AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Hei. For en uke siden trente jeg beina etter en treningsvideo på YT. Den varte i ca. en halv time. Brukte lette vekter på noen øvelser, og ikke vekter på noen. Er i dårlig form. Slet veldig på noen av øvelsene også. Fikk ganske heftig gangsperre dagen etterpå, og det gikk ikke over før det hadde gått tre dager. I går trente jeg til samme video, med samme vekter. Det gikk litt bedre denne gangen. Men i dag har jeg ikke gangsperre, jeg er bare litt støl. Men det gjør ikke vondt. Kan jeg ha gjort noe feil? Å øke i vekt på de øvelsene jeg bruker vekter på går jo ikke, for da klarer jeg ikke gjennomføre øvelsene. Er så vidt jeg klarer å fullføre ett sett når jeg har vekter i tillegg (snakk om små manualvekter her). Eneste forskjellen fra sist gang er at første gangen jeg trente til denne videoen så ble jeg helt utslitt etterpå, sovna på sofaen 1 time og var inaktiv resten av dagen. I går lagde jeg middag en stund etter treningen, samt jeg dro på butikken og gikk en del frem og tilbake der. I tillegg spiste jeg i går en propud etter trening, og fiskesuppe med havrebrød til kvelds. Anonymkode: 0f554...309
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Ikke feil å ikke bli støl jeg trener med tunge vekter flere ganger i uka, blir nesten aldri støl. For 2 år siden begynte jeg, og helt i starten ble jeg veldig ofte støl, og trengte mer pause mellom hver økt enn jeg gjør nå. Musklene dine blir vant til bevegelsesmønstrene, og noen kropper blir fortere vant til dette enn andre, og noen blir fort støl selv om de gjør det samme ofte! Stølhet i seg selv er ikke et mål på øktens kvalitet Anonymkode: 742a8...f1f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Stølhet skjer når man ikke har brukt den type muskel på en stund. Hvis du hadde gjort en annen type styrkevariant med andre muskler, kunne du nok kjent at du ble støl i disse musklene, men ellers blir kroppen vant til at du bruker dem og man opplever ikke stølhet hver gang når man trener regelmessig, og takk og pris for det! Anonymkode: 8a971...e80
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Ok, takk for svar dette. Så det er slik det er å trene regelmessig... Det kan jeg venne meg til, hehe. :D Har alltid opplevd å få gangsperre, men er vell fordi det går så lenge mellom hver gang. Anonymkode: 0f554...309 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå