Gå til innhold

Har sendt brev til Bufetat med spm om jeg er adoptert, hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, etter noen år med tanker sendt inn et brev til bufetat med spørsmål om jeg kan være adoptert, og om jeg er det ønsker jeg alle eventuelle dokumenter i saken utlevert. Jeg ønsker ikke å spørre mine foreldre, men det har i mange år vært noe som har "skurret". 

Har noen gjort dette? Hva kan jeg forvente meg etterhvert?

Anonymkode: 95ce9...c54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, etter noen år med tanker sendt inn et brev til bufetat med spørsmål om jeg kan være adoptert, og om jeg er det ønsker jeg alle eventuelle dokumenter i saken utlevert. Jeg ønsker ikke å spørre mine foreldre, men det har i mange år vært noe som har "skurret". 

Har noen gjort dette? Hva kan jeg forvente meg etterhvert?

Etter noen år med tanker *HAR JEG* sendt inn... skulle det stå. 

Gikk litt fort!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: cb987...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: cb987...541

Voksen. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksen. 

Hvis du er over 18 år så skal det kanskje gå greit? Men husk at det kan i visse tilfeller være lang behandlingstid, og viktigere ting prioriteres før din ting. Kan det være du har en diagnose som Asperger eller ADHD, eller burde vært utredet for det? Du "bare" føler deg litt på utsida, prøver å passe inn, men føler at du ikke får det til? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

Hvis du er over 18 år så skal det kanskje gå greit? Men husk at det kan i visse tilfeller være lang behandlingstid, og viktigere ting prioriteres før din ting. Kan det være du har en diagnose som Asperger eller ADHD, eller burde vært utredet for det? Du "bare" føler deg litt på utsida, prøver å passe inn, men føler at du ikke får det til? 

Nei jeg har ingen sykdommer jeg har eller burde vært utredet for. Nei det handler ikke om at jeg "ikke passer inn". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel mest normalt å snakke med foreldrene sine før man kontakter instanser. 

Anonymkode: 02e1c...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel mest normalt å snakke med foreldrene sine før man kontakter instanser. 

Anonymkode: 02e1c...645

Vel, for alle er ikke det det mest naturlige. Du vet nå engang ikke hvilke grunner som ligger bak. Og forresten så er dette ren avsporing av tråden. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at du er adoptert?

Anonymkode: c616d...fed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve folkeregisteret? Har ikke de opplysningsplikt om dette? Mulig jeg er på tur....

Anonymkode: a0884...c25

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å prøve folkeregisteret? Har ikke de opplysningsplikt om dette? Mulig jeg er på tur....

Anonymkode: a0884...c25

Ja, du er nok på bærtur. Folkeregisteret har ingen info om dette. Det er Fylkesmannen som sitter på denne infoen, og Bufetat vil hjelpe TS med dette. 

Det du kan forvente er enten en bekreftelse på at du er adoptert og at du i samme slengen mottar kopier av alle dokumenter i saken. Ellers så får du en tilbakemelding om at du ikke er adoptert. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...