Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i midten av 40-årene og har aldri laget en cv. Når jeg har fått jobb er det via bekjente eller at jeg bare har kontaktet arbeidsgiver direkte og kun gitt dem en liste over tidligere arbeidsforhold. Er dette normalt? Har aldri vært ufrivillig arbeidsledig..

Anonymkode: 5e67d...2e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En CV er pr def. en liste over tidligere arbeidsforhold.

Anonymkode: f38db...d56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den lista er jo en CV. Heldig du er som har og har hatt så gode kontakter.

Anonymkode: ce205...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Du vet tidene var gull før når til og med folk som ikke vet hva en cv er fikk jobb

Anonymkode: 74169...ee4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har til og med fått en jobb jeg overhodet ikke følte meg kvalifisert for. Men de likte meg etter intervju. Mye trynefaktor ute å går i arbeidslivet?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har til og med fått en jobb jeg overhodet ikke følte meg kvalifisert for. Men de likte meg etter intervju. Mye trynefaktor ute å går i arbeidslivet?

Man får som regel ikke jobb med mindre de er sikre på at du kan lære deg det man evt. ikke kan. Og du har jo på sett og vis gitt dem en CV, for en opplisting av arbeidsgivere er jo en CV det, selv om den kanskje er minimal hvis den ikke inneholder mer. Og ja, det er ganske vanlig å få jobb via kontakter, det sies jo at rundt halvparten av alle stillinger ikke utlyses, men omsettes gjennom bekjentskaper og kontakter.

Anonymkode: a38a8...e04

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så mye av det i dag. De jeg kjenner som søker jobber må som regel på 3-4 intervjuer. Men det kommer helt sikkert an på hvilken bransje det der, og hvor i landet man søker. 

Anonymkode: 2d8ef...699

AnonymBruker
Skrevet

Ikke unikt, nei. Min mor var nesten 60 da hun laget sin første CV. Hadde jobbet på samme arbeidsplass i 30 år. 

I dagens arbeidsmarked er det nesten utenkelig å komme noen vei uten å ha en CV. Selv om mange får jo jobb gjennom bekjentskaper, så leverer man gjerne en CV for ordens skyld.

Anonymkode: 10f1c...b78

Skrevet
På 8.5.2017 den 16.17, AnonymBruker skrev:

Er i midten av 40-årene og har aldri laget en cv. Når jeg har fått jobb er det via bekjente eller at jeg bare har kontaktet arbeidsgiver direkte og kun gitt dem en liste over tidligere arbeidsforhold. Er dette normalt? Har aldri vært ufrivillig arbeidsledig..

Skulle gjerne sagt du var unik men det er du ikke.

Er ikke så uvanlig at folk på vår alder har sluppet unna å søke på stillinger men heller fått via direkte kontakt eller vennskap og bekjentskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...