Gå til innhold

Får man bedre luktesans av å spise sunnere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, altså, få rman bedre luktesans av å spise sunnere, altså mindre prosessert mat, og mer næringsrikt og variert, mindre sukker og fine karbohydrater? Evt. får man bedre luktesans av å gå ned i vekt? 

For jeg tok meg nettopp i å tenke "har svettelukten min endret seg siden jeg gikk ned i vekt", og så kom jeg til å tenke på, nei, den skulle vel vært bedre, mindre mtp at jeg trener mer og har mindre avfallsstoffer i huden, og da ble det mer nærliggende å tenke at det er luktesansen som har blitt bedre, og jeg bare alltid har lukta surt når jeg var overvektig!! :P 

Anonymkode: 41416...34b

Videoannonse
Annonse
Gjest flaggermuskongen
Skrevet

Det er min største frykt, og alle mine kompiser forteller meg min frykt er ubegrunnet

Har faktisk veldig sterk luktesans, og ofte tror jeg at det er jeg som lukter, mens det egentlig er noen andre. 

Er sykt paranoid. Henger sammen med foreldre som hele tiden insisterte på at jeg luktet. 

Burde kanskje begynne å trene da, for jeg merker av og til en litt stram svettelukt. Men aller mest fordi jeg vil få frem sixpacken igjen og bygge kropp. 

Det med mat kunne også vært en greie. Må vel begynne å spise litt sunnere, men jeg er så LAT

Møter jeg den rette jenta, så er det faktisk motivasjon for meg å trene. Men ellers gir jeg nesten litt faen. Trist, men sant.

Skrevet

Nei :fnise:

Det du lukter er nok at mange overvektige har en tendens til å svette mer, og som du sikkert forstår så lukter ikke svette spesielt godt :edie:

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, QQbaby skrev:

Nei :fnise:

Det du lukter er nok at mange overvektige har en tendens til å svette mer, og som du sikkert forstår så lukter ikke svette spesielt godt :edie:

Dette gir jo ikke mening. :P 

Jeg sa jo at etter jeg gikk ned i vekt så kjenner jeg mer at jeg lukter, når jeg var mer overvektig så kjente jeg bare lukta av deodoranten min og følte jeg lukta godt. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

Det er min største frykt, og alle mine kompiser forteller meg min frykt er ubegrunnet

Har faktisk veldig sterk luktesans, og ofte tror jeg at det er jeg som lukter, mens det egentlig er noen andre. 

Er sykt paranoid. Henger sammen med foreldre som hele tiden insisterte på at jeg luktet. 

Burde kanskje begynne å trene da, for jeg merker av og til en litt stram svettelukt. Men aller mest fordi jeg vil få frem sixpacken igjen og bygge kropp. 

Det med mat kunne også vært en greie. Må vel begynne å spise litt sunnere, men jeg er så LAT

Møter jeg den rette jenta, så er det faktisk motivasjon for meg å trene. Men ellers gir jeg nesten litt faen. Trist, men sant.

Ja, jeg kan kjenne meg igjen litt i den. Men så plutselig så fant jeg en motivator i meg selv. Jeg vil være slank og fin for MEG. Jeg vil være frisk og ha en sunn og sterk og rask kropp for meg SELV. Det er jo meg det mest går utover! Så nå tar jeg vare på helsa for min egen del, og jeg føler meg mye bedre enn jeg gjorde før. Det er verdt det for deg også, enten man får bedre luktesans eller ikke! :fnise: 

Begynn med noe du liker. Bare det å ha mer aktivitet i hverdagen er jo en måte å ta vare på helsa på! 

TS

Gjest flaggermuskongen
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan kjenne meg igjen litt i den. Men så plutselig så fant jeg en motivator i meg selv. Jeg vil være slank og fin for MEG. Jeg vil være frisk og ha en sunn og sterk og rask kropp for meg SELV. Det er jo meg det mest går utover! Så nå tar jeg vare på helsa for min egen del, og jeg føler meg mye bedre enn jeg gjorde før. Det er verdt det for deg også, enten man får bedre luktesans eller ikke! :fnise: 

Begynn med noe du liker. Bare det å ha mer aktivitet i hverdagen er jo en måte å ta vare på helsa på! 

