Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med mannen min i snart 5 år. Vi har en nydelig gutt som nylig fylte 3 år.

Mannen min har vært arbeidsledig i ca 2 1/2 år og går på yrkesrettet attføring, p.g.a Kronisk Senebetennelse i begge skuldrene.

Han har ikke prøvd å få seg ny jobb i det hele tatt sitter foran pc-en nesten hele dagen.

Så dette er noe vi krangler stadig om.

Når jeg ber ham om han kan holde det ryddig hjemme siden han er hjemme hele dagen får jeg bare beskjed om at dette er jo noe jeg å kan bidra med når jeg har en dag i uken fri. (jobber 6 dager i uken)

Dette er da også blitt noe vi krangler om mye.

Og så kommer sex-livet vårt eller med andre ord maglende sex-liv.

Dette sliter jeg veldig med for jeg er kjempe glad i kos, og bare det å bli holdt rundt kysset litt o.s.v men i de siste to årene har dette bestått av stapp den inn bli ferdig så fort som mulig og ferdig med det. Og dette skjer kanskje en gang i mnd.

Og det værste av alt er at 70% av gangene må han til å hjelpe seg selv for å nå høyde punktet.

Før kunne vi ha sex hvor som helst og når som helst og vi kunne sitte å kysse og kose lenge.

Har prøvd å prate med ham for å finne ut hva som er galt, men han aviser meg og sier han har det bra.

Hva skal jeg gjøre, jeg elsker ham masse, men vet ikke hvor lenge jeg orker dette..

Og det er jo et barn inni bilde også, og de mærker jo med en gang når noe ikke stemmer eller noen ikke har det så bra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han har kronisk senebetennelse i begge skuldre er det ikke noe sjakktrekk å sitte foran PC`n hele dagen ihvertfall.

Dere bør oppsøke en familieterapaut siden det tydeligvis er null kommunikasjon dere imellom. Jeg regner med at du har prøvd å snakke med ham? - På en måte som ikke er "masete"?

:roll:

Skrevet

Ja jeg har prøvd å prate mye med han, men når det blir for nærgående, da reiser han seg og går, enten ignorerer han meg ellers så tar han bilen og bare stikker..

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Kanskje han er deprimert? Tenkt på det kanskje??

Skrevet

Tanken har streifet meg en del ganger, men hva hjelper det når han ikke prater med meg..

Skrevet

Siden mannen din får yrkesmessig attføring, har han fått omskolering? Gjør han noe i hverdagen? skole, hobby osv??

Jeg tror at mannen din mest antagelig er deprimert, man må jo bli det av å ha gått hjemme i 2 1/2 år uten jobb. Mange sliter med depresjon og mange menn er ikke så flinke til å innrømme at de har problemer. Du må virkelig prøve å få han ut i jobb igjen eller til å gjøre et eller annet. For å sitte hjemme på ræva på den måten han gjør nå, gjør ikke deres sak noe bedre, men derimot verre. Når man ikke gjør noen ting blir man lat og tiltaksløs, alt blir et ork. Han har ingenting som drar han opp om morningen, ingen jobb å gå til... hva gjør det med selvtilliten?? Hvis du ikke får han til å begynne å gjøre noe omgående, syns jeg du skal prøve å skaffe han profosjonell hjelp. På denne måten kan dere ikke fortsette å ha det.

Jeg har selv en veldig god kamerat som er arbeidsledig og har vært det i snart 2 år nå, jeg vet hva det kan gjøre med mennesker.

Skrevet
Siden mannen din får yrkesmessig attføring, har han fått omskolering? Gjør han noe i hverdagen? skole, hobby osv??

Ja han fikk omskolering, han tok kurset så ble det bare med det.

Har prøvd å få han ut i arbeid igjen, leiter på nettet etter jobber som kunne passe han skriver ut jobb beskrivelsene og gir til ham. Han har begynt å kjøre litt drosje et par helger.

Han gikk til ei profosjonell tidligere, men han ble igrunnen værre..

Skrevet

Jeg skjønner at du sliter og jeg føler med deg. Men jeg ser ikke noe annet valg for deg enn at du rett og slett må være beintøff mot han. Du må kreve at han gjør noe med situasjonen sin. Enten ved at han får seg enn jobb eller ved at han oppsøker hjelp. Jeg tror seriøst han er deprimert. Du kan ikke finne deg i å ha det slik som du har det nå og verst må det faktisk være for mannen din.

Skrevet
Du må kreve at han gjør noe med situasjonen sin. Enten ved at han får seg enn jobb eller ved at han oppsøker hjelp. Jeg tror seriøst han er deprimert.

Enig i dette.

Du må kreve at han gjør noe for å forandre situvasjonen,for slik som du beskriver situasjonen kommer du nok ikke til å klare å holde ut særlig lenge. I tillegg til et barn midt oppi det hele...

Lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

helt enig med atheena, du må gjøre noe drastisk, han har sikkert fått en knekk på selvlbildet sitt, er deprimert og ikke orker å gjøre noe! du må sparke ham litt i ræva, og si at nå må vi endre denne situasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...