Gå til innhold

Lånt noen penger, advokat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har (jævlig idiot jeg vet) lånt noen en stor stor sum med penger, vil at jeg skal ha bevis for at vedkommende skal betale tilbake. Må jeg ta kontakt med advokat og skrive et skriv eller åssen gjør man det?

Anonymkode: 3c27d...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du allerede har lånt bort pengene så vet jeg ikke hvor langt du kommer med lånepapirer i ettertid. Men om personen du lånte til er en person som vil betale gjelden sin så vil vedkommende skrive under på at h*n har lånt fra deg, og når du kan forvente å bli betalt tilbake. Om ikke så håper jeg at du har det skriftlig (sms, messinger eller lignende) at vedkommende lånte penger, og at du overførte beløpet via bank og ikke ga personen pengene rett i hånden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har facebook og sms

Jo, cash, ikke via bank :/

 

Han er familiemedlem,,,,, ALDRI ALDRI ALDRI MER... Og dere andre her ALDRI lån noen noe!!

Han har jo betalt sin gjeld og eier ikke nåla i veggen... Så pengene må han fått fra en sted!!!

Anonymkode: 3c27d...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2017 den 12.15, AnonymBruker skrev:

har facebook og sms

Jo, cash, ikke via bank :/

 

Han er familiemedlem,,,,, ALDRI ALDRI ALDRI MER... Og dere andre her ALDRI lån noen noe!!

Han har jo betalt sin gjeld og eier ikke nåla i veggen... Så pengene må han fått fra en sted!!!

Anonymkode: 3c27d...762

Her finnes vel en mal på gjeldsbrev, som du må få slektningen din til å skrive under på. http://www.r-r.no/filer-til-nedlasting/fritt-nedlastbare-malar-og-dokument Ellers kan du google "gjeldsbrev" og sjekke gjeldsbrevloven. 

Anonymkode: 7081f...67c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare håpe på at personen du har lånt til har betalingsvilje. 

Jeg har ordnet med kontrakt og ført opp lån på skattemeldingen, og selv det har ikke hjulpet. Mye penger, men h*n får leve med samvittigheten sin om at h*n alltid vil skylde meg penger. 

Håper ikke det var like mye som jeg har lånt bort. 

Anonymkode: 2a625...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...