AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Noen som har gode råd for sånne dype kviser ofte så får jeg dem på haka og de ligger der og ulmer og er vonde og varer kjempe lenge men blir ikke mulig å klemme . Det passer dårlig nå! Anonymkode: 2ccf3...ee4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Kviser er (desverre) ofte kostholdsrelaterte. Ja: du får midler som tar bort kvisene her og nå eller for en stund, men sånn på sikt er det kun å få et kosthold som ditt personlige fordøyelsessystem trives på som hjelper. Sånn her og nå: leire. Sånn du får kjøpt på helsekost eller som ansiktsmaske. Grønn eller rød: smør på punktet og la virke til leiren har trukket ut gørra fra kvisen. Deretter har du på en god krem eller olje. Gjennta om nødvendig. Anonymkode: d707e...be5
GlitterGlitter Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kviser er (desverre) ofte kostholdsrelaterte. Ja: du får midler som tar bort kvisene her og nå eller for en stund, men sånn på sikt er det kun å få et kosthold som ditt personlige fordøyelsessystem trives på som hjelper. Sånn her og nå: leire. Sånn du får kjøpt på helsekost eller som ansiktsmaske. Grønn eller rød: smør på punktet og la virke til leiren har trukket ut gørra fra kvisen. Deretter har du på en god krem eller olje. Gjennta om nødvendig. Anonymkode: d707e...be5 Det er en myte at kviser er forårsaket av kosthold. Kosthold kan absolutt gjøre kviser verre, men ikke forårsake dem (med mindre man har intoleranser osv). Det er altså nesten ingen seriøs forskning som støtter dette. Kviser er nesten alltid styrt av hormoner, og det er flere medisinske behandlinger som kan bedre problemet. Blant annet kan lokalbehandling, p-piller, tetracykliner eller isotretinoin være aktuelt. Du bør ta en prat med fastlegen din og la han/hun vurdere om du bør ta deg en tur til en hudlege for nærmere vurdering av huden din Om kviser og mat: https://www.oslohudlegesenter.no/kviser-og-mat-rid-127.html Om behandling av kviser: https://www.oslohudlegesenter.no/behandling-av-kviser-hid-12.html 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Jeg pleide å ha de. De er hormonelle, men jeg har klart å holde de i sjakk med gode hudpleierutiner, for eksempel Aknetrol. Anonymkode: 331e3...8e7
Solstrålenjeg Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 Jeg klemmer den ut, men jeg ender opp med sår og arr... så.. Nål kan jo være verdt å prøve.
FrøkenPotetgull Skrevet 15. mai 2017 #6 Skrevet 15. mai 2017 Jeg har slitt mye med underjordiske j*vler og nå i det siste har jeg prøvd å ta på litt Tea Tree-olje fra The Body shop med en q-tips. Har prøvd MASSE av dyre kremer, salver og behandlinger hos profesjonelle, men den oljen er så langt det mest effektive og beste jeg har vært borti!
Gjest Cyrus Skrevet 15. mai 2017 #7 Skrevet 15. mai 2017 På 8.5.2017 den 22.27, GlitterGlitter skrev: Det er en myte at kviser er forårsaket av kosthold. Kosthold kan absolutt gjøre kviser verre, men ikke forårsake dem (med mindre man har intoleranser osv). Det er altså nesten ingen seriøs forskning som støtter dette. Kviser er nesten alltid styrt av hormoner, og det er flere medisinske behandlinger som kan bedre problemet. Blant annet kan lokalbehandling, p-piller, tetracykliner eller isotretinoin være aktuelt. Du bør ta en prat med fastlegen din og la han/hun vurdere om du bør ta deg en tur til en hudlege for nærmere vurdering av huden din Om kviser og mat: https://www.oslohudlegesenter.no/kviser-og-mat-rid-127.html Om behandling av kviser: https://www.oslohudlegesenter.no/behandling-av-kviser-hid-12.html Men hva man spiser påvirker vel hormonbalansen, som igjen kan gjøre et kviseproblem bedre/verre?
Virilja Skrevet 15. mai 2017 #8 Skrevet 15. mai 2017 Det finnes ingen bevis på sammenhengen mellom kosthold og kviser. Går du på noen medisiner, ts? Eller har du f.eks satt inn hormonspiral eller byttet p-piller?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #9 Skrevet 15. mai 2017 Jeg fikk også slike før. Nå er de heldigvis sjeldnere, uten at jeg har endret kosthold. grunnene kan være mange; jeg er eldre, jeg har endret hudpleierutine og bruker syreprodukter, jeg er inne i en heldig periode, hohormonbalansen er endret, planetene står i en gunstig posisjon, hva vet jeg. De har i alle fall blitt mye sjeldnere etter at jeg begynte med BHA, av og til AHA samt Retinol. I tillegg grundig rens, antioksidantserum, c-vit-serum bl.a. Mine beste hurtigtips er varmt vann, så varmt som man klarer, på en tynn gasklut og legg på. Gjenta når kluter kjølnet. Noen foreslår isbiter, jeg synes varmt vann fungerer best for å få dem til overflaten og modnes fortest mulig. Teposer kan også hjelpe (trekk te av dem først). Tetreolje hjelper også, men da 100% ren olje, og ikke den fra Body Shop. Gni den godt inn. Anonymkode: 5a69d...4d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå