Gå til innhold

Hund måtte avlives etter Sverige tur 😪

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/nyheter/hund-matte-avlives-etter-snartur-over-grensa-til-sverige/67555187

Faen heller, hva er det som skjer med mennesker? Drittmann!

Anonymkode: 40f0f...c74

Hvem er det som er drittmann? Hundeeieren? Ja, det er veldig strengt å ta med seg hunder over grensa. Og det må det være, for å holde sykdmmer, blant annet rabies, unna Norge. Hvordan hadde det gått, om alle som tok med seg dyr inn i Norge, bare kunne hevdet at de hadde vært en tur på butikken, tror du? Det står i artikkelen at eieren ikke kunne dokumentere at de bare så vidt hadde  vært over grensen.

Endret av Hulderen
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvem er det som er drittmann? Hundeeieren? Ja, det er veldig strengt å ta med seg hunder over grensa. Og det må det være, for å holde sykdmmer, blant annet rabies, unna Norge. Hvordan hadde det gått, om alle som tok med seg dyr inn i Norge, bare kunne hevdet at de hadde vært en tur på butikken, tror du? Det står i artikkelen at eieren ikke kunne dokumentere at de bare så vidt hadde  vært over grensen.

Alle vet så godt at hunden må vaksineres før sverigetur, her er det mannen som har driti på draget.

• Liker 7
Skrevet

Her er det dessverre eier som har driti på draget ja. Reglene for grensepassering med dyr er kjempestrengt - av en god grunn. Alle vet jo at man ikke kan fylle bilen opp med sprit og krysse grensa lovlig, hvorfor man får seg til å tro at man kan gjøre dette med dyr er for meg en gåte. Utrolig trist for hunden :(

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sirah skrev:

Her er det dessverre eier som har driti på draget ja. Reglene for grensepassering med dyr er kjempestrengt - av en god grunn. Alle vet jo at man ikke kan fylle bilen opp med sprit og krysse grensa lovlig, hvorfor man får seg til å tro at man kan gjøre dette med dyr er for meg en gåte. Utrolig trist for hunden :(

Dette! Jeg har også en hund, og etter dette med vaksinering har jeg sluttet å ta han med. Lar han være hos noen som passer på mens jeg er i Sverige eller så drar jeg ikke. Simple as that! 

Han hadde jo tre valg, men valgte avliving. 😫😤

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trist sak, men jeg er glad for at reglene håndheves så strengt.

Overskriften i artikkelen gir et feil inntrykk; det var aldeles ikke sånn at hunden måtte avlives. Hundeeieren kunne betalt for karantene og medisiner, så kunne hunden ha fått leve videre. Hundeeieren har all skyld her, håper han og hundeeiere som leser artikkelen tar lærdom av dette. 

Anonymkode: 52425...529

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Jeg har også en hund, og etter dette med vaksinering har jeg sluttet å ta han med. Lar han være hos noen som passer på mens jeg er i Sverige eller så drar jeg ikke. Simple as that! 

Han hadde jo tre valg, men valgte avliving. 😫😤

Jeg tar aldri mine med lenger med mindre jeg skal på en ferie hvor hundene har stor glede av å være med. Tidligere kunne jeg ta dem med på en dagstur istede for å styre med pass, men det gjør jeg ikke lenger. Ei venninne havnet i en lignende situasjon på vei hjem fra danmark. Hun hadde alt i orden, men dyrlegen hadde skrevet litt slurvete i papirene og tollerne var dermed usikre på datoene. Heldigvis løste det seg med en kjapp tlf til dyrlegen som kunne bekrefte det min venninne sa. Hadde ikke dette løst seg hadde hun bare satt seg på båten tilbake til danmark og fått tak i dyrlegen dagen etter....

Det er bare trist :( 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...