AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg har nettopp gjennomført et intervju som gikk fryktelig dårlig. Jeg var veldig nervøs og formulerte meg av kronglete, og av og til ga jeg litt underlige svar. I etterkant har jeg overanalysert intervjuet flere ganger. Jeg tenker at det er umulig at dette går gjennom, og det bryter meg ned i en tid jeg egentlig bør være mer fokusert. Det er mange søkere, og det var nok det som i utgangspunktet gjorde meg så nervøs for intervjuet. Samtidig fulgte intervjuerne slavisk en mal og ønsket ikke å følge opp svar (antakeligvis for å gjøre det likt for alle), og de kikket ikke på meg, engasjerte seg i svarene mine eller smilte. Jeg vet ikke om dette kun gjaldt for meg. Har noen gjennomgått noe lignende, men faktisk endt opp med å få stillingen? Jeg føler meg mentalt forberedt på å ikke få plassen, men jeg tror det kan være litt sunt for meg å ikke gå ned i kjelleren for dette heller. Anonymkode: 8f13b...8f6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Hei! I desember var jeg på ett intervju som du beskriver her. Mange søkere. Først gruppeintervju som gikk bra. Men det første skikkelige intervjuet var fryktelig ubehagelig. Følte nesten som det var ett avhør enn ett intervju. Hun som stilte spørsmålene virket totalt uinteressert. Jeg klarte ikke å svare bra. Fikk ikke jobben. Men fikk jobb ett annet sted nå i mai. Intervjuet denne gangen var gøy. Følte ikke jeg gjorde det knall bra, men tross maaaaange søkere fikk jeg jobb. Så tror kjemi teller mye Anonymkode: c6bd1...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Jeg fikk jobben jeg søkte på etter to intervjurunder, den ene verre enn den andre. Først gruppeintervju, det hadde jeg aldri vært på. Her skulle vi si noe om hva stedet burde drive på med av aktiviteter (nyoppstartet dagsenter). Jeg var sist på runden, og alle ideene mine var lansert for lengst. Kom likevel videre til neste intervju, der presterte jeg å komme for sent fordi jeg feilberegnet trafikken. En annen av mine kollegaer kom en halv time for sent til gruppeintervjuet. Så det er absolutt mulig å få jobb selvom intervjuet synes å gå rævva. Anonymkode: a4df5...a25
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #4 Skrevet 13. mai 2017 Jeg gjorde et dårlig intervju en gang, var så nervøs og fikk sola rett i ansiktet så jeg satt der og svettet og ble helt rød i ansiktet.. Følte nesten de fikk medlidenhet med meg. Jeg fikk ikke den jobben jeg søkte på, men de ringte meg med tilbud om en annen jobb som ikke var utlyst! Jeg hadde såklart de rette kvalifikasjonene og relevant erfaring som passet for akkurat det vikariatet jeg fikk tilbud om.. Så det går an å ha flaks og at intervjuerne ser forbi nervøsiteten.. De fleste skjønner nok at det ikke er slik man "oppfører seg" til vanlig Anonymkode: 1cc16...449
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #5 Skrevet 13. mai 2017 Anonym igjen her.. Kom på at det faktisk var over 100 søkere på den stillingen jeg var på intervju for! Så jeg følte nesten det var et mirakel at jeg fikk tilbud, haha. Anonymkode: 1cc16...449
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 TS her. Takk for alle svar. Det er ganske betryggende å lese lignende opplevelser som har endt bra. Jeg har fått tilbakemelding allerede, og til min store overraskelse fikk jeg den! Helt merkelig, men det kan jo hende at jeg ga et bedre inntrykk enn det jeg i utgangspunktet tenkte. Anonymkode: 8f13b...8f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #7 Skrevet 13. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for alle svar. Det er ganske betryggende å lese lignende opplevelser som har endt bra. Jeg har fått tilbakemelding allerede, og til min store overraskelse fikk jeg den! Helt merkelig, men det kan jo hende at jeg ga et bedre inntrykk enn det jeg i utgangspunktet tenkte. Anonymkode: 8f13b...8f6 Gratulerer! Lykke til i ny jobb! Opplevde de samme selv nettopp, følte at andregangsintervju gikk skikkelig på trynet, men jammen fikk jeg tilbud likevel Anonymkode: 4b6ae...665 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #8 Skrevet 13. mai 2017 Gratulerer, TS, godt å høre at ikke alt handler om intervju. Oppskrytt metode å velge ut folk på, mener nå jeg. Det blir veldig mye trynefaktor. Jeg har selv vært med på intervjuer fra arbeidstakersiden, og når vi skal velge ut pleier jeg alltid minne om at de som snakker godt for seg ikke alltid er best kvalifisert. Har klart å få gjennomslag for å ansette noen beskjedne og flinke folk på den måten, mens andre ganger ble jeg nedstemt. Selv fikk jeg faktisk selv en gang en jobb etter et intervju jeg syntes gikk kjempebra, mens i etterkant etter flere år fortalte sjefen meg at jeg fikk den "til tross for dårlig inntrykk på intervju". Ble litt satt ut da og lurte på hva som egentlig var feil. Men han klarte heldigvis likevel se forbi det og mot mine kvalifikasjoner. Anonymkode: 9e93b...6e4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #9 Skrevet 13. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Lykke til i ny jobb! Opplevde de samme selv nettopp, følte at andregangsintervju gikk skikkelig på trynet, men jammen fikk jeg tilbud likevel Anonymkode: 4b6ae...665 Tusen takk! Fint å høre at andre også har vært i samme situasjon. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, TS, godt å høre at ikke alt handler om intervju. Oppskrytt metode å velge ut folk på, mener nå jeg. Det blir veldig mye trynefaktor. Jeg har selv vært med på intervjuer fra arbeidstakersiden, og når vi skal velge ut pleier jeg alltid minne om at de som snakker godt for seg ikke alltid er best kvalifisert. Har klart å få gjennomslag for å ansette noen beskjedne og flinke folk på den måten, mens andre ganger ble jeg nedstemt. Selv fikk jeg faktisk selv en gang en jobb etter et intervju jeg syntes gikk kjempebra, mens i etterkant etter flere år fortalte sjefen meg at jeg fikk den "til tross for dårlig inntrykk på intervju". Ble litt satt ut da og lurte på hva som egentlig var feil. Men han klarte heldigvis likevel se forbi det og mot mine kvalifikasjoner. Anonymkode: 9e93b...6e4 eg er veldig enig i det du skriver, og det er godt å høre at du som har intervjuet har tatt dette i betraktning. Det inntrykket man gir i en intervjusituasjon trenger jo heller ikke samsvare helt med den personen man er til vanlig i arbeidssammenheng. Uff, det er en forbannelse å være dårlig på intervjuer, men heldigvis gikk det denne gangen. Anonymkode: 8f13b...8f6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #10 Skrevet 13. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Fint å høre at andre også har vært i samme situasjon. eg er veldig enig i det du skriver, og det er godt å høre at du som har intervjuet har tatt dette i betraktning. Det inntrykket man gir i en intervjusituasjon trenger jo heller ikke samsvare helt med den personen man er til vanlig i arbeidssammenheng. Uff, det er en forbannelse å være dårlig på intervjuer, men heldigvis gikk det denne gangen. Anonymkode: 8f13b...8f6 Leste en artikkel en gang om at veldig mange annonser spør etter utadvendte folk, mens absolutt ingen spør etter innadvendte. Selv hvis du skal klebe klistremerker hele dagen vil folk ha de utadvendte. Hos oss prøvde jeg en gang uten hell å få det fjernet fra en annonse der vedkommende skulle jobbe alene på et lagerrom. De utadvendte vi har ansatt der har sluttet fort, forøvrig, de kjedet jo livet av seg. Mens er det en selgerjobb er det mer på sin plass å ansette en som er god i snakketøyet og flink til å selge seg selv på intervjuet. Anonymkode: 9e93b...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå