Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem av Fo, men jeg stemmer høyre. Er dette motstridende egentlig? Er det slik at lo og Fagforbundet er rødt?

Anonymkode: 624f8...6ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: b7620...466

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er medlem av Fo, men jeg stemmer høyre. Er dette motstridende egentlig? Er det slik at lo og Fagforbundet er rødt?

LO er en arbeidstakerorganisasjon som er fundert på arbeider-sosialistisk politisk plattform. For å putte det i ett perspektiv: Arbeiderpartiet var formelt LO sitt partipolitiske organ til begynnelsen av 80 -tallet. (Arbeidslivspolitikk har alltid vært reelt sett mer viktig enn partipolitikk for nasjonen)

Ut i fra det ligger der grunnlag som er motstridende i forhold til å være Høyre velger. 

Men det behøver ikke være noen reell konflikt; man kan være Høyre tilhenger og støtte prinsippene bak FO på samme tid

Kjernen er at man kjenner til de respektive politiske plattformene og har avklart forhold til hva man synes er viktig og uvesentlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Medlemskontingenten din går for finansiering av Aps valgkampanje. LO og Fagforbundet er blodrøde. Velg et nøytralt alternativ.

Anonymkode: 6bea2...59f

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det eventuelt et YS forbund som kan være aktuelt for deg. YS er partipolitisk nøytrale.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...