Gjest Dansedilla Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Hei! jeg har siste dag av mens i dag og skulle bestille time til legen, men de hadde ikke ledig. Er det veldig nøye at rn hormonspiral må settes inn den siste dagen, eller kan den settes inn om en eller to dager fra nå? Legen presiserte at den skulle settes inn på slutten av mensperioden og det er jo i dag, men de hadde ingenting ledig. Kan jeg vente i en eller to dager eller bør jeg fikse time til privat gyno f eks i dag? Vil ikke gå enda en måned uten spiral! Har fast partner
SlemUlv Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Hvorfor spurte du ikke om dette når du hadde legekontoret på telefonen?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Spiral kan du sette inn når som helst. grunnen til at leger foretrekker å sette inn under mensen er for at da er cervix/ livmormunnen mer åpen. Vondt er det uansett, men det er mer strekkelig under mensen. Anonymkode: 473ee...d24
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Jeg satt inn min helt utenom mens. Gikk fint det! Jeg syntes det var helt forferdelig vondt, så anbefaler deg å ta smertestillende litt før du skal sette den inn. Men jeg overlevde jo, veldig vondt der og da, måtte legge meg litt nedpå etterpå, fikk et glass vann, og så ble jeg bra igjen. Antar at du skal ta den minste hormonspiralen da? Jeg måtte ha den største, den som varer i fem år og ikke tre. Anonymkode: 56947...3ec
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 Spiral settes inn uavhengig av menstruasjon. Den kan settes inn når som helst. Anonymkode: d54a3...afd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Smertestillende er ett must! Jeg har høy smerteterskel, men den var en ekkel, ubeskrivelig følelse som gjorde meg kvalm av smerte resten av dagen. Merkelig... Anonymkode: d3c1b...0ca
Puny Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Satt bare min inn, uavhengig av mens. Syntes ikke det var spesielt vondt. Dro på spinning etter timen. Så etterpå at de ikke anbefaler trening samme dag, men jeg vet ikke hvorfor...
den Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 Jeg satte også min inn uavhengig av mens, fikk aldri høre at den skulle ha noe å si. Men i motsetning til andre her så synes ikke jeg det var så utrolig smertefullt å sette den inn. Ubehagelig, men ikke smertefullt, så jeg hadde ikke grudd meg nevneverdig dersom jeg skulle satt inn en til. (Er på min andre nå og begge gangene opplevdes likt)
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Jeg fikk ikke lov å sette inn utenom i forbindelse med mens. Mulig det er mindre vondt da mtp at det er mer åpent på en måte? Anonymkode: c91c9...8dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå