Gå til innhold

ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet ikke om jeg vil bruke ordet ensom, jeg har venner og kommer hjem til familie. Men etter jeg begynte på vgs så føler jeg meg så ensom på skolen. I den forrige klassen min på ungdomskolen hadde jeg flere venninner jeg kunne prate med og være med. Men nå er de alle spilttet. Går vgs1, jeg var ikke fornøyd med klassen min jeg begynte i. Jeg har bare blitt god venn med en jente der, det er jo hyggelig det, men når hun ikke er på skolen så blir jeg helt alene. Jeg prøver og prate med noen av de andre osv, men jeg føler jeg alltid sier no rart eller feil, det er sikkelig irriterende fordi jeg får alltid den følelsen over at det er noe galt med meg osv. Det er ikke sånn at jeg og hun jenta er helt for oss selv, vi er ofte med noen andre og prater mye med de osv, de andre jentene er veldig positiv til henne, de er mer positiv til meg når jeg er med henne, men likevel så ser de ned på meg på en måte. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å ikke bli så outsider. Det er så irriterende fordi jeg føler meg så mye mer nedenfor og selvtilliten synker, itilleg gruer jeg meg til skolen og jeg er redd for å føle meg alene. 

Anonymkode: ab84c...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Først og fremst, så må du slutte å stresse over at du er tidvis alene. Om du er alene, og sitter og ikke gjør noe, så er vel det helt ok? Hvorfor er det ille?

Det at man MÅ stå i en ring ute i friminuttet er så barnslig, at jeg kan ikke sette ord på det. Jeg forstår, at når man er 14 til 18, så "MÅ" man det, men jeg lover det at når du er 20 så vil du ikke tenke sånn. Og det er bare noen år til. 

Så slapp av. Vær deg selv. Om noen fniser og ruller med øynene til det, så er de rett og slett så usikre og barnslige, at de er synd i dem og ikke er verdt å tenke på en gang. Om noen slenger med leppa over at du chiller alene i et friminutt, så definerer det DEM, ikke deg. 

Anonymkode: c45e3...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...