AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg har jobbet på kontor siden jeg var ferdig utdannet i 2003, men trives egentlig ikke. Mitt største ønske er å jobbe i barnehage som barnehagelærer. Jeg har lest at man kan ta dette studiet på deltid over 4 år. Er det noen som har erfaringer med dette? Kan man jobbe ved siden av evt? Og får man noen støtte fra lånekassen? Jeg vet om flere som jobber som assistent i barnehage som nå får ta barnehagelærerutdanning ved siden av jobben, og som også får delvis sponset utdannelsen. Er det slik at man må ha jobbet så og så lenge som assistent før man evt får lov til dette? Eller kunne jeg begynt som assistent og gått rett over i denne utdannelsen? Anonymkode: fdcec...530
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Og en ting til....hvis jeg blir førskolelærer, må jeg da starte på bunnen når det gjelder ansiennitet? Jeg har 14 års arbeidserfaring men innen andre ting. Har også 2-3 år hjemme med permisjon med egne barn Anonymkode: fdcec...530
Pentu Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Hos oss er det flere som tar utdannelsen ved siden av. Ofte får man pliktår når man gjør det sånt. Hos oss jobber du 60%, studerer 40% og får betalt 70% tror jeg det er. Jeg hadde en som begynte som assistent hos meg mens hun studerte, hun fikk 70% fra første dag. I forhold til ansiennitet så får man som oftest for relevant arbeidserfaring. Jeg hadde arbeidserfaring fra før jeg ble utdannet, men fikk bare for tiden min i skole og barnehage.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har aldri hørt om at man kan starte som assistent og få utdanningen sponset gjennom jobben. Hvis du begynte som assistent og ville bli barne- og ungdomsarbeider kan man det hvis man har fast stilling og man har jobbet der noen år. Som førskolelærer tror jeg ikke man får ansiennitet for noe annet enn relevant arbeid, dessverre. I min barnehage har førskolelærerene ganske mange kontoroppgaver i tillegg til å være på avdeling, bare til opplysning siden du jobber på kontor, tenkte jeg på. Lykke til! Anonymkode: 84ad2...4cb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt om at man kan starte som assistent og få utdanningen sponset gjennom jobben. Hvis du begynte som assistent og ville bli barne- og ungdomsarbeider kan man det hvis man har fast stilling og man har jobbet der noen år. Som førskolelærer tror jeg ikke man får ansiennitet for noe annet enn relevant arbeid, dessverre. I min barnehage har førskolelærerene ganske mange kontoroppgaver i tillegg til å være på avdeling, bare til opplysning siden du jobber på kontor, tenkte jeg på. Lykke til! Anonymkode: 84ad2...4cb En jeg kjenner får 70% lønn og fri til å ta utdanningen ved siden av jobb, så tror det er mulig. Men nå skal det sies at hun har jobbet som assistent i mange år Anonymkode: fdcec...530
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #6 Skrevet 13. mai 2017 Du må jobbe i bhg for å få ta utdanningen på deltid, sånn er set hvertfall på universitetet jeg går på. Du mister all ansiennitet når du er ferdig utdannet, tilogmed om du har jobbet i bhg tidligere. Det suger. Ei i klassen er b&u arbeider og har 10 års arbeidserfaring som forsvinner som ansiennitet når hun er ferdig utdannet, dette pga det er en profesjonsutdanning og hun ikke var i profesjonen i disse ti årene. Anonymkode: 1e390...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå