AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Hvordan finner man ut hvem dette er?? Frister lite å gå til politiet da det som regel ender med henleggelse av sak fordi de ikke klarer å få mannen. Det er snakk om grove tekster, og mannen har prøvd å oppsøke jenta flere ganger. Hvilke straff er det på slike saker? Frister mest å avtale møte med mannen (late som om det er jenta han skal treffe) og gi ham grisebank..men er redd det ender med straff for meg selv. Hva gjør jeg?? Anonymkode: 3f9ed...efb
GulSitron Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Send tips til Barnas trygghet på fb og hør med de hvordan du skal gå frem? 17
Biloba Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Politiet bryr seg om nettovergrep mit barn. Han holder helt sikkert på med andre også, sparer bildemateriell og muligens treffer barna og misbruker dem irl også. 17
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, GulSitron skrev: Send tips til Barnas trygghet på fb og hør med de hvordan du skal gå frem? Tusen takk for tips! Det skal jeg gjøre! Anonymkode: 3f9ed...efb 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, Biloba skrev: Politiet bryr seg om nettovergrep mit barn. Han holder helt sikkert på med andre også, sparer bildemateriell og muligens treffer barna og misbruker dem irl også. Ja, men problemet er at de gir opp veldig raskt pga ressurser. Jeg klarer ikke å gå med den jævlige magefølelsen lengre, og høy puls hver gang jenta må være hjemme alene en time. Jeg SKAL ha tak i mannen, og møte ham face to face, det har jeg bestemt meg for. Ikke faen om han skal få ture på slik han gjør. Jeg er så forbannet at jeg er kvalm! Helvetes drittsekk av et menneske. Anonymkode: 3f9ed...efb 3
Ananas. Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men problemet er at de gir opp veldig raskt pga ressurser. Jeg klarer ikke å gå med den jævlige magefølelsen lengre, og høy puls hver gang jenta må være hjemme alene en time. Jeg SKAL ha tak i mannen, og møte ham face to face, det har jeg bestemt meg for. Ikke faen om han skal få ture på slik han gjør. Jeg er så forbannet at jeg er kvalm! Helvetes drittsekk av et menneske. Anonymkode: 3f9ed...efb Selvfølgelig må du kontakte politiet og anmelde, hun er garantert ikke det eneste barnet, og du klarer ikke å nøste opp i resten på egen hånd. At du vil møte ham face to face får du heller gjøre i tillegg. 15
Minlillesky Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan finner man ut hvem dette er?? Frister lite å gå til politiet da det som regel ender med henleggelse av sak fordi de ikke klarer å få mannen. Det er snakk om grove tekster, og mannen har prøvd å oppsøke jenta flere ganger. Hvilke straff er det på slike saker? Frister mest å avtale møte med mannen (late som om det er jenta han skal treffe) og gi ham grisebank..men er redd det ender med straff for meg selv. Hva gjør jeg?? Anonymkode: 3f9ed...efb Nå vet jeg ikke om du kjenner jenta eller hvilken "rolle" du har oppi dette. Men om du kjenner jenta, kan du be henne ta skjermdump av snapchat hun mottar fra mannen? For litt bevis å gå på? Endret 8. mai 2017 av Minlillesky 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men problemet er at de gir opp veldig raskt pga ressurser. Jeg klarer ikke å gå med den jævlige magefølelsen lengre, og høy puls hver gang jenta må være hjemme alene en time. Jeg SKAL ha tak i mannen, og møte ham face to face, det har jeg bestemt meg for. Ikke faen om han skal få ture på slik han gjør. Jeg er så forbannet at jeg er kvalm! Helvetes drittsekk av et menneske. Anonymkode: 3f9ed...efb Shit! Hvordan fant du av dette? Har du denne mannen på snap? En du kjenner? Og han filmer dette? Eller er det jenta som filmrr det? Sjuuuukt uansett. Anonymkode: 76548...bf2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 Skeptisk til din holdning vedr anmeldelse. Min første (og ja, særs kyniske) tanke er at du vil vite hvor lett/vanskelig det er å bli avslørt dersom man gjør slikt. I alle tilfeller vil jeg informere om at det faktisk er svært lett å oppdrive tlfnr på snapchatbrukere, men hvis scenarioet du forteller er korrekt; gå for guds skyld til politiet. Alt annet vil være uhørt. Anonymkode: 51248...14f 18
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 11 minutter siden, Minlillesky skrev: Nå vet jeg ikke om du kjenner jenta eller hvilken "rolle" du har oppi dette. Men om du kjenner jenta, kan du be henne ta skjermdump av snapchat hun mottar fra mannen? For litt bevis å gå på? Har skjermdump av alle meldinger, samt et bilde av han (noe vi ikke vet, men som han påstår). Anonymkode: 3f9ed...efb
Svartedauden Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 Selvfølgelig må du gå til politiet og anmelde dette. Det kan hende at det er flere jenter der ute som har opplevd dette, og du har nå en mulighet til å stoppe det. Norge er en rettstat så dette skal ikke håndteres privat, mannen kan være svært farlig og du kan ødelegge hvis dette kommer i retten. Lignende saker: https://www.nordlys.no/krim/hadde-falske-snapchat-profiler-siktet-for-overgrep-mot-jenter-fra-hele-landet/s/5-34-245599 http://www.varden.no/nyheter/faren-oppdaget-grove-bilder-pa-datterens-snapchat-1.1525395 Det er fullt mulig at mannen får straff, så anmeld det nå. Du sitter og nærmest ser på en forbrytelse. 10
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skeptisk til din holdning vedr anmeldelse. Min første (og ja, særs kyniske) tanke er at du vil vite hvor lett/vanskelig det er å bli avslørt dersom man gjør slikt. I alle tilfeller vil jeg informere om at det faktisk er svært lett å oppdrive tlfnr på snapchatbrukere, men hvis scenarioet du forteller er korrekt; gå for guds skyld til politiet. Alt annet vil være uhørt. Anonymkode: 51248...14f Min fornuft vet at du har rett, det er bare det at politet vil legge totalt forbud mot å nøste selv, deretter vil vi få et brev om ca 6 uker hvor det står at saken er henlagt (vi har allerede vært hos politiet tidligere ifht en lignende sak) De vet så innmari godt hvordan de skal skjule seg og slette spor etter seg! Jeg VIL møte denne mannen selv, og fortelle ham hva jeg syns om denne type oppførsel. Det er snakk om en iskald jævel som kommer til å le politiet opp i fleisen. Om ble tatt, hvilke straff får han? 2 mnd fengsel? Deretter skal jenta leve i utrygghet? Nix, han skal få smake på utrygghet selv. Anonymkode: 3f9ed...efb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #13 Skrevet 8. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Shit! Hvordan fant du av dette? Har du denne mannen på snap? En du kjenner? Og han filmer dette? Eller er det jenta som filmrr det? Sjuuuukt uansett. Anonymkode: 76548...bf2 Nei, jenta har heldigvis så oppegående venninner at de kontaktet meg fordi de var bekymret og redde. Hun selv var for skamfull og redd til å si noe..for hun har jo svart, det var jo spennende at en voksen mann fattet interesse. Jeg har ikke klart å lese alle meldingene, fordi de er så grove at jeg blir kvalm, og så forbannet at jeg mister hodet. Jeg har screenshot av alle mld. Men finner null info om navn osv. Har sendt mld til barnas trygghet, og venter på svar der fra. Denne mannen er så kynisk og kald at jeg fryser på ryggen Anonymkode: 3f9ed...efb 1
Biloba Skrevet 8. mai 2017 #14 Skrevet 8. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men problemet er at de gir opp veldig raskt pga ressurser. Jeg klarer ikke å gå med den jævlige magefølelsen lengre, og høy puls hver gang jenta må være hjemme alene en time. Jeg SKAL ha tak i mannen, og møte ham face to face, det har jeg bestemt meg for. Ikke faen om han skal få ture på slik han gjør. Jeg er så forbannet at jeg er kvalm! Helvetes drittsekk av et menneske. Anonymkode: 3f9ed...efb Du har misforstått hvis du tror at dine følelser for saken er sentralt her. Det gjelder din egen sikkerhet, barnets, barnets rett til at saken blir vurdert juridisk, barnet kan rett til erstatning, forholdet skal på mannens rulleblad enten det blir dom eller ikke. 12
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #15 Skrevet 8. mai 2017 15 minutter siden, Svartedauden skrev: Selvfølgelig må du gå til politiet og anmelde dette. Det kan hende at det er flere jenter der ute som har opplevd dette, og du har nå en mulighet til å stoppe det. Norge er en rettstat så dette skal ikke håndteres privat, mannen kan være svært farlig og du kan ødelegge hvis dette kommer i retten. Lignende saker: https://www.nordlys.no/krim/hadde-falske-snapchat-profiler-siktet-for-overgrep-mot-jenter-fra-hele-landet/s/5-34-245599 http://www.varden.no/nyheter/faren-oppdaget-grove-bilder-pa-datterens-snapchat-1.1525395 Det er fullt mulig at mannen får straff, så anmeld det nå. Du sitter og nærmest ser på en forbrytelse. Jeg skal love deg at jeg ikke sitter og ser på. Er du forøvrig enig i at straffen på 120 dagers fengsel fra saken i den ene linken er rettferdig? Anonymkode: 3f9ed...efb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #16 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, Biloba skrev: Du har misforstått hvis du tror at dine følelser for saken er sentralt her. Det gjelder din egen sikkerhet, barnets, barnets rett til at saken blir vurdert juridisk, barnet kan rett til erstatning, forholdet skal på mannens rulleblad enten det blir dom eller ikke. Ja, og hvordan skal DET foregå når politiet IKKE får fatt i mannen?? Hvis derimot jeg avtaler og møte ham, og får ham til å melde seg selv - DA kommer det på rullebladet hans. Anonymkode: 3f9ed...efb
Svartedauden Skrevet 8. mai 2017 #17 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal love deg at jeg ikke sitter og ser på. Er du forøvrig enig i at straffen på 120 dagers fengsel fra saken i den ene linken er rettferdig? Anonymkode: 3f9ed...efb Nei det er jeg ikke enig i. Jeg er enig i at Norge er en rettstat, så å straffe noen er ikke borgerne sin oppgave. Det virker som at du sitter å ser på når du ikke leverer inn en anmeldelse når du har screenshots. 4
Biloba Skrevet 8. mai 2017 #18 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og hvordan skal DET foregå når politiet IKKE får fatt i mannen?? Hvis derimot jeg avtaler og møte ham, og får ham til å melde seg selv - DA kommer det på rullebladet hans. Anonymkode: 3f9ed...efb Nå vet du ikke akkurat at fyren er mindre enn deg, at han ikke møter med våpen eller hva som helst. Selvtekt er også straffbart. 3
Rotemor Skrevet 8. mai 2017 #19 Skrevet 8. mai 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan finner man ut hvem dette er?? Frister lite å gå til politiet da det som regel ender med henleggelse av sak fordi de ikke klarer å få mannen. Det er snakk om grove tekster, og mannen har prøvd å oppsøke jenta flere ganger. Hvilke straff er det på slike saker? Frister mest å avtale møte med mannen (late som om det er jenta han skal treffe) og gi ham grisebank..men er redd det ender med straff for meg selv. Hva gjør jeg?? Anonymkode: 3f9ed...efb Og derfor vil du ikke anmelde? Politiet bryr seg veldig mye om overgrep av barn. Ring politiet først deretter les en avis! Beklager at jeg er spydig her, men det går ikke an å velge passivitet fordi man antar at politet ikke gidder....... 11
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #20 Skrevet 8. mai 2017 19 minutter siden, Rotemor skrev: Og derfor vil du ikke anmelde? Politiet bryr seg veldig mye om overgrep av barn. Ring politiet først deretter les en avis! Beklager at jeg er spydig her, men det går ikke an å velge passivitet fordi man antar at politet ikke gidder....... Hva mener du egentlig er passitivitet?? Tro meg, det jobbes døgnet rundt her med denne saken! Dersom politiet henlegger saken..skal vi bare la han fortsette da? Jeg har ikke sagt at politiet ikke gidder, jeg har sagt at politiet ikke klarer! Men, nå venter jeg på svar fra barnas trygghet, og følger videre deres råd - som faktisk klarer å få fatt i disse jævla typene FOR politiet. Anonymkode: 3f9ed...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå