Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker løping som trening, og ellers aktiviteter som ski om vinteren, sykkelturer og fjellturer.

Er rundt 40 og selv om jeg er aktiv, merker jeg at forfallet har begynt 🙈🙉🙈🙉 så jeg må gjøre noe mer/annerledes for å bremse utviklingen, eller helst reversere den 

Bør jeg begynne med styrketrening? Hvordan starter jeg? Må jeg på treningssenter eller kan jeg gjøre noe hjemme? Hva trenger jeg evt av utstyr? (Trener per i dag litt løpsorientert styrke en gang per uke, men det er lett styrke uten noen vekter med mange repetisjoner)

Synes styrke har vært kjedelig når jeg har prøvd det tidligere, så ønsker max resultat på kortest mulig tid.... men det er kanskje ikke mulig 😉

Er normalvektig ned bmi på 21.5 hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bør du absolutt! Det haster ikke med resultater for du må holde på resten av livet. Kontinuitet! 😜 Styrketrening er viktgere jo eldre man blir. 

Du trenger ikke så mye utstyr, men en strikk er greit å ha:

http://fitnessbloggen.no/hjemmetrening-10-effektive-ovelser/

Tufteparker er blitt populære. Kanskje har du en du kan ta en runde på etter løpetur? 

http://www.side2.no/trening/ikke-gjr-dette-alene/8479284.html

Anonymkode: 8dbec...0f2

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis å trene på senter for å få mye ut av styrketreningen :) Bloggere som funkygine, fitliving og fitnessnora kommer ofte med helkroppsøkter du kan kjøre hjemme, ofte bruk av strikk. Jeg synes strikk er morsomt og gøy. Jeg mener du får kjøpt Slynge til 300-400 kr på xxl som ikke er så avansert.  Ellers kan du lage dine egne catsliders med et par kluter 👌

Shape up fra det nye vet jeg også har mange gode økter uten bruk av treningsapparater:) 

Hvis du vil trene på senter pleier det ofte å være med en omvisningstime med bruk av apparater, satselixia tilbyr to pt timer gratis også:) 

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at jeg blir mer motivert for trening på et senter enn når jeg skal gjøre det hjemme, med alle distraksjonene som finnes der. På senteret er det bare trening man kan holde på med.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Min erfaring er at jeg blir mer motivert for trening på et senter enn når jeg skal gjøre det hjemme, med alle distraksjonene som finnes der. På senteret er det bare trening man kan holde på med.

Så koster det 8000 i året også...

Anonymkode: b7dbb...533

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da trener du på et veldig dyrt senter. I byen min koster det alt fra 2-500 kroner per måned.

Uansett så syns jeg man bør investere litt i helsen sin.

Endret av penny_
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett sentre med priser fra 250 per måned så det er absolutt mulig å slippe billigere unna. Det kommer helt ann på hvilke aktiviterer du er ute etter.

Anonymkode: 6e58d...324

Skrevet

Tusen takk for bra tips! Synes ikke prisen på treningssenter er avskrekkende, men får treningen lettere inn i timeplanen hvis jeg kan gjøre en økt hjemme.

Fikk tips om butt bible på youtube av en venn, og prøvde level 2 upper + lower i stad. Det funka kjempebra!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...