TS

Jeg har begynt å gå lange turer. Neste blir å begynne jogge. Og så eventuelt begynne å løfte vekter.

Gidder ikke være han fyren som går for hardt ut med en gang. Det er idioti.

Burde kanskje begynne å danse igjen, det er en stund siden nå. Bli svett og god :)

Eller kanskje til og med begynne ha sex. Det er jo den beste treningen :P

Endret av flaggermuskongen
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, flaggermuskongen skrev:

Er jo ikke bare bare å finne noen å ha sex med da..

Anonymkode: 78a5e...ac8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, flaggermuskongen skrev:

Jeg har begynt å gå lange turer. Neste blir å begynne jogge. Og så eventuelt begynne å løfte vekter.

Gidder ikke være han fyren som går for hardt ut med en gang. Det er idioti.

Burde kanskje begynne å danse igjen, det er en stund siden nå. Bli svett og god :)

Hahah! Ja, ikke sant! Problemet der er at man helst bør ha en partner som er like interessert som en selv, og det er det jo ikke like enkelt å oppdrive alltid, når man ikke er i et fast forhold. Hvis jeg skulle kun lent meg på aktiviteten sex så hadde jeg vært svæææært inaktiv. :P 

Gjest flaggermuskongen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke bare bare å finne noen å ha sex med da..

Anonymkode: 78a5e...ac8

Eh, det er ikke vits å være så kresen. Om sex er målet så finner man det.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahah! Ja, ikke sant! Problemet der er at man helst bør ha en partner som er like interessert som en selv, og det er det jo ikke like enkelt å oppdrive alltid, når man ikke er i et fast forhold. Hvis jeg skulle kun lent meg på aktiviteten sex så hadde jeg vært svæææært inaktiv. :P 

Så få deg et forhold?

Hva er så vanskelig med det? 

Nok av mannfolk å ta av. 

AnonymBruker
Skrevet

Det med kroppslukt og dårlig ånde er to ting jeg frykter sterkt. Har en bekjent som lukter forferdelig. Personen er overvektig, og dytter i seg mye søppel, og går på anti-dep og diverse piller er kjent for å gi en horribel lukt. Personen lukter det ikke selv, og selv om jeg har påpekt det, blir det dyttet til at det er jeg som er sart og den slemme som ikke tar hensyn ved å si ifra.
Jeg er redd jeg lukter, spesielt at det er en eim hengende etter meg som de rundt merker, men siden jeg ikke har lett for å lukte på baksiden min, ikke merker. Og om folk har dårlig ånde, blir jeg redd det er jeg som har dårlig ånde, og må overbevise meg selv til de grader for å akseptere at det er noen andre som har dårlig ånde - ikke at jeg merker om jeg har det, tror jeg.

Når det gjelder luktesans, tror jeg ved å spise sunnere at en blir mer var på nyanser. Smakstilsetninger, salt, sukker og slikt har en veldig snever og kraftig smak. Nesten så en griller smaksløkene. Ved å kutte ned på ferdig-krydder, ferdig produkter, fast food osv, så smaker jeg mer av vanlige ting. En paprika smaker faktisk noe, ikke bare en sprø substans som like gjerne kunne vært agurk eller gulrot.

Smakssansen og luktesansen henger sterkt sammen ved at når du spiser kommer det molekyler opp i nesa fra munnen som fester seg i reseptorene. Mesteparten av smaksopplevelsen kommer fra luktesansen. Gir mening at luktesansen da blir bedre.

Anonymkode: b38fe...662

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing, samt svar til disse.

sofie777, mod

Skrevet

Så lenge du spiser makrell i tomat, får JEG bedre luktesans i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Simbyxor skrev:

Så lenge du spiser makrell i tomat, får JEG bedre luktesans i hvert fall. 

Hahah! 

Jeg spiser makrell i tomat faktisk, men bare når jeg ikke skal møte noen etterpå! :P 

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...