Gå til innhold

Irriterende familiemedlem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, og takk for at du tar deg tid til å lese :) 

Jeg er en jente mellom 18-22 år som har et utrolig irriterende familiemedlem. Han er ikke i nærmeste slekt(Foreldre, søsken), men nærme nok til at jeg har en del med han å gjøre. Og. Han. Er. Så. Irriterende.

F.eks skal han rette på ALT jeg gjør feil, ALT! Vi var på quiz i lag, sammen med mange andre. Og jeg skrev et stikkord oppe i et hjørne feil. Det var typ at jeg skrev Kuba istedenfor Cuba(det var ikke det, men noe lignende.) INGEN hadde sett det, og langt mindre brydd seg om det, men han tok fra meg pennen og måtte absolutt rette. Selvsagt er det ikke bare den lille episoden som irriterer meg, men det er bare én ting i listen.

Han kaller meg trangsynt om jeg ikke er enig med meningene hans, f.eks at jeg er veldig imot elefanter på sirkus. Jeg er alltid imot det, for jeg mener at elefanter ikke har det bra der...Da er jeg trangsynt. Det samme gjelder mine meninger om pels, militære i Norge, partivalg osv osv osv.

Om jeg tagger venninner i videoer/bilder på Facebook, kan han finne på å kommentere det enten inne på der jeg tagget eller på privat chat! F.eks i dag tagget jeg ei venninne i en video jeg irritere meg over, og han bare:"Jeg tror ikke hun kan gjøre noe med det og ingen kunne forutse hva som skulle skje blablablablabla." Er dette virkelig normal oppførsel av en voksen mann på nesten 60 år? Venninnen min og jeg tagger hverandre i ting vi liker, synes er morsomme eller er irriterende. Det er sånn vi gjør, og jeg liker ikke at han kommenterer det. 

Han får meg til å føle meg dum, og jeg liker ikke det for jeg er ikke dum! Jeg prøver å si ifra, men vet ikke hva jeg skal si om tagge-greiene eller at han hele tiden må rette på meg? Jeg føler at han hakker ned på meg med vilje, og det er ubehagelig. 

Hva kan jeg si for å sette han ordentlig på plass en gang for alle? Jeg må dessverre oppholde meg med ham en del. 

Anonymkode: eec8e...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

La være å svare på provokasjonene hans

Anonymkode: 93d01...de6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Bare ignorer det når han gjør det. Når han ikke får noe reaksjon eller respons vil han etterhvert gi seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er stefar så er det kanskje på tide å flytte hjemmefra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Sånne folk er det ikke noe poeng i å diskutere med, det virker som han gjør det for å provosere, det beste her er nok å ignorere så går han nok lei, etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvis det er stefar så er det kanskje på tide å flytte hjemmefra..

Hvordan vil det hjelpe? Hun vil jo fortsatt møte ham i familiesammenkomster og han vil fortsatt kommentere på Facebook.

Anonymkode: 73cc5...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en typisk 60-åring på sosialemedier

Anonymkode: 34b06...6ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil det hjelpe? Hun vil jo fortsatt møte ham i familiesammenkomster og han vil fortsatt kommentere på Facebook.

Avstanden vil nok hjelpe på...

Når det kommer til facebook så kan hun enkelt og greit jobbe litt med innstillingene der slik at han ikke ser alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Når det kommer til facebook så kan hun enkelt og greit jobbe litt med innstillingene der slik at han ikke ser alt 

Kanskje du kan skrive en detaljert forklaring på hvordan man gjør det, da.

Anonymkode: 68dd4...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om man ikke klarer å finne ut av slik bør man ikke være på SoMe.

Anonymkode: 34b06...6ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overse. Ikke diskuter med ham. Bare tenk for deg selv at det er hakkende likegyldig hva han mener, for han er en bedrevitende kverulant du ikke trenger å forsvare deg overfor. Han venter på reaksjonen, og hvis den ikke kommer, så gidder han etter hvert ikke legge ned innsats i å provosere deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er kjappere å google det enn at jeg skal bruke tid på å forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blokker han på FB

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, og takk for at du tar deg tid til å lese :) 

Jeg er en jente mellom 18-22 år som har et utrolig irriterende familiemedlem. Han er ikke i nærmeste slekt(Foreldre, søsken), men nærme nok til at jeg har en del med han å gjøre. Og. Han. Er. Så. Irriterende.

F.eks skal han rette på ALT jeg gjør feil, ALT! Vi var på quiz i lag, sammen med mange andre. Og jeg skrev et stikkord oppe i et hjørne feil. Det var typ at jeg skrev Kuba istedenfor Cuba(det var ikke det, men noe lignende.) INGEN hadde sett det, og langt mindre brydd seg om det, men han tok fra meg pennen og måtte absolutt rette. Selvsagt er det ikke bare den lille episoden som irriterer meg, men det er bare én ting i listen.

Han kaller meg trangsynt om jeg ikke er enig med meningene hans, f.eks at jeg er veldig imot elefanter på sirkus. Jeg er alltid imot det, for jeg mener at elefanter ikke har det bra der...Da er jeg trangsynt. Det samme gjelder mine meninger om pels, militære i Norge, partivalg osv osv osv.

Om jeg tagger venninner i videoer/bilder på Facebook, kan han finne på å kommentere det enten inne på der jeg tagget eller på privat chat! F.eks i dag tagget jeg ei venninne i en video jeg irritere meg over, og han bare:"Jeg tror ikke hun kan gjøre noe med det og ingen kunne forutse hva som skulle skje blablablablabla." Er dette virkelig normal oppførsel av en voksen mann på nesten 60 år? Venninnen min og jeg tagger hverandre i ting vi liker, synes er morsomme eller er irriterende. Det er sånn vi gjør, og jeg liker ikke at han kommenterer det. 

Han får meg til å føle meg dum, og jeg liker ikke det for jeg er ikke dum! Jeg prøver å si ifra, men vet ikke hva jeg skal si om tagge-greiene eller at han hele tiden må rette på meg? Jeg føler at han hakker ned på meg med vilje, og det er ubehagelig. 

Hva kan jeg si for å sette han ordentlig på plass en gang for alle? Jeg må dessverre oppholde meg med ham en del. 

Anonymkode: eec8e...900

Det har jeg også. Hun er langt uti slekta og hvis man først hører i fra henne (noe som heldigvis er så godt som aldri for tiden) så er det bare mas, rot og styr. Hvis hun mot formodning ringer så kommer hun bare med masse bittert mas. 

Akkurat sånt blir folk langt uti periferien kalt av dette "familiemedlemmet" også. Trangsynte, tilbakestående, onde, har ikke levd livet "riktig", i hovedsak går det mye på at man er ulike og at det evnes ikke å bli respektert -hun skal belære folk, også ljuger hun så fælt. Hun blir også oppgitt over at man ikke er en like free-spirit som det hun er. Hun irriterer meg og jeg er ganske omgjengelig men går ikke overens med henne. Hun er også flere tiår eldre enn meg og det må hun vel snart skjønne. :P Man kan ikke sidestille seg helt med en som er såpass mye yngre enn henne. Til og med alderen min vil hun ha hvis hun får til. Psycho-dame.  

Stakkars deg. Har du prøvd å si i fra sånn at dere kan gå overens når dere må være sammmen? 

Jeg slipper å omgåes henne men noen andre må omgåes henne så de får litt å styre med. Sperr av slik at han ikke får kommentert da vel. :) 

I fra min side så ber man de som tok en person med en så dårlig moral om å "ta deg av" en sånn selv. Det burde du også gjøre Ts. Be de i familien din om å få han til å slutte å blande seg å slutte å plage folk.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, tror de fleste har en onkel som er sånn. Her er det Onkel Åge som er slik. Det beste er å ignorere, og overse. Irriterende ja, men orker ikke bry meg. Når jeg var yngre sa jeg han imot, men nå gidder jeg ikke. Bare jatt med og ikke bry deg! Prøver han å rette ting i virkeligheten får du bare si at du klarer deg selv, og overse.

Anonymkode: e504f...3e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

"hvordan får du tid til å hakke på andre hele tiden, og sitte å overvåke og kommentere alt som andre foretar seg på facebook? Er du veldig effektiv eller har du ikke viktigere ting å bruke tiden din på? "

Eller du kan være ærlig å si rett ut "jeg finner oppførselen din veldig ufordragelig, vi får klare å være i samme rom sammen, men thats it. Jeg sletter deg fra facebook også."

Anonymkode: ea414...055

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du blokkerer og sperrer det. Eller overrumpler han deg fysisk for å få folk til å logge seg inn på Facebook? :ler: 

Er det noen i familien din som har satt ned foten pga han? 

Det kan umulig bare være face som er problemet men heller det at du syntes han er teit og jeg skjønner deg. Unngå alt han foretar seg. Sett deg i et annet rom hvis du må være med han. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men herregud, bare blokker han da? Så slipper du kommentarer på fb. Spør han hvorfor, så svarer du at du ikke orker å ha noen som skal kommentere alt du gjør. Så enkelt. 

I sosiale sammenkomster så overse han. Ikke la deg irritere. 

Anonymkode: 7aa83...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt med sånne folk altså. Jeg skrev om noe av det samme. Bare unngå dem. Folk får nok med seg hvordan de oppfører seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...