AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Har en drektig katt jeg ikke vet sikkert når skal ha unger. Idag tidlig så skulle jeg bare på do, og hun mjauet og skulle ha oppmerksomhet. Nå etter vi har stått opp er hun VELDIG kosete. Stryker seg mot meg med ansiktet og er bare unormalt kosete. Hun skrapet til og med på soveroms døra idag tidlig. Når jeg klappet hun nå nylig, så var ho ganske slank rundt ryggen? Kjente liksom ikke magen lenger(?).. igår så vasket hun seg hele dagen, over hele kroppen. Så ikke bare nedentil. Synes bare oppførselen siden igår har vært rar. Er det noe spesielt som kan være siden ryggen er "normal" igjen? Magen er jo enda stor... Anonymkode: 6c98a...973
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Kan være at fødselen er like rundt hjørnet Anonymkode: 16bb2...4da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være at fødselen er like rundt hjørnet Anonymkode: 16bb2...4da Mulig.. hun vagger veldig og går med bakbena veldig langt fra hverandre.. som om en person har tissa på seg Anonymkode: 6c98a...973
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig.. hun vagger veldig og går med bakbena veldig langt fra hverandre.. som om en person har tissa på seg Anonymkode: 6c98a...973 Da kan det tyde på at hun nærmer seg ja sån i tilfelle; kastrer når kattungene er ferdig med å die (bare en liten påminnelse om problemene med katter vi har i Norge) Anonymkode: 16bb2...4da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan det tyde på at hun nærmer seg ja sån i tilfelle; kastrer når kattungene er ferdig med å die (bare en liten påminnelse om problemene med katter vi har i Norge) Anonymkode: 16bb2...4da Skal det, så absolutt hvor langt vil du tippe det er igjen når hun har begynt å vagge og et gedigent mellomrom mellom bakbena når ho går? Dette er min første gang, så veldig usikker Anonymkode: 6c98a...973
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal det, så absolutt hvor langt vil du tippe det er igjen når hun har begynt å vagge og et gedigent mellomrom mellom bakbena når ho går? Dette er min første gang, så veldig usikker Anonymkode: 6c98a...973 Det varierer fra katt til katt så det er umulig å si. Men en katt som bodde i et fjøs jeg var avløser i fikk slik oppførsel kun et par dager før fødsel. Plutselig gikk magen nesten nedi gulvet 😅 Anonymkode: 16bb2...4da
Tvist Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Ville ikke sluppet henne ut mer før fødselen. Og husk å holde henne inne helt til hun blir kastrert. Hun kan få løpetid relativt kort tid etter fødselen og vil prøve å komme seg ut. Pass godt på henne, ikke heldig for henne eller ungene om hun blir drektig på nytt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 31 minutter siden, Tvist skrev: Ville ikke sluppet henne ut mer før fødselen. Og husk å holde henne inne helt til hun blir kastrert. Hun kan få løpetid relativt kort tid etter fødselen og vil prøve å komme seg ut. Pass godt på henne, ikke heldig for henne eller ungene om hun blir drektig på nytt. Hun skal ikke ut mer nei. Og blir sterilisert så fort ungene er ferdig med melk. Anonymkode: 6c98a...973
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Hun spiser også hele tiden. Har spist 2 ganger i løpet av 1 time nå. Og små spist i hele dag. Er bare jeg som er førstegangs på kattefødsel, så tar imot all hjelp og tegn jeg skal se etter! Anonymkode: 6c98a...973
Tvist Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 Viktig at hun får mat som er tilpasset kattemødre eller kattunger, med mye næring. Når fødselen nærmer seg vil magen flytte seg bakover, og hun vil bli urolig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #11 Skrevet 9. mai 2017 10 minutter siden, Tvist skrev: Viktig at hun får mat som er tilpasset kattemødre eller kattunger, med mye næring. Når fødselen nærmer seg vil magen flytte seg bakover, og hun vil bli urolig. Det får hun. Hun er veldig urolig.. går rundt hele tiden og virker stressa. Legger seg ned i 15 min og reiser seg opp for å gå igjen. Ho går ikke rolig, men haster seg litt rundt Anonymkode: 6c98a...973
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #12 Skrevet 9. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det får hun. Hun er veldig urolig.. går rundt hele tiden og virker stressa. Legger seg ned i 15 min og reiser seg opp for å gå igjen. Ho går ikke rolig, men haster seg litt rundt Anonymkode: 6c98a...973 Da kan dere faktisk få kattunger så tidlig som i natt da må dere gi henne totalt ro. Ikke heng over henne. Sitt gjerne på avstand hvis dere vil se på, greit å følge med på at hun ikke får problemer. Anonymkode: 16bb2...4da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #13 Skrevet 9. mai 2017 Katten vil også begynne å pese når hun får kraftige rier Anonymkode: 16bb2...4da
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #14 Skrevet 11. mai 2017 Oppdater oss hvis det skjer noe da 😁 Anonymkode: 16bb2...4da
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #15 Skrevet 11. mai 2017 Vår gamle katt ville ha oss der hver gang hun fikk unger, så pass på at du er tilgjengelig hvis hun trenger deg Anonymkode: f031e...9e7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #16 Skrevet 12. mai 2017 Enda ikke skjedd noe. Er veldig merkbare bevegelser, man kjenner også at de ligger veldig bøyd der inne.. og pattene har blitt mørke rosa vet ikke om det betyr noe jeg men Anonymkode: 6c98a...973
Gjest Solstråletårer Skrevet 12. mai 2017 #17 Skrevet 12. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Enda ikke skjedd noe. Er veldig merkbare bevegelser, man kjenner også at de ligger veldig bøyd der inne.. og pattene har blitt mørke rosa vet ikke om det betyr noe jeg men Anonymkode: 6c98a...973 Følger med jeg er nok like spent. He he
Gjest Biri Skrevet 12. mai 2017 #18 Skrevet 12. mai 2017 Er det ikke sånn med katter at de vil føde en plass, for så å flytte ungene til en annen plass? Har hørt at de gjør det fordi i naturen vil rovdyr kjenne lukta etter en fødsel så godt. Så kanskje lurt å ha en kasse til som hun kan flytte de til, for når jeg var barn så flytta pusimor ungene opp i senga mi😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå