AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Til hundeeier eller hundeelsker La dere hunden slike dere i ansikt og munnen? Søster har en liten hund og hun gjør det. Jenta mi har lært det. Jeg liker absolutt ikke, med hensyn til hygiene. Er ikke det farlig for smitte sykdommer? Hva er deres meninger? Anonymkode: d2f82...b38
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Ja, jeg gjør det, og har vokst opp slik. Jeg er svært sjeldent syk, men kan være at jeg bare har et sterkt immunsystem. Anonymkode: f26ef...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Faktisk så kan hundespytt være med på å FOREBYGGE sykdom og styrke immunforsvaret! Hundetungen har også mye mindre bakterier enn en mennesketunge. Hundens tunge og spytt er en del av hundens immunforsvar, og er ikke farlig for oss mennesker i det hele tatt. Jeg synes dog at det er grusomt ekkelt. Anonymkode: 62686...d28 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Hunder slike /snusse hverandre i rompa når de møter også slike i munnen på mennesker ,ikke ekkelt? Anonymkode: d2f82...b38
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunder slike /snusse hverandre i rompa når de møter også slike i munnen på mennesker ,ikke ekkelt? Anonymkode: d2f82...b38 Ekkelt er en helt annen ting enn farlig/uhygienisk. Jeg har aldri sett en hund som slikker en annen hund i rumpa, da. Unntaket er hundeforelder og valper. Anonymkode: 62686...d28 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Jeg synes det er ekkelt. Jeg har vokst opp med hund, og har nå tre hunder selv. De sleiker meg litt i fjeset av og til, men da trekker jeg meg unna så de ikke rekker meg. Anonymkode: ab930...527
Million Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Jeg har hund og tillater henne aldri å slikke meg i ansiktet eller på hendene. Niks! Det hender imidlertid at hun får lov å stagge behovet sitt for å "stelle med meg" ved at jeg lar henne slikke føttene mine om jeg sitter uten sokker på. Hun viser at hun er glad i folk ved å slikke dem, det er språket hunder har, så derfor tillater jeg det på føttene til nøds. Men aldri i ansikt og på hender, fysj. Det er uhygienisk og lukter vondt av ånden hennes.
Rødtoppen Skrevet 30. mai 2017 #8 Skrevet 30. mai 2017 Hunden min får slikke meg på siden av haka og hals, då føler han at han har fått uttrykt det han ville, og eg slepper unna hundeslev i munn, nase og ellers midt i ansiktet....
daemonia Skrevet 30. mai 2017 #9 Skrevet 30. mai 2017 Det er større fare for sykdommer og å få elendig immunforsvar dersom man beskytter seg mot alt som heter bakterier. Det er kanskje ikke så rart at allergier og intoleranser begynner å bli så utbredt når folk blir mer og mer hysteriske og skal ha alt rundt seg helt sterilt. 3
Gjest Springfjær Skrevet 30. mai 2017 #10 Skrevet 30. mai 2017 Lar aldri hunder slikke meg i ansiktet. hundeånde er nok til at jeg bryter meg, å da skal jeg hvertfall ikke ha det i munnen eller rundt ansikt. Hvis kjæresten lar en hund slikke han i ansikt og rundt munn så kysser jeg han ikke før han har vasket seg.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #11 Skrevet 30. mai 2017 Nei,det er ekkelt. Hilsen mangeårig hundeeier. Anonymkode: 8cc2c...05f
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. mai 2017 #12 Skrevet 30. mai 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #13 Skrevet 31. mai 2017 Nei, jeg lar ikke hunden min slikke meg i ansiktet. En sjelden gang sniker hun til seg et slikk i panna eller noe, og det er greit nok, men helst ikke. Jeg syns det er rimelig ekkelt å bli slikket i munnen, så det kommer aldri til å bli ok Anonymkode: 6cc54...f30
emilie123 Skrevet 31. mai 2017 #15 Skrevet 31. mai 2017 På 9.5.2017 den 15.16, AnonymBruker skrev: Faktisk så kan hundespytt være med på å FOREBYGGE sykdom og styrke immunforsvaret! Hundetungen har også mye mindre bakterier enn en mennesketunge. Hundens tunge og spytt er en del av hundens immunforsvar, og er ikke farlig for oss mennesker i det hele tatt. Jeg synes dog at det er grusomt ekkelt. Anonymkode: 62686...d28 Var akkurat et innslag på tv-en om dette. Veterinærer og leger uttalte da at dette er en myte. Hunder har IKKE renere munn og tunge enn mennesker. Har selv vært en av de som har påstått at hundens munn er renere enn menneskets munn pga spyttet, men nå vet jeg bedre.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #16 Skrevet 31. mai 2017 Ja det gjør jeg. Ikke inni munnen da, men litt i ansiktet. Det er fryktelig ekkelt når jeg tenker over det, men er opplært til at det er noe man "skal" la hunden få gjøre for å uttrykke seg. Har aldri blitt syk av det, så at det er direkte farlig nekter jeg å tro. Men at man ikke vil gjøre det for sin egen renslighetsfølelse kan jeg se. Anonymkode: 4f20b...d6c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #17 Skrevet 31. mai 2017 På 9.5.2017 den 14.36, Million skrev: Det hender imidlertid at hun får lov å stagge behovet sitt for å "stelle med meg" ved at jeg lar henne slikke føttene mine om jeg sitter uten sokker på. ÆSJ... det der dreiv mora mi på med også og jeg syns det var mptbydelig. Hun sa til meg at saltsmaken fra de svette bena hennes var godt for hunden Anonymkode: 6092d...4d8 1
Million Skrevet 31. mai 2017 #18 Skrevet 31. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ÆSJ... det der dreiv mora mi på med også og jeg syns det var mptbydelig. Hun sa til meg at saltsmaken fra de svette bena hennes var godt for hunden Anonymkode: 6092d...4d8 Synes ikke det er så delikat selv, men føttene er det minste av flere onder. Heller føttene enn fjeset og hendene eller armene! Det er mange hunder som har et stort behov for å "stelle med folk de er glad i" på den måten der. Hunden min er helt tussete når hun møter folk igjen som hun har "savnet" eller ikke sett på en stund. Hun forsøker så godt hun kan å rundsleike dem. Eks-mannen min bøyer seg ned og tillater at hunden sleiker han I ØRENE...(!) Det er noe jeg synes er motbydelig iallfall (grøsser bare jeg forteller det). Det har han alltid tillatt hunden å gjøre, omtrent hver dag før da vi var gifte.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #19 Skrevet 31. mai 2017 Den ene voffsen min slikker. Hun gjør det kun på meg og min samboer. Spesielt noe hun får kos, da hun ønsker og gi noe tilbake. Det er mest armer, evt tærne hvis de stikker ut av dynen eller man er barbeint. Hun slikker ikke så ofte i ansiktet men ett "slikke nuss" en gang i iblandt når jeg sier "kyss".. Hun slikker ikke andre hunder i rompa. Men hun steller med seg selv og da er det neinei og gi noe slikk.. hehe Anonymkode: 38da1...e63
Majott Skrevet 1. juni 2017 #20 Skrevet 1. juni 2017 På 9.5.2017 den 9.16, AnonymBruker skrev: Faktisk så kan hundespytt være med på å FOREBYGGE sykdom og styrke immunforsvaret! Hundetungen har også mye mindre bakterier enn en mennesketunge. Hundens tunge og spytt er en del av hundens immunforsvar, og er ikke farlig for oss mennesker i det hele tatt. Jeg synes dog at det er grusomt ekkelt. Anonymkode: 62686...d28 Nei. Jeg har to store hunder, og de får ikke slikke meg i ansiktet. Det har de måttet venne seg av med fra de var små. Nå når de er voksne, så prøver de ikke på det. De får god nok kontakt med meg på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå