AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg fikk akkurat en telefonsamtale... "ukjent" sto det som ringte (altså ikke telefonnummer) og jeg tok den... bråk i bakgrunnen og en som gebrokkent prøvde å uttale navnet mitt. Det var helt tydelig at det ikke var en telefonselger fra et norsk selskap, for uttalen på etternavnet mitt var helt åpenbart feil... jeg la bare på. Men: kan noen få tilgang gil noe hos meg bare ved at jeg har tatt telefonen? Jeg blir helt engstelig av dette 😔😭😢 Hjeeeelp! Anonymkode: 6da1c...ba0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Tror ikke det Fått mange slike telefonsamtaler. Jeg har enten langt på, eller sagt noe om "police" slik at de har lagt på. Eneste jeg passer på er å ikke si ja eller yes, da jeg har lest og hørt en plass at de kan bruke dette til å forfaske ett opptak der man går med på ett eller annet, og deretter kreve betaling. Ikke skjedd noe muffens ellers i mitt liv etter slike tlf. Anonymkode: f06eb...b64 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Så lenge du bare la på uten å gi personlig opplysninger så er det ingen fare.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Det er sikkert svindlere. Min mor har fårr oppringninger på engelsk som påstår de er fra utenlandske firmaer osv... er bare å legge på. Anonymkode: 5483b...cd6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 På Tuesday, May 09, 2017 den 11.13, AnonymBruker skrev: Jeg fikk akkurat en telefonsamtale... "ukjent" sto det som ringte (altså ikke telefonnummer) og jeg tok den... bråk i bakgrunnen og en som gebrokkent prøvde å uttale navnet mitt. Det var helt tydelig at det ikke var en telefonselger fra et norsk selskap, for uttalen på etternavnet mitt var helt åpenbart feil... jeg la bare på. Men: kan noen få tilgang gil noe hos meg bare ved at jeg har tatt telefonen? Jeg blir helt engstelig av dette 😔😭😢 Hjeeeelp! Anonymkode: 6da1c...ba0 Dette er en metode avisene eller var det tv? Opplyste om for noen uker siden at blir brukt til identitetstyveri. At du sier hallo er tilstrekkelig til at de får nok info om stemmen din til å kunne bruke den videre til sine kjeltringstreker. Då får bruke google for å finne info. 1 minutt siden, Nøste~ skrev: Du skal ikke ta telefonen når anonymer ringer. Man kan ta telefonen, men la være å si noe. Og får man sms etter en slik samtale eller mail med ukjent avsender så åpnes de IKKE. Anonymkode: de365...169
Nøste~ Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 Jeg tar aldri telefonen når anonymer ringer. Det har skjedd for mye rart til at jeg skulle vært naiv og fortsatt med det. Jeg søker opp nummeret etterpå og som vanlig har jeg rett.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 5 minutter siden, Nøste~ skrev: Du skal ikke ta telefonen når anonymer ringer. Hjelper ikke når man har en jobb hvor man må ta telefonen uansett. Anonymkode: 8de16...8c8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, Nøste~ skrev: Jeg tar aldri telefonen når anonymer ringer. Det har skjedd for mye rart til at jeg skulle vært naiv og fortsatt med det. Jeg søker opp nummeret etterpå og som vanlig har jeg rett. Hvordan kan du søke opp et anonymt nummer? Anonymkode: 8de16...8c8
Nøste~ Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du søke opp et anonymt nummer? Anonymkode: 8de16...8c8 Anonymer har også nummer
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 2 minutter siden, Nøste~ skrev: Anonymer har også nummer Hvordan finner du nummer til anonymer? Er ikke hele poenget med anonymt at man faktisk ikke ser det? Anonymkode: 963ee...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå