AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Vi har en stor labrador som i alle år har vært verdens snilleste og greieste hund. Alle har komentert hvor snill og lydig han er, og han har vist stor tillitt til både dyr og mennesker. For et år siden ble han angrepet av to hunder som var løse. Etter dette er han blitt utrygg i forhold til ukjente hunder når han er i bånd. Dette har vi selvfølgelig trent mye på, og det har gått helt greit å passere andre etter mye trening. MEN - nå har han vært en uke på kennel i forbindelse med at vi skulle i bryllup på en annen kant av landet uten mulighet for å ha han med oss. Kennelen er et sted han har væt mange ganger før, og vi har alltid fått positive tilbakemeldinger om hvor rolig og omgjengelig han har vært. Men ikke denne gangen! Denne gangen har han rett og slett utagert mot menneskene som jobbet der! Jeg er helt i sjokk over å høre dette, og er utrolig usikker på hva vi skal gjøre nå. Han er i utgangspunktet en veldig sterk hund, så full kontroll er helt nødvendig, og noe jeg synes vi har hatt... til nå.. Noen tips?? Anonymkode: f4d2c...c41
Tabris Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Jeg ville hørt mer om omstendighetene rundt. Hva nøyaktig gjorde han i utageringen, og hva skjedde som utløste det? Ellers kan en tur til dyrlegen være lurt, plutselig atferdsendring - og spesielt plutselig aggresjon - kan komme av smerter. 5
Nutz Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Smerter som blir nevnt over her, eller bare utrygghet. Har han vært på kennel etter at han ble angrepet? Det kan også være det har vært uerfarne mennesker involvert som kanskje har taklet en situasjon dårlig som har fremprovosert noe hos hunden deres. Umulig å si hva som har skjedd siden du ikke var der. Han kan også har blitt plassert sammen med eller i nærheten av hunder han har oppfattet som truende og når man går og brygger på utrygghet i en ukes tid kan det fort utløse andre ting. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 18 minutter siden, Tabris skrev: Jeg ville hørt mer om omstendighetene rundt. Hva nøyaktig gjorde han i utageringen, og hva skjedde som utløste det? Ellers kan en tur til dyrlegen være lurt, plutselig atferdsendring - og spesielt plutselig aggresjon - kan komme av smerter. 11 minutter siden, Nutz skrev: Smerter som blir nevnt over her, eller bare utrygghet. Har han vært på kennel etter at han ble angrepet? Det kan også være det har vært uerfarne mennesker involvert som kanskje har taklet en situasjon dårlig som har fremprovosert noe hos hunden deres. Umulig å si hva som har skjedd siden du ikke var der. Han kan også har blitt plassert sammen med eller i nærheten av hunder han har oppfattet som truende og når man går og brygger på utrygghet i en ukes tid kan det fort utløse andre ting. Takk for svar. Ja, jeg kommer til å dra til dyrlegen med han så raskt som mulig, for å sjekke for smerter og sykdom. Han har vært på kennel en gang tidligere etter angrepet, men da gikk alt helt supert. Før det har han vært der 2 ganger i året og oppført seg eksemplarisk! Er så lei meg, og redd for at det feiler han noe, eller at dette skal utvikle seg negativt! Kommer til å kontakte en hundetrener etter dyrlegebesøk, så vi får gjort alt riktig! Anonymkode: f4d2c...c41 2
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 (endret) Tenkte først at de har hatt han for nær andre hunder, for mye stress, og så har han utagert på det næremste han fant. En kennel er ikke beste stedet for en hund som er redd andre hunder. Men når du sier han har vært der en gang etter angrepet så er det kanskje ikke helt logisk...men klart det kan gå bra èn gang, og så dårlig neste gang. Som andre skriver her så er kennel ofte en stress-situasjon, og det kan bygge seg opp for en usikker hund. Noen ganger går det bra og andre ganger ikke. Den siste gangen kan det ha skjedd noe som fikk han over terskelen. Hunder kan bite etter hva som helst om de føler seg stresset nok, men det betyr ikke nødvendigvis at de er aggressive mot mennesker. Endret 9. mai 2017 av Den Lille Heksa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå