Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg kan ikke sminke øynene... jeg skjønne rikke prinsippet bak det så det ender alltid opp med en god blanding av alt sammen... jeg fatter ikke hva som gjør dem større og mindre, hvor lys skal i forhold til mørke farger..og hvilke farger som kan kombineres... meldte meg på et kurs engang men det var skikkelig ille, de var mer intr i å selge enn å lære bort.....lett litt på internett men det er så mye på engelsk at det blir vanskelig å forstå!

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet

Er det noe spesielt du lurer på da?

hvis du vil øynene skal virke større, så bruker du en kajal rett UNDER vippene (de nedre)...

Strek den opp forsiktig og gjevn den ut.

Legg også en kajallinje oppå øyelukket, rett OVER vippene.

Hvit kajal på våtkanten i tillegg kan få dem til å se enda større ut.

Når det kommer til generell øyenskygge legging, så skal man bruke en ganske lys skygge (tilpasset huden seff), å legge den over hele lukket... fra vipper og opp til bryn.

I globallinjen bruker man da en mørkere...og former den etter buen.

Man kan også ha lys øverst mot brynene, og dekke da hele lukket med en annen farge.

Lys skal alltid være øverst mot brynene :)

Når det gjelder kombinasjon så selges det ofte duo-skygger.

Gjerne to som skal matche hverandre ;)

Forresten...skrives lukket/låkket (øyenlukket...æhhh?), "lukket" eller "låkket"? :hoho:

Skrevet
Forresten...skrives lukket/låkket (øyenlukket...æhhh?), "lukket" eller "låkket"?  

Tihi. Så vidt jeg vet skrives det vel lokket :wink:

Når det gjelder sminke tips - har du en Make Up Store i nærheten av der du bor? Der kan du få sminkekurs for 4-500 kr (bare deg og en "veileder"), og så får du plukke ut produkter for det kurset koster.

Har ikke vært på det selv, men flere venninner har vært strålende fornøyd :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...