AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg og barnefar gifter oss til sommeren, og jeg vil ta hans etternavn - altså fjerne mitt eget. Det er lange og gode forklaringer bak det, men kort oppsummert: Jeg føler ikke den tilhørligheten til flesteparten i min familie, og gjennom flere hendelser de siste årene har min oppfatning av dem endret seg og jeg ønsker ikke lenger navnet. Altså, ikke bare for å være gammeldags og ta hans navn, men har gode grunner for det Barnet har: Fornavn - Hans navn - Mitt navn, altså mitt navn som etternavn. Hva tenker dere? Fjerne mitt navn hos henne også? Hun har forresten god kontakt med mormor og oldemor (det har jeg også forresten, er ikke noe hat mellom oss, er bare veldig komplisert). Jeg vet at mamma ville blitt litt lei seg, men er jo litt rart at hun skal ha et etternavn som ingen av oss har.. Hun er forresten 1 år og for liten til å ta beslutningen selv. Anonymkode: 2bd4d...cd1
Vera Vinge Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Jeg ville fjernet barnets etternavn også. For meg høres det ulogisk ut at barnet har et etternavn ingen av foreldrene har. Og jeg ser ikke at det skal være noe mer dramatisk å fjerne barnets navn enn sitt eget, når du uansett har valgt bort pikenavnet ditt. 1
Viola07 Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 17 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg ville fjernet barnets etternavn også. For meg høres det ulogisk ut at barnet har et etternavn ingen av foreldrene har. Og jeg ser ikke at det skal være noe mer dramatisk å fjerne barnets navn enn sitt eget, når du uansett har valgt bort pikenavnet ditt. Er enig med denne. Det er jo deres felles barn og dere har stiftet en egen liten familie. Vil ikke du ha det navnet, så bør det fjernes fra barnet deres også. Om barnet ønsker det senere, så kan heller barnet ta det til seg som mellomnavn når det blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå