AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Del Skrevet 8. mai 2017 Skal ha grillfest i helgen der en av gjestene ikke tåler laktose, så tenkte jeg ville lage en potetsalat uten rømme/creme fresh/yoghurt, men har ingen ideer til hva jeg kan bruke i steden for, evt andre oppskrifter. Majones er ikke et alternativ da hun ikke er så glad i det. Forslag? Evt andre salater som er godt til grillmat? Anonymkode: c23da...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Del Skrevet 8. mai 2017 De fleste potetsalater du får kjøpt på butikken er laktosefrie,fordi mange av dem ikke inneholder rømme. Du får kjøpt laktosefri rømme som du kan bruke hvis du skal lage selv. Men kan jeg spørre hva som er poenget med å lage potetsalat hvis gjesten din ikke vil ha majones? Det er jo nesten hele cluet med potetsalat. Du skal ikke heller gå for noe annet? Anonymkode: 73c8c...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timsy Skrevet 8. mai 2017 #3 Del Skrevet 8. mai 2017 Det finnes både laktosefri lettrømme og laktosefri kesam du kan bruke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. mai 2017 #4 Del Skrevet 8. mai 2017 Er jo bare å bruke laktosefri rømme, majones inneholder jo ikke melk. Du kan bruke hvilken oppskrift som helst bare du bruker laktosefritt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mylian Skrevet 8. mai 2017 #5 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er jo ikke vanskelig å i det hele tatt? http://www.godt.no/#!/oppskrift/975/lett-og-hjemmelaget-potetsalat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Del Skrevet 8. mai 2017 Du kan lage lun potetsalat da http://www.veganeren.com/2013/05/lun-potetsalat-med-sennepsdressing.html Anonymkode: df1ec...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 8. mai 2017 #7 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg pleier å lage potetsalat uten rømme/majones, og da bruker jeg en vinaigrette av noe slag, gjerne med sennep. Rødløk, kapers og ellers det man har lyst til å ha i. Friskt og godt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 8. mai 2017 #8 Del Skrevet 8. mai 2017 Lag lun perlepotetsalat med vinaigrette eller bruk små nypoteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 8. mai 2017 #9 Del Skrevet 8. mai 2017 Jeg pleier å lage potetsalat med amadinepoteter, rødløk og brekkbønner. Blander deretter eplesidereddik, olivenolje salt og pepper. denne blir best hvis du blander den mens potetene er varme og lar stå ett døgn før du serverer den. det går også Ann å ha i andre ingredienser. Hvis du ikke liker den sure smaken kan du bytte ut eddiken med sylteagurklake for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Del Skrevet 8. mai 2017 http://www.medicalmedium.com/blog/potato-herb-salad Anonymkode: 458a6...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #11 Del Skrevet 8. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste potetsalater du får kjøpt på butikken er laktosefrie,fordi mange av dem ikke inneholder rømme. Du får kjøpt laktosefri rømme som du kan bruke hvis du skal lage selv. Men kan jeg spørre hva som er poenget med å lage potetsalat hvis gjesten din ikke vil ha majones? Det er jo nesten hele cluet med potetsalat. Du skal ikke heller gå for noe annet? Anonymkode: 73c8c...e2f Det var da et sørgelig begrenset syn på hva en potetsalat skal være. Anonymkode: dd755...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå