AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 For ni dager siden rømte katten min. Han er åtte måneder og har ikke fått gå ut enda. Men besøket lukket ikke ytterdøra etter seg og han stakk. Han er veldig redd og skvetten. Har lett og lett! Noen gode erfaringer å dele? Jeg vil ikke gi opp håpet enda Anonymkode: 6b9fb...0cb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For ni dager siden rømte katten min. Han er åtte måneder og har ikke fått gå ut enda. Men besøket lukket ikke ytterdøra etter seg og han stakk. Han er veldig redd og skvetten. Har lett og lett! Noen gode erfaringer å dele? Jeg vil ikke gi opp håpet enda Anonymkode: 6b9fb...0cb Er i samme situasjon. Etterlys på alle mulige måter og let. Sett tissekassen ut. Når du er ute å roper må du rope på vei hjem igjen også, i tilfelle katten lytter etter deg. Anonymkode: d4fef...9e4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Jeg har så lyst på en egen katt. Herregud da så søte de er. Jeg tror jeg må ha. Men får ikke lov. Min første rømte da jeg var liten, pga broren min forstyrret gps den sin med å ta den med langt avgårde så den ikke gradvis kunne venne seg til å bli stor og leke ute stakkars. Anonymkode: 71822...be8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så lyst på en egen katt. Herregud da så søte de er. Jeg tror jeg må ha. Men får ikke lov. Min første rømte da jeg var liten, pga broren min forstyrret gps den sin med å ta den med langt avgårde så den ikke gradvis kunne venne seg til å bli stor og leke ute stakkars. Anonymkode: 71822...be8 Fyfaen for en drittunge Anonymkode: 6a2b3...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 Heng opp lapper, bruk Facebook. Bruk alle kanaler! Veldig ofte går de ikke så langt, så gå rundt og rop. Snakk med naboer. I mellomtiden har jeg en liten solskinnshistorie: Min innepus forsvant mens mine besteforeldre passet henne sommeren 1999. Jeg var 11 år gammel. Vi annonserte på Reiseradioen og hang opp lapper, og vi gikk rundt i mange dager og lette. Foreldrene mine ga opp etter en ukes tid, men jeg nektet å gi opp. 12 dager etter at hun forsvant fikk vi henne tilbake - litt slankere, men i fin form. Noen i nabolaget hadde hatt besøk av en ukjent katt i hagen, og sett en av lappene våre. Pus er nå 19 år. Krysser alt jeg har for at det ordner seg! <3 Anonymkode: 3b4d1...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i samme situasjon. Etterlys på alle mulige måter og let. Sett tissekassen ut. Når du er ute å roper må du rope på vei hjem igjen også, i tilfelle katten lytter etter deg. Anonymkode: d4fef...9e4 Er ute og går to ganger i døgnet. En gang på dagtid og en gang etter midnatt, da det er stillere. Roper, rasler med favorittleken, sitter lenge i ro ved garasjeanlegg o.l. for å eventuelt la pus få tid til å svare eller komme frem. Ingenting. Håper pusen din kommer hjem snart Anonymkode: 6b9fb...0cb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så lyst på en egen katt. Herregud da så søte de er. Jeg tror jeg må ha. Men får ikke lov. Min første rømte da jeg var liten, pga broren min forstyrret gps den sin med å ta den med langt avgårde så den ikke gradvis kunne venne seg til å bli stor og leke ute stakkars. Anonymkode: 71822...be8 For en grusom ting å gjøre! Stakkars pus Og stakkars deg... Anonymkode: 6b9fb...0cb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Heng opp lapper, bruk Facebook. Bruk alle kanaler! Veldig ofte går de ikke så langt, så gå rundt og rop. Snakk med naboer. I mellomtiden har jeg en liten solskinnshistorie: Min innepus forsvant mens mine besteforeldre passet henne sommeren 1999. Jeg var 11 år gammel. Vi annonserte på Reiseradioen og hang opp lapper, og vi gikk rundt i mange dager og lette. Foreldrene mine ga opp etter en ukes tid, men jeg nektet å gi opp. 12 dager etter at hun forsvant fikk vi henne tilbake - litt slankere, men i fin form. Noen i nabolaget hadde hatt besøk av en ukjent katt i hagen, og sett en av lappene våre. Pus er nå 19 år. Krysser alt jeg har for at det ordner seg! <3 Anonymkode: 3b4d1...9aa Har gjort alt som kan gjøres. Lagt ut på fb og dyrebar. Fått kattegrupper til å annonsere. Hengt opp lapper. Mast på naboene. Spurt nabobarna. Ingenting. Men leter og leter enda. Sover ekstremt lett om natta. Hører jeg en lyd, så skvetter jeg opp for å sjekke om det er pus. Takk Anonymkode: 6b9fb...0cb
Tvist Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Lagt ut annonse med bilde i avisa? Er katten chippet og kastrert? Hvis ikke, ring dyrevernsorganisasjoner og dyrleger i området. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 2 timer siden, Tvist skrev: Lagt ut annonse med bilde i avisa? Er katten chippet og kastrert? Hvis ikke, ring dyrevernsorganisasjoner og dyrleger i området. Ja. Ja. Anonymkode: 6b9fb...0cb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #11 Skrevet 13. mai 2017 Let i grålysningen, de første solstrålene om morgenen!! Anonymkode: 8575e...ef6 1
Ginny Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 Katten min ble plutselig borte her for noen uker siden, aldri forsvunnet på den måten før. Vi lette og lette, snakket med naboer, la ut på Facebook og dyrebar, hang opp lapper på butikken. Ingenting. Fikk høre fra noen som hadde hund at kanskje Pus hadde gått seg bort og ikke fant veien hjem, og fikk et godt tips. Så tok jeg putevaret fra puta mi, og gikk en runde rundt i nabolaget og gned putevaret forsiktig mot forskjellige ting. Og dagen etter satt jammen Pus på trappa! Jeg vet ikke om det er tilfeldig eller om det faktisk fungerte, men Pus kom hjem hvertfall 😊 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #13 Skrevet 23. mai 2017 Nå er det tre uker siden han forsvant... Leter hver dag og hver natt. Vet ikke helt hvor jeg skal se, men går rundt over alt. Finnes en kattegruppe på fb her i byen, og noen fine damer i gruppa er på vakt og ser etter katten min når de er ute og går. Vil bare at han skal komme hjem På 13.5.2017 den 11.11, Ginny skrev: Katten min ble plutselig borte her for noen uker siden, aldri forsvunnet på den måten før. Vi lette og lette, snakket med naboer, la ut på Facebook og dyrebar, hang opp lapper på butikken. Ingenting. Fikk høre fra noen som hadde hund at kanskje Pus hadde gått seg bort og ikke fant veien hjem, og fikk et godt tips. Så tok jeg putevaret fra puta mi, og gikk en runde rundt i nabolaget og gned putevaret forsiktig mot forskjellige ting. Og dagen etter satt jammen Pus på trappa! Jeg vet ikke om det er tilfeldig eller om det faktisk fungerte, men Pus kom hjem hvertfall 😊 Kanskje jeg må gå en tur med putevaret mitt jeg og Anonymkode: 6b9fb...0cb
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #14 Skrevet 12. juni 2017 43 dager uten katt Tror ikke han kommer hjem. Dette gjorde mer vondt enn jeg hadde trodd. Vet ikke om jeg tør å få meg katt igjen. TS Anonymkode: 6b9fb...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå