AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Jeg føler at uansett shampo, så vil håret gå lei. Det er vel mer hva en spiser som er viktig? Anonymkode: d913c...a4e
Mylian Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Tja, First Price sin kom vel best ut i test for noen år siden, så akkurat det gidder jeg ikke bruke masse penger på. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Den røde fra elvital er søren meg helt super av billigshampoene. Mitt hår går aldri lei av den. Mye frukt og grønt får håret til å vokse i rasende fart. Anonymkode: 1fd3b...95a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Den røde fra elvital er søren meg helt super av billigshampoene. Mitt hår går aldri lei av den. Mye frukt og grønt får håret til å vokse i rasende fart. Anonymkode: 1fd3b...95a Det gjør den sikkert. Men den inneholder skadelig kjemiske hormonforstyrrende stoffer. Anonymkode: bb88c...3aa
Clarity Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 Ja, det er riktig at håret vil gå lei dersom du bruker samme shampoo hele tiden. Dette fordi håret blant annet har behov både for protein og fuktighet. Dersom man eksempelvis kun bruker en shampoo som tilfører protein, vil håret etter en tid bli mettet på dette, og bli lei som du sier. Anbefaler derfor at du kjøper ulike shampooer som du kan variere mellom å bruke. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 1 time siden, Clarity skrev: Ja, det er riktig at håret vil gå lei dersom du bruker samme shampoo hele tiden. Dette fordi håret blant annet har behov både for protein og fuktighet. Dersom man eksempelvis kun bruker en shampoo som tilfører protein, vil håret etter en tid bli mettet på dette, og bli lei som du sier. Anbefaler derfor at du kjøper ulike shampooer som du kan variere mellom å bruke. Herregud, for noe tull Anonymkode: 693b9...a40 3
Clarity Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud, for noe tull Anonymkode: 693b9...a40 En frisør vil fortelle deg akkurat det samme, men for all del, man kan jo lure seg selv til å tro at det ikke er sant for å spare penger 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 Jeg har brukt samme shampo i mange år uten noen problemer med håret. Det kan ha noe med at jeg brukte en allergivennlig parfymefri shampo uten så mye diverse. Så, for en stund siden gikk jeg tom, og kjøpte da en annen shampo på rema. Jeg måtte serr vaske håret tre ganger for at det ikke skulle være fett, og det ble fett igjen etter bare to dager. Det er tydelig at ikke alle sjampoer er like! Jeg byttet rett tilbake til den gamle så snart jeg fikk tak i det, og håret mitt er tilbake til sitt gamle, rene selv. Anonymkode: d632d...65b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt samme shampo i mange år uten noen problemer med håret. Det kan ha noe med at jeg brukte en allergivennlig parfymefri shampo uten så mye diverse. Så, for en stund siden gikk jeg tom, og kjøpte da en annen shampo på rema. Jeg måtte serr vaske håret tre ganger for at det ikke skulle være fett, og det ble fett igjen etter bare to dager. Det er tydelig at ikke alle sjampoer er like! Jeg byttet rett tilbake til den gamle så snart jeg fikk tak i det, og håret mitt er tilbake til sitt gamle, rene selv. Anonymkode: d632d...65b Hva slags sjampo er dette? Anonymkode: 86f3d...d32 1
Gjest flaggermuskongen Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 Har du prøvd den nye med geitetestikkel ekstrakt hentet fra Himalaya? Den som har gått igjennom massiv testing, og er laget av de beste forskerne i verden! Har visst blitt produsert i CERN og gått igjennom en prosess der med partikkelakseleratoren. Anbefales!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 22 timer siden, Clarity skrev: Ja, det er riktig at håret vil gå lei dersom du bruker samme shampoo hele tiden. Dette fordi håret blant annet har behov både for protein og fuktighet. Dersom man eksempelvis kun bruker en shampoo som tilfører protein, vil håret etter en tid bli mettet på dette, og bli lei som du sier. Anbefaler derfor at du kjøper ulike shampooer som du kan variere mellom å bruke. Sikkert et dumt spørsmål dette, men hva slags ingredienser er det som indikerer at shampooen er en fuktighets-shampoo og hva slags ingredienser indikerer at den tilfører protein? ☺ Anonymkode: e8867...b56
Simbyxor Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 Hæ.. håret går lei? Hva er det for en teori? Jeg bruker dyre hårprodukter til håret fordi håret mitt trenger det. Andre slipper unna med billige greier, jeg vet..
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 Jeg bruker First Price shampoo + First Price Balsam. Håret har aldri vært så bra tidligere, som etter at jeg begynte med de nevnte produktene. Anonymkode: 8c52c...07b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 22 timer siden, Clarity skrev: En frisør vil fortelle deg akkurat det samme, men for all del, man kan jo lure seg selv til å tro at det ikke er sant for å spare penger Og hva skjer om du ikke bruker shampoo? Hva skjer med håret? Anonymkode: 92a8f...91b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 22 timer siden, Clarity skrev: En frisør vil fortelle deg akkurat det samme, men for all del, man kan jo lure seg selv til å tro at det ikke er sant for å spare penger Skal vi liksom høre på frisørene, som er avhengig av å selge produkter for å få tjent mer penger ved siden av lønna? Selvfølgelig vil de si at håret har behov for masse forskjellige produkter, jo mer de får solgt, desto mer penger. Ville tatt det vrøvlet deres med en liten klype salt. Det er ikke SÅ krise med butikkjøpt shampo som de skal ha det til - man skulle jo tro det var snakk om å vaske håret i syre Anonymkode: a9a54...c41 4
Cuntzilla Skrevet 10. mai 2017 #16 Skrevet 10. mai 2017 Hvordan merker dere at håret går lei, begynner det å klage og sutre veldig, eller blir det mer mutt og deprimert? 3
penny_ Skrevet 10. mai 2017 #17 Skrevet 10. mai 2017 (endret) Hva i alle dager mener du med at håret går lei? Proteiner tas vel opp via kosten og ikke via håret? Vil jeg få samme effekt om jeg dusjer håret i melk? Det inneholder jo en del proteiner. Skulle gjerne hatt noen kilder på dette (Nei, ikke KK eller side2, men gjerne en seriøs forskningsartikkel eller noe slikt). Endret 10. mai 2017 av penny_ 1
Cuntzilla Skrevet 10. mai 2017 #18 Skrevet 10. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skal vi liksom høre på frisørene, som er avhengig av å selge produkter for å få tjent mer penger ved siden av lønna? Selvfølgelig vil de si at håret har behov for masse forskjellige produkter, jo mer de får solgt, desto mer penger. Ville tatt det vrøvlet deres med en liten klype salt. Det er ikke SÅ krise med butikkjøpt shampo som de skal ha det til - man skulle jo tro det var snakk om å vaske håret i syre Anonymkode: a9a54...c41 Jeg klør og svir i hodebunnen om jeg bruker f.eks. Elvital og First Price noen uker. Nå har jeg sensitiv hud og åpenbart også hodebunn da, men likevel.. når jeg nesten får åpne sår i skallen av de merkene så tenker jeg at det er mye greier i dem som ikke er helt knall å ha på huden for noen som helst. En frisør vil forøvrig si du skal vaske håret max 1-2 ggr i uka, så de er ikke bare ute etter å selge produkt sånn sett.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #19 Skrevet 10. mai 2017 1 minutt siden, penny_ skrev: Hva i alle dager mener du med at håret går lei? Proteiner tas vel opp via kosten og ikke via håret? Vil jeg få samme effekt om jeg dusjer håret i melk? Det inneholder jo en del proteiner. Skulle gjerne hatt noen kilder på dette (Nei, ikke KK eller side2, men gjerne en seriøs forskningsartikkel eller noe slikt). Ja håret er jo dødt uansett, vet ikke hvor godt håret tar opp proteinene i det hele tatt. Mye her høres bare ut som frisør-mambojambo Anonymkode: a9a54...c41
Simbyxor Skrevet 10. mai 2017 #20 Skrevet 10. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal vi liksom høre på frisørene, som er avhengig av å selge produkter for å få tjent mer penger ved siden av lønna? Selvfølgelig vil de si at håret har behov for masse forskjellige produkter, jo mer de får solgt, desto mer penger. Ville tatt det vrøvlet deres med en liten klype salt. Det er ikke SÅ krise med butikkjøpt shampo som de skal ha det til - man skulle jo tro det var snakk om å vaske håret i syre Anonymkode: a9a54...c41 For meg blir det akkurat det samme, har prøvd de fleste du får tak i på Rema 1000. Håret mitt blir stritt, tørt og står til alle kanter. Har funnet én jeg er fornøyd med og den koster 600 kr/l. MEn den er god, for meg. For mitt hår. Det er ikke billigsjampoer+balsamer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå