Gå til innhold

Bankkort og tlf tatt i pant av taxi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lørdags natten tok jeg og noen kompiser taxi hjem, de skulla av ca 1,5km før meg.
Men før jeg kommer hjem hører jeg med taxi sjaføren om jeg kunne få gå ut å pisse. Noe som gikk fint, etter jeg pisset gikk jeg litt bort fra taxien for å se over veien for å lokalisere om bensinstasjonen var åpen. Tror jeg står der i 20sekunder før jeg blir dratt etter halsen inn i taxien og han tar kvelertak på meg og forteller meg at jeg ikke skal prøve å stikke av fra taxi-regningen. Jeg blir selvfølgelig stresset og forklarer at jeg ikke på noen som helst måte stikke av fra regningen.

Og før jeg får til å gjøre noe mer bruker han makt for og ta ut tlf av bokselommen min. Forteller han at jeg har tenkt til å betale for meg, og setter i kortet. Det går ikke igjennom, stressa som jeg er så tenker jeg ikke over at jeg får ført over fra sparekonto til brukskonto..
Og han truet meg med å skulle ta meg med tilbake til destinasjonen jeg kom fra.. Og da må jeg bare hoppe ut i fart...

Voldsalarmen ble skrudd på, så alt er tapet.. Men har kommet i kontakt med en kollega av sjaføren som sier at det var jeg som tok kvelertak på han og han som måtte komme seg unna meg.. Noe som absolutt ikke stemmer..

Hva burde jeg gjøre?
Det mest riktige vil være å betale regningen for så og legge saken død Sorry for en del skrivefeil.

Anonymkode: e93ba...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker å gjøre dette, men er redd for at det kan slå tilbake på meg..

Og jeg vil helst ikke blande inn vennene mine.

Anonymkode: e93ba...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Anmeld ham for vold. Hvis du har alt på tape kommer det vel frem at du forsøkte å roe ned situasjonen mens han ble aggressiv? Se etter merker på halsen din også. Har du bevis burde du anmelde ham for vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde anmeldt han og sendt inn klage til taxi-selskapet på han. Jeg tenker at han der må ha hatt flere saker på seg for det er ingen som klikker slik. Sjåfører har mulighet til å trykke på en alarmknapp som gjør at de på taxisentralen kan lytte til hva som skjer i taxien. Rart han ikke benyttet seg av dette hvis du var så aggressiv. Da ville han ha hatt opptak på hva som skjedde og de på taxisentralen kunne ha kontaktet politiet mens dere holdt på. Tydelig har han noe å skjule.

Anonymkode: 90b34...a40

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde anmeldt han og sendt inn klage til taxi-selskapet på han. Jeg tenker at han der må ha hatt flere saker på seg for det er ingen som klikker slik. Sjåfører har mulighet til å trykke på en alarmknapp som gjør at de på taxisentralen kan lytte til hva som skjer i taxien. Rart han ikke benyttet seg av dette hvis du var så aggressiv. Da ville han ha hatt opptak på hva som skjedde og de på taxisentralen kunne ha kontaktet politiet mens dere holdt på. Tydelig har han noe å skjule.

Anonymkode: 90b34...a40

Dette. Lytt gjennom opptaket ditt TS, kommer det tydelig frem der at din historie stemmer? Jeg tror deg altså, men det er rart med det hvordan sånne opptak kan høres annerledes ut. Denne taxisjåføren høres jo virkelig ikke god ut. Greit at man ikke ønsker at folk skal løpe fra regningen, men det får jo være grenser til mongo oppførsel. Jeg ville definitivt lagt inn en klage på han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Dette. Lytt gjennom opptaket ditt TS, kommer det tydelig frem der at din historie stemmer? Jeg tror deg altså, men det er rart med det hvordan sånne opptak kan høres annerledes ut. Denne taxisjåføren høres jo virkelig ikke god ut. Greit at man ikke ønsker at folk skal løpe fra regningen, men det får jo være grenser til mongo oppførsel. Jeg ville definitivt lagt inn en klage på han!

Er kun opptak hvis sjåføren har trykket på denne knappen. Har han gjort det er jo TS heldig for da vil det bli bevist hvem som snakker sant.

Anonymkode: 90b34...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er kun opptak hvis sjåføren har trykket på denne knappen. Har han gjort det er jo TS heldig for da vil det bli bevist hvem som snakker sant.

Anonymkode: 90b34...a40

Sånn ja! Da misforsto jeg, jeg forsto det som at TS også hadde tatt opptak. Ser nå at jeg leste feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien din henger ikke på greip. Du tar taxi, og "skal bare" sjekke om bensinstasjonen er åpen mens sjåføren venter, uten å spørre om det er greit? Så viser det seg at du ikke klarer å betale for deg? Sorry, men jeg tror deg ikke. Jeg skjønner godt at sjåføren mistenkte deg for å forsøke å stikke av. Hva mer lyver du om? 

Anonymkode: 332a9...4aa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir tatt for å ha tatt kvelertak på han er det svært alvorlig da taxisjåfører er beskyttet som offentlig tjenestemann. Det er fengsel for slikt! 

Anonymkode: 52f86...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Historien din henger ikke på greip. Du tar taxi, og "skal bare" sjekke om bensinstasjonen er åpen mens sjåføren venter, uten å spørre om det er greit? Så viser det seg at du ikke klarer å betale for deg? Sorry, men jeg tror deg ikke. Jeg skjønner godt at sjåføren mistenkte deg for å forsøke å stikke av. Hva mer lyver du om? 

Anonymkode: 332a9...4aa

Jeg sto knappe 10 meter fra bilen, det ble brukt litt mer på byen enn det jeg planla.. Altså ikke nok på brukskonto..
Jeg fortalte sjaføren om jeg ville stukket av så hadde jeg ikke stått rolig.

Nå må du ikke tro jeg laget en post for å lyve.

Anonymkode: e93ba...3eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker å gjøre dette, men er redd for at det kan slå tilbake på meg..

Og jeg vil helst ikke blande inn vennene mine.

Anonymkode: e93ba...3eb

Da er du blåst. Hvis du har rett i det du sier her, så anmelder du.

Anonymkode: 8b329...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med taxisjaføren og fått forklart meg, han kunne fortelle at han har opplevd dette veldig ofte og at det var en missforståelse fra hans sin side.

Fikk halvert regningen samt tlf og bankkort tilbake.

 

Anonymkode: e93ba...3eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg snakket med taxisjaføren og fått forklart meg, han kunne fortelle at han har opplevd dette veldig ofte og at det var en missforståelse fra hans sin side.

Fikk halvert regningen samt tlf og bankkort tilbake.

 

Anonymkode: e93ba...3eb

Du burde fortsatt anmelde. Du er faktisk utsatt for en kriminell handling når han tok kvelertak på deg, samt stjal din mobil og bankort (selv om dette nå er levert tilbake) mye kriminalitet i taxibransjen virker det som.

Anonymkode: f052c...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

På lørdags natten tok jeg og noen kompiser taxi hjem, de skulla av ca 1,5km før meg.
Men før jeg kommer hjem hører jeg med taxi sjaføren om jeg kunne få gå ut å pisse. Noe som gikk fint, etter jeg pisset gikk jeg litt bort fra taxien for å se over veien for å lokalisere om bensinstasjonen var åpen. Tror jeg står der i 20sekunder før jeg blir dratt etter halsen inn i taxien og han tar kvelertak på meg og forteller meg at jeg ikke skal prøve å stikke av fra taxi-regningen. Jeg blir selvfølgelig stresset og forklarer at jeg ikke på noen som helst måte stikke av fra regningen.

Og før jeg får til å gjøre noe mer bruker han makt for og ta ut tlf av bokselommen min. Forteller han at jeg har tenkt til å betale for meg, og setter i kortet. Det går ikke igjennom, stressa som jeg er så tenker jeg ikke over at jeg får ført over fra sparekonto til brukskonto..
Og han truet meg med å skulle ta meg med tilbake til destinasjonen jeg kom fra.. Og da må jeg bare hoppe ut i fart...

Voldsalarmen ble skrudd på, så alt er tapet.. Men har kommet i kontakt med en kollega av sjaføren som sier at det var jeg som tok kvelertak på han og han som måtte komme seg unna meg.. Noe som absolutt ikke stemmer..

Hva burde jeg gjøre?
Det mest riktige vil være å betale regningen for så og legge saken død Sorry for en del skrivefeil.

Anonymkode: e93ba...3eb

Alt er tapet ja, og politiet har lyttet på situasjonen.

Om historien din stemmer så ville jeg ha anmeldt han.

Pant har sjåføren lov å ta om du ikke kan gjøre opp for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde fortsatt anmelde. Du er faktisk utsatt for en kriminell handling når han tok kvelertak på deg, samt stjal din mobil og bankort (selv om dette nå er levert tilbake) mye kriminalitet i taxibransjen virker det som.

Anonymkode: f052c...0ed

Mobilen og bankkortet var pant jmf overskriften, og ergo innenfor lovverket.

Du må skille på pant og tyveri og ikke rope ulv ulv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir tatt for å ha tatt kvelertak på han er det svært alvorlig da taxisjåfører er beskyttet som offentlig tjenestemann. Det er fengsel for slikt! 

Anonymkode: 52f86...36f

Du får ikke fengsel men en saftig bot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Mobilen og bankkortet var pant jmf overskriften, og ergo innenfor lovverket.

Du må skille på pant og tyveri og ikke rope ulv ulv

Han tok kvelertak. Det er grov vold.

Anonymkode: f052c...0ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han tok kvelertak. Det er grov vold.

Anonymkode: f052c...0ed

Har blitt utsatt for det selv, vedkommende fikk 20k i bot. 

Grunnen til at boten ble så stor var at vedkommende og prøvde å gå til angrep på politiet når de endelig dukket opp.

Kvelertaket var såpass at jeg hadde merker lenge etterpå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...