03a Unnskydl meg... Er det virkelig slik du snakker med vennene dine? Om du spør dem et spørsmål og de forteller noe vondt og personlig så svarer du bare om de stiller deg et spørsmål tilbake? For meg ville det hvert fall vært helt naturlig å lurt på hvordan det gikk, om hun ville møtes en dag etc. etc. etc. Men nå har jo jeg empati da. Anonymkode: ecaec...7aa 11
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Du må slutte med å svare bekjente som spør slik, de er bare nysgjerrige på status. Virkelige venner holder ikke på slik. Anonymkode: bb807...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskydl meg... Er det virkelig slik du snakker med vennene dine? Om du spør dem et spørsmål og de forteller noe vondt og personlig så svarer du bare om de stiller deg et spørsmål tilbake? For meg ville det hvert fall vært helt naturlig å lurt på hvordan det gikk, om hun ville møtes en dag etc. etc. etc. Men nå har jo jeg empati da. Anonymkode: ecaec...7aa Du skriver jo selv at dette er mer bekjente. I så fall synes jeg du forventer litt mye. Anonymkode: 7d65f...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sykdom itillegg til at jeg har vært utsatt for vold. Jeg er derfor sykemeldt nå, og står i venteliste til behandling. Når venner (eller "venner") har spurt hva jeg driver med om dagen, så har jeg som sant er sagt at jeg er sykemeldt nå og venter på å få komme til behandling. Da har de alle sluttet og svare? Altså, ok?? Jeg skjønner om man sitter å gnåler om hvor vondt man har det hele tiden, og trykker de rundt seg ned, men tåler ikke andre engang å høre at man alltid ikke har det like greit? Anonymkode: e3eb5...86b Skjønner at det føles rart at de blir stille. Ikke godt å vite hvorfor. Kanskje de føler de stilte spm og fikk svar. Kanskje de vet ikke hva mer de skal tilføye, er redd for å si noe galt. Kanskje noen har det så travelt at de glemmer å spørre mer. Kan være hva som helst. Var jeg deg ville jeg ikke lagt mye i det. Tror ikke de gjør det heller. Anonymkode: b4855...1a3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 Altså de spør bare av ren nysgjerrighet når de spør slik. Det er ikke rakettforskning akkurat. Anonymkode: bb807...5fe
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver jo selv at dette er mer bekjente. I så fall synes jeg du forventer litt mye. Anonymkode: 7d65f...bb9 åja, beklager, fikk ikke med meg at det var bekjente. Jeg er ikke TS Men syntes likevel det er rart å ikke kommentere det i det minste da, og TS sier jo at hun spør hvordan det går med dem. Så syntes det fremdeles er rart egentlig. Men veldig mange spør jo egentlig uten å bry seg da, mer sånn "Hei, hvordan går det?" "Bra, enn du da?" "Bra"... Anonymkode: ecaec...7aa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Unnskydl meg... Er det virkelig slik du snakker med vennene dine? Om du spør dem et spørsmål og de forteller noe vondt og personlig så svarer du bare om de stiller deg et spørsmål tilbake? For meg ville det hvert fall vært helt naturlig å lurt på hvordan det gikk, om hun ville møtes en dag etc. etc. etc. Men nå har jo jeg empati da. Anonymkode: ecaec...7aa Samme tenker jeg.. De er mer bekjente enn venner nå, men vi har tidligere vært veldig mye sammen før. Var en periode vi nærmest var bestevenner og hang sammen hele tiden, så ble såret selvom vi ikke har den kontakten nå lengre. Jeg sier jo ikke noe så personlig til hvem som helst heller, men noen som man har vært veldig nær venn med og fremdeles har litt kontakt med syns jeg det er greit å fortelle det til. Jeg ville hvertfall brydd meg hvis noen jeg kjenner på den måten hadde fortalt noe sånt. Ts Anonymkode: e3eb5...86b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 Har skjedd noen ganger ja.. tar det som et hint og slutter å snakke med dem om vi bare kan snakke om overfladiske ting. Anonymkode: 61f45...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Samme tenker jeg.. De er mer bekjente enn venner nå, men vi har tidligere vært veldig mye sammen før. Var en periode vi nærmest var bestevenner og hang sammen hele tiden, så ble såret selvom vi ikke har den kontakten nå lengre. Jeg sier jo ikke noe så personlig til hvem som helst heller, men noen som man har vært veldig nær venn med og fremdeles har litt kontakt med syns jeg det er greit å fortelle det til. Jeg ville hvertfall brydd meg hvis noen jeg kjenner på den måten hadde fortalt noe sånt. Ts Anonymkode: e3eb5...86b Det at dere tidligere har vært bestevenner og kun er som bekjente nå snakker vel egentlig for seg selv. Det er leit, det forstår jeg, men jeg synes du forventer mer enn man bør gjøre av noen du har mistet kontakten med. Anonymkode: 7d65f...bb9
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #16 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det at dere tidligere har vært bestevenner og kun er som bekjente nå snakker vel egentlig for seg selv. Det er leit, det forstår jeg, men jeg synes du forventer mer enn man bør gjøre av noen du har mistet kontakten med. Anonymkode: 7d65f...bb9 Forventer mer?? Er et svar så mye forlangt? Trodde det var vanlig å svare tilbake, men noen gidder tydeligvis ikke svare når man er ærlig istedenfor å late som man har det bra hele tiden, ts Anonymkode: e3eb5...86b 3
Barnavregnbuen Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har hatt endel av de samme opplevelsene da jeg ble syk. Jeg tror rett og slett folk er redde. Både for å si noe feil, for å spørre for mye, og sikkert mye annet. Det er leit at det blir sånn, men det er nok ikke så mye å gjøre med. Jeg mista kontakten med mange jeg trodde var venner, som visste seg å ikke være det. Det er ikke alle som er så gode til å forholde seg til andres ulykke i livet. De lar nok bare være å svare, fordi det for dem kanskje oppleves som det letteste å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #18 Skrevet 10. mai 2017 Det handler helt sikkert om frykt for å svare noe galt. De tenker sikkert at de ikke kan spørre om mer detaljer fordi det høres veldig personlig og vondt ut. De kan ikke svare med å introdusere ett nytt samtaleemne, for det er upassende. De kan ikke komme med oppmuntrende ord fordi det ofte tolkes som at man tar for lett på problemet. De kan ikke svare at det er skikkelig synd på deg fordi da setter de deg i offerrollen. Hva kan de egentlig si? Jeg ville nok sagt noe sånt som "det var leit å høre. bare ta kontakt en dag hvis du vil fortelle meg om det", elns. Men da risikerer jeg å avvises igjen.. Med all krenkehysteriaen nå om dagen er det ikke alltid så greit å vite hva man skal si.. Anonymkode: 6741f...53b 1
Maleficenta Skrevet 10. mai 2017 #19 Skrevet 10. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler helt sikkert om frykt for å svare noe galt. De tenker sikkert at de ikke kan spørre om mer detaljer fordi det høres veldig personlig og vondt ut. De kan ikke svare med å introdusere ett nytt samtaleemne, for det er upassende. De kan ikke komme med oppmuntrende ord fordi det ofte tolkes som at man tar for lett på problemet. De kan ikke svare at det er skikkelig synd på deg fordi da setter de deg i offerrollen. Hva kan de egentlig si? Jeg ville nok sagt noe sånt som "det var leit å høre. bare ta kontakt en dag hvis du vil fortelle meg om det", elns. Men da risikerer jeg å avvises igjen.. Med all krenkehysteriaen nå om dagen er det ikke alltid så greit å vite hva man skal si.. Anonymkode: 6741f...53b God bedring er en god start? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #20 Skrevet 10. mai 2017 3 timer siden, Maleficenta skrev: God bedring er en god start? Ja, er ikke værre enn det. Ts Anonymkode: e3eb5...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå