Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som er helt grønn som ikke skjønner?

Ved høy vedvarende temp etter EL, så burde man være gravid, right? Tempen har vært stigende siden EL, men droppa søndag, og er på tur opp igjen idag tydeligvis... skulle ha fått mens igår. Skal jeg sitte å vente på mensen da?

Screenshot_20170509-085416.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, temperaturen var jo over cover line (som jeg antar den grønne streken er) både søndag og mandag, og er høyere enn noen gang denne syklusen i dag. Hvis jeg teller rett og søndag var 6 dpo, kan det ha vært en såkalt implantasjonsdip - det hender man får en liten østrogenøkning (med påfølgende temperaturfall) den dagen egget fester seg, før temperaturen stiger igjen. Det er selvfølgelig på ingen måte noen garanti for at du er gravid, det kan også være andre grunner til én dag med avvikende temperatur (så lite som å ha sovet med åpen munn eller tatt temperaturen på litt uvant tidspunkt), men håpet er på ingen måte ute basert på denne charten.

Skrevet

Såpass, da er kanskje ikke håpet ute :alice:

Skrevet

Hvis du skulle hatt mens i går så kan du jo ta en test? :D 

Skrevet
19 minutter siden, geene skrev:

Hvis du skulle hatt mens i går så kan du jo ta en test? :D 

Tok test mandagskvelden, negativ. Så, gidder ikke å teste mer...

Gått ned pittelitt idag igjen i temp :P

Skrevet

Skulle hatt mens mandag etter planen :fnise:

Skrevet

Ok. min erfaring er at når tempen går litt ned så kommer mensen snart, desverre :/

Skrevet
Akkurat nå, geene skrev:

Ok. min erfaring er at når tempen går litt ned så kommer mensen snart, desverre :/

Tempen droppa søndag, lav mandag og mye høyere idag og igår :P. Blir ikke klok på dette.

Skrevet (endret)
15 minutter siden, lizzie88 skrev:

Tempen droppa søndag, lav mandag og mye høyere idag og igår :P. Blir ikke klok på dette.

Men mandag var du jo bare 7 dpo? Alt for tidlig å teste :) I morgen kan det hende du får positiv test om du er gravid, men det er fremdeles relativt tidlig med positiv g-test 10 dpo. Får vi se nytt bilde av charten din i dag?

Edit: Eventuelt kan den horisontale indikatorlinjen på charten være gal, og du kan ha hatt EL 28. april og ikke 1. mai (har du noen formening om dette, med tanke på EL-slim etc?). i så fall er du 12 dpo i dag, og det var fremdeles relativt tidlig å teste på mandag - men du begynner å kunne få rett svar nå.

Endret av miore
Skrevet
13 minutter siden, miore skrev:

Men mandag var du jo bare 7 dpo? Alt for tidlig å teste :) I morgen kan det hende du får positiv test om du er gravid, men det er fremdeles relativt tidlig med positiv g-test 10 dpo. Får vi se nytt bilde av charten din i dag?

Edit: Eventuelt kan den horisontale indikatorlinjen på charten være gal, og du kan ha hatt EL 28. april og ikke 1. mai (har du noen formening om dette, med tanke på EL-slim etc?). i så fall er du 12 dpo i dag, og det var fremdeles relativt tidlig å teste på mandag - men du begynner å kunne få rett svar nå.

Hadde EL 27.april ifølge el test. Har en menssyklus på 27 dager, og hadde siste mens 11.april. 

Skrevet

Dagens måling :P

Screenshot_20170510-102057.png

Skrevet (endret)
6 minutter siden, lizzie88 skrev:

Hadde EL 27.april ifølge el test. Har en menssyklus på 27 dager, og hadde siste mens 11.april. 

Hadde du positiv EL-test den 27.? I så fall hadde du nok EL den 28., slik charten strengt tatt også tyder på :) EL skjer etter LH-toppen, vanligvis ca 36 timer etter (pluss/minus, så klart). Hvorfor babycomp insisterer på at du ikke hadde EL før 1. mai aner jeg ikke. Tipper den blir fintet ut av temperaturen 18. april, som ligger litt høyere enn resten av dagene før EL. Uansett har du jo fremdeles kjempehøye og fine temperaturer, så her er det håp! 

Endret av miore
Skrevet
17 minutter siden, miore skrev:

Hadde du positiv EL-test den 27.? I så fall hadde du nok EL den 28., slik charten strengt tatt også tyder på :) EL skjer etter LH-toppen, vanligvis ca 36 timer etter (pluss/minus, så klart). Hvorfor babycomp insisterer på at du ikke hadde EL før 1. mai aner jeg ikke. Tipper den blir fintet ut av temperaturen 18. april, som ligger litt høyere enn resten av dagene før EL. Uansett har du jo fremdeles kjempehøye og fine temperaturer, så her er det håp! 

Krysser fingrer :ninuskapus:

Skrevet

Krysser fingrene for deg lizie88!! :nordvesta:

Skrevet

Massiv dropp idag fra 36.78 til 36.52. Så, da kommer sikkert TR idag I guess... :P

Skrevet

Det er forsåvidt akkuraaat samme temp som på mandag :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...