AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg har vært ensom så lenge jeg kan huske. Aldri hatt noen ekte venner. Kun folk som kommer og går. Og det er via jobben. Det er kanskje min feil, for jeg er ikke flink til å bli kjent med mennesker og det er veldig vanskelig for meg. Jeg har akseptert at jeg ikke har venner og kommer til å være sånn ut livet, men det er veldig vanskelig når ensomheten begynner å bite. Det jeg lurer på,dere som ikke har noen å henge med i fritiden, men har fortsatt lyst til å finne på noe ute. Hva gjør dere da ? Jeg er dritt lei av å spise alene, kafé, kino, park osv. Jeg blir bare mer trist av det etter å ha gjort det 100 ganger blir gal når jeg tenker at livet mitt kommer til å se sånn ut for alltid og jeg er kun i 20 årene trenger egentlig noen tips, råd eller erfaringer av folk som har/hatt det sånn. Føler meg såå alene Anonymkode: 7a728...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Del Skrevet 9. mai 2017 Har ikke venner selv og jeg er fornøyd med å gjøre ting i mitt eget selskap. Siden jeg sliter med sosial angst tør jeg ikke akkurat å gå på kino alene eller spise ute alene, skulle dog ønske jeg kunne det! Det må være koselig og fredelig. Uansett, jeg spiller spill, ser TV-serie, trener, lager mat, rydder og vasker... Gjør ting. Jeg har dog kjæreste, men vi bor langt ifra hverandre og sees bare i helgene. Og om jeg er pratesyk eller føler meg ekstra ensom ringer jeg bare han eller mamma for å prate. Anonymkode: b68a8...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misophonia Skrevet 9. mai 2017 #3 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg kan ikke si at jeg er i samme situasjon pr dags dato, men personlig har jeg alltid hatt vansker med å få venner. Jeg er sånn at jeg aldri stenger døren for nye mennesker, men jeg er ikke interessert å bare ha en masse bekjente i livet mitt, så jeg bruker gjerne litt tid å bli godt kjent med noen. Jeg har alltid hatt noen få venner i løpet av skoletiden, minst i løpet av videregående skole, men det blir verre og verre å få seg venner i mer voksen alder. Var mye isolert, i flere år faktisk, før jeg klarte bli kjent med mennesker på nytt. Jeg har hovedsaklig fått venner gjennom diverse nettsteder. Synes det er enklere å møtes en til en. Det er ikke enkelt og det krever en del innsats av en, i og med at mange online er ganske skeptiske når det kommer til fremmede. Kan på en måte forstå dem, men om man skal tenke på den måten resten av sitt liv, så klarer man jo aldri komme over den terskelen og faktisk bygge nye relasjoner. Jeg har slitt med angst siden jeg var barn, så jeg vet hva jeg snakker om. Mitt råd er å prøve danne vennskap over nett først, for så å møtes når dere begge er klar for det. Det har iallfall vært det enkleste for meg, ettersom jeg ikke er typen til å dra på byen å snakke med fremmede der. Skulle ønske det var mye mindre terskel for å snakke med fremmede i edru tilstand, men det virker dessverre ikke som om det er rom for slikt her i Norge. Gå til Sidetmedord.no og se om du kan finne noen der inne som kjenner seg igjen, og husk å vær tålmodig. Mange tenker at de skal finne en venn i løpet av få uker, men det kan ta tid å bygge tillit. Ellers kan det være fint å gjøre ting på egenhånd også, det er ikke absolutt alle som har behov for å treffe folk noe særlig, men hvis du opplever å ha det ensomt, så er det på tide å bryte noe av den ensomheten. Det finnes venner for alle der ute. Jeg ønsker deg iallfall lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flaggermuskongen Skrevet 9. mai 2017 #4 Del Skrevet 9. mai 2017 Engasjer deg. Det er den enkleste måten å få bekjentskaper på. Av de igjen, så burde du faktisk kun bli venner med noen få. Det er bedre med noen få gode venner, enn en drøss "venner". Liker å skille bekjente og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Del Skrevet 9. mai 2017 Var i samme situasjon som deg. Hatet livet og hadde ingen gode venner... Nå et år senere har alt endret seg utrolig mye Meld deg på dansekurs og lignende og gjør en innsats for nye bejentskaper! Anonymkode: 0f237...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Del Skrevet 9. mai 2017 Hva med å melde seg inn i Røde kors og bli besøksvenn? Det er folk som trenger deg der ute og du kan bidra som frivillig 😃 Tenk så givende det vil være for deg og andre. Du blir kjent med nye mennesker og vil oppleve å bety noe for andre! Anonymkode: 3c0cf...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå