Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #1 Del Skrevet 27. desember 2004 Er på jakt etter leilighet. Har funnet et par jeg er interesert i. På den ene sto det "tvangssalg". Hva menes med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 27. desember 2004 #2 Del Skrevet 27. desember 2004 At de som eide den før ikke hadde råd til å ha den og må selge for å betale gjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. desember 2004 #3 Del Skrevet 27. desember 2004 Det betyr vel ganske enkelt at eierne er blitt tvunget til å selge. Er vel mest vanlig hvis de f.eks ikke har overholdt lånet sitt, slik at banken går inn å selger huset for å få pengene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. desember 2004 #4 Del Skrevet 27. desember 2004 Det er helt spesielle betingelser vedrørende budgiving også når det gjelder tvangssalg. Det kan ta forholdsvis lang til fra du legger inn bud til du får beskjed om du får objektet eller ikke. Megler har (eller skal ihvertfall ha) oversikt over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. desember 2004 #5 Del Skrevet 27. desember 2004 og så kjøper man leiligheten "sånn som den er", dvs at du i ettertid ikke kan komme å kreve noe fordi f.eks badet ikke var pusset ordentlig opp o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trixi Skrevet 27. desember 2004 #6 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg ville vært litt forsiktig med å legge inn bud på noe som skal tvangsselges! Vi kjøpte en hytte på tvangssalg og har fått erfare hvordan det kan gå "i værste fall"! Kjøpte hytta høsten 2002, men fikk overtagelse før juni 2004!! Det var flere runder med rettssaker og selgeren tviholdt på hytta si så godt han kunne stakkar. Selv om det var ganske klart fra starten av at han ikke hadde sjangs, så holdt han på - sikkert bare for at han ikke ville innse nederlaget :-( Og - når vi endelig fikk overtatt måtte vi ta ut alle møblene, kjøleskap +++ fordi han ikke gadd å hente det. Til slutt måtte vi også betale for container for å få det kastet :evil: Men - hytta er blitt veldig fin da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #7 Del Skrevet 28. desember 2004 da må jeg si at du har vert uheldig og hatt udugelige meglere. Er det tvangssalg på hus/leilighet så har ikke eieren noe med det. Det er reelt banken som har hus til salg da. Den skal være tømt/rengjort på samme vis som ved andre salg. 'du har også samme rettigheter som andre i ettertid om det skal være noe. Hvorfor tok ike hytteier og ba selger tømme/hente innbo? sendt regning til de som stod for salget? eller holdt igjen noen kr som er vanlig+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. desember 2004 #8 Del Skrevet 28. desember 2004 Informasjonen du trenger skal stå i prospektet eller være tilgjengelig hos megler. Det e4r slettes ikke sikkert at leiligheten er rengjort og tømt, så man bør nok regne med å ta i et tak selv. Men det kan ta tid før overtagelsen er i boks. En slektning måtte vente i flere måneder pga at det økonomiske (hos den forrige eieren) måtte fikses før han kunne overta. Leiligheten var nedslitt og den var ikke vasket. Det sto også litt ting og tang igjen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. desember 2004 #9 Del Skrevet 28. desember 2004 Hm, da tror jeg ikke jeg vil legge inn bud på den. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå