AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg fikk en selger på døra i går som ville at jeg skulle bytte strømleverandør til Akraft. Jeg bor i et borettslag som har varmtvann og fyring inkludert i fellesutgiftene, så strømutgiftene hver måned er små (nå i vinterhalvåret har det ligget på drøyt 500 kr for meg, aldri over 600). Selgeren tilbød meg imidlertid fastpris på 269 kr. i måneden, vinter som sommer. Det høres jo mistenkelig godt ut, vanskelig å se hvordan de kan tjene penger på det, men når avtalen kommer skriftlig må de jo holde seg til det. Det jeg imidlertid er bekymret for er hva som eventuelt skjer etter et år. Selgeren påstod at selskapet ville skyte seg selv i foten hvis de satte opp prisene etter et år, men jeg stoler nå ikke helt på en fremmed mann som ringte på døren min kvart på ni om kvelden … Er det noen som har erfaringer med dette selskapet? Anonymkode: 8ff5c...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Del Skrevet 9. mai 2017 Søk på "Akraft erfaringer" i google. Jeg fikk masse treff. Mange var misfornøyde, mange var fornøyde. Les litt av hvert og dann deg et bilde. Anonymkode: 65346...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Del Skrevet 9. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Søk på "Akraft erfaringer" i google. Jeg fikk masse treff. Mange var misfornøyde, mange var fornøyde. Les litt av hvert og dann deg et bilde. Anonymkode: 65346...19a Jeg har lest det allerede, men jeg spør etter flere og nyere erfaringer her. Anonymkode: 8ff5c...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Del Skrevet 9. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en selger på døra i går som ville at jeg skulle bytte strømleverandør til Akraft. Jeg bor i et borettslag som har varmtvann og fyring inkludert i fellesutgiftene, så strømutgiftene hver måned er små (nå i vinterhalvåret har det ligget på drøyt 500 kr for meg, aldri over 600). Selgeren tilbød meg imidlertid fastpris på 269 kr. i måneden, vinter som sommer. Det høres jo mistenkelig godt ut, vanskelig å se hvordan de kan tjene penger på det, men når avtalen kommer skriftlig må de jo holde seg til det. Det jeg imidlertid er bekymret for er hva som eventuelt skjer etter et år. Selgeren påstod at selskapet ville skyte seg selv i foten hvis de satte opp prisene etter et år, men jeg stoler nå ikke helt på en fremmed mann som ringte på døren min kvart på ni om kvelden … Er det noen som har erfaringer med dette selskapet? Anonymkode: 8ff5c...064 Når du bor i borettslag kan du ikke velge strømleverandør selv. Så det er rart en selger kommer på døra. Er det blokk du bor i? Fellesutgiftene til borettslaget må du betale uansett. Anonymkode: df1fd...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Del Skrevet 9. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en selger på døra i går som ville at jeg skulle bytte strømleverandør til Akraft. Jeg bor i et borettslag som har varmtvann og fyring inkludert i fellesutgiftene, så strømutgiftene hver måned er små (nå i vinterhalvåret har det ligget på drøyt 500 kr for meg, aldri over 600). Selgeren tilbød meg imidlertid fastpris på 269 kr. i måneden, vinter som sommer. Det høres jo mistenkelig godt ut, vanskelig å se hvordan de kan tjene penger på det, men når avtalen kommer skriftlig må de jo holde seg til det. Det jeg imidlertid er bekymret for er hva som eventuelt skjer etter et år. Selgeren påstod at selskapet ville skyte seg selv i foten hvis de satte opp prisene etter et år, men jeg stoler nå ikke helt på en fremmed mann som ringte på døren min kvart på ni om kvelden … Er det noen som har erfaringer med dette selskapet? Anonymkode: 8ff5c...064 Har du varmt vann og fyring inkludert i et borettslag så må du undersøke om ikke brl har fast avtale på strøm med et bestemt kraftselskap. Da kan du ikke fritt bytte strømleverandør. Binder du deg til et nytt selskap, så må du betale dobbelt, særlig dersom det nye selskapet har bindingstid. (Så her kan du brenne deg.) En annen sak er at å kjøpe strøm eller andre ting hos noen som går på dørene og selger, det gjør jeg ikke. Det lukter "muffins" lang vei. Anonymkode: 82c7f...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Del Skrevet 9. mai 2017 Du har enten misforstått eller blitt regelrett lurt. Det er ikke sånn at du betaler 269/mnd uansett hvor mye du bruker. Anonymkode: 152db...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #7 Del Skrevet 9. mai 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du bor i borettslag kan du ikke velge strømleverandør selv. Så det er rart en selger kommer på døra. Er det blokk du bor i? Fellesutgiftene til borettslaget må du betale uansett. Anonymkode: df1fd...637 Nei, vi har faktisk fri avtale. Vi får velge strømleverandør selv her. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har enten misforstått eller blitt regelrett lurt. Det er ikke sånn at du betaler 269/mnd uansett hvor mye du bruker. Anonymkode: 152db...8f4 Jo, det er virkelig det tilbudet jeg fikk (i 12 måneder, vel å merke). Jeg har det skriftlig. Anonymkode: 8ff5c...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #8 Del Skrevet 9. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er virkelig det tilbudet jeg fikk (i 12 måneder, vel å merke). Jeg har det skriftlig. Anonymkode: 8ff5c...064 Jeg mistenker fortsatt at det er noe med liten skrift du har gått glipp av, for det virker litt lite tilfeldig at 269 er samme pris som de tar for "Full ctrl mini", som forutsetter et forbruk på 7000 kWh pr år. Hvis man går over det må man betale ekstra. Anonymkode: 152db...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Del Skrevet 10. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker fortsatt at det er noe med liten skrift du har gått glipp av, for det virker litt lite tilfeldig at 269 er samme pris som de tar for "Full ctrl mini", som forutsetter et forbruk på 7000 kWh pr år. Hvis man går over det må man betale ekstra. Anonymkode: 152db...8f4 Det er "full ctrl mini" jeg har fått tilbud om. Hvorfor er det rart? Anonymkode: 8ff5c...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #10 Del Skrevet 10. mai 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er "full ctrl mini" jeg har fått tilbud om. Hvorfor er det rart? Anonymkode: 8ff5c...064 Da er problemet at ikke du har forstått hva du har kjøpt. Du bruker ganske sikkert mer enn 7000 kWh i året, og de krever 50 øre pr kWh når du går over det. Anonymkode: 152db...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #11 Del Skrevet 11. mai 2017 På 5/9/2017 den 20.55, AnonymBruker skrev: Jo, det er virkelig det tilbudet jeg fikk (i 12 måneder, vel å merke). Jeg har det skriftlig. Anonymkode: 8ff5c...064 Det tror jeg rett og slett ikke på. Her må du ha misforstått. Går du på siden til Akfrakt og leser om Full Ctrl Mini (https://www.akraft.no/full-ctrl/mini) står det at 269 kr per måned inkluderer 7000 kWh og dersom du går over dette må du betale 50 øre per kWh. Anonymkode: d5ecc...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #12 Del Skrevet 11. mai 2017 Husk at nettleie kommer i tillegg. Spottprisen i dag er 38 øre/kWh i Oslo. Om jeg forstår dette riktig: Avtalen sier at om du bruker 7000kWh eller mer er prisen per kWh ca 50 øre + nettleie. Om du bruker for eksempel 3500kWh er prisen per kWh ca 1 kr + nettleie. En shitty avtale for de som ikke skjønner strøm. Anonymkode: 8578f...0ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #13 Del Skrevet 11. mai 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg rett og slett ikke på. Her må du ha misforstått. Går du på siden til Akfrakt og leser om Full Ctrl Mini (https://www.akraft.no/full-ctrl/mini) står det at 269 kr per måned inkluderer 7000 kWh og dersom du går over dette må du betale 50 øre per kWh. Anonymkode: d5ecc...509 Spørsmålet blir hvordan de avregner deg. Her ligger nok en "fallgruve", alternativ er selskapet i fare for å gå inn til regjeringen. Kan de da levere avtalen videre? Anonymkode: 82c7f...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #14 Del Skrevet 12. mai 2017 Ok ok, åpenbart mange faktorer rundt dette tilbudet. Jeg har uansett avslått det nå, holder meg til det jeg har fra før Takk for hjelp alle sammen Anonymkode: 8ff5c...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. mai 2017 #15 Del Skrevet 12. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok ok, åpenbart mange faktorer rundt dette tilbudet. Jeg har uansett avslått det nå, holder meg til det jeg har fra før Takk for hjelp alle sammen Anonymkode: 8ff5c...064 Det var lurt😊 For nettleien betales alltid til de som eier ledningene inn i hus/leilighet, og den kommer alltid i tillegg😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå