AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Exen min skal ha ungene med til Tyskland og rekker visst ikke å ordne pass, han mener derfor at han skal reise uten pass til ungene. Men hva skjer hvis de blir stoppet og ungene mangler pass? Anonymkode: 0def0...217
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Da kan de bli nektet innreise. Selv om man i teorien skal kunne reise uten pass i Schengen-området, er pass den eneste norske id'en som er godkjent internasjonalt. Grensekontrollene har også blitt strengere, og om man ikke kan vise gyldig legitimasjon, risikerer man å bli nektet innreise. Også hoteller, ferger og fly kan nekte kunder å være med om de ikke kan fremvise gyldig legitimasjon, og i utlandet er det altså bare passet som er gyldig id for nordmenn. Anonymkode: 8e29f...3af
Gjest Linaria Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 I teorien skal man ikke trenge pass, men jeg har opplevd at de har krevd pass ved boarding av fly fra Tyskland til Norge, og da var det pass og ikke hvilken som helst form for legitimasjon. Skjedde sist for et par måneder siden.
Million Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 (endret) https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyskland/id2415120/ Om å reise til Tyskland: " Skikker og regler - Det er et krav i Tyskland at man til enhver tid skal kunne identifisere seg. Gyldig pass eller kopi bør derfor alltid medbringes. Pass er for norske borgere det eneste internasjonalt gyldige identifikasjonsdokumentet. " Jeg hadde ikke latt ungene reise uten gyldig pass, så enkelt er det. Du aner ikke hva slags trøbbel de kan havne i da. Endret 9. mai 2017 av Million 1
Juniper Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, Million skrev: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyskland/id2415120/ Om å reise til Tyskland: " Skikker og regler - Det er et krav i Tyskland at man til enhver tid skal kunne identifisere seg. Gyldig pass eller kopi bør derfor alltid medbringes. Pass er for norske borgere det eneste internasjonalt gyldige identifikasjonsdokumentet. " Jeg hadde ikke latt ungene reise uten gyldig pass, så enkelt er det. Du aner ikke hva slags trøbbel de kan havne i da. Jeg er så enig! Man reiser ikke på kontinentet uten pass! Bare IKKE! I verste fall kan han bli tatt for potensiell menneskesmugling, og ungene havne hos tysk barnevern! Helt innafor å si nei til dette! Pass må man ha, og det tar virkelig ikke mange dagene å ordne et!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Hadde satt meg på bakbeina og nektet han å ta med ungene! En ting er å ta seg en Sverige tur, men å dra til Tyskland uten mulighet for å identifisere seg eller bevise at barna er hans er rett og slett høl i huet Anonymkode: ded66...54c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå