AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 http://www.aftenposten.no/kultur/Handskrift-hjelper-hukommelsen-86179b.html http://forskning.no/hjernen/2016/08/handskrevne-notater-gir-best-laering https://www.budstikka.no/barums-skolen/skole-og-utdanning/nettbrett/foreldre-opprort-over-ipad-i-skolen-spiller-nettspill-i-timene-og-er-pa-snapchat/s/5-55-479448 Tanker rundt dette og får teknologiske tid? Og er det noen som VET om det er blålys i ipad for barn? Anonymkode: cc558...9dd
stan Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Min tanke er at PCer og pad'er er mer til forstyrrelser og distraksjon enn til læring.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 31 minutter siden, stan skrev: Min tanke er at PCer og pad'er er mer til forstyrrelser og distraksjon enn til læring. Enig! Synes det er greit at verden utvikler seg teknologisk, men hvorfor bruke barna for å teste langtidseffektene? Ts Anonymkode: cc558...9dd
stan Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! Synes det er greit at verden utvikler seg teknologisk, men hvorfor bruke barna for å teste langtidseffektene? Ts Anonymkode: cc558...9dd Vi får mye flott teknologi, men hjernen er stadig den samme. Riktig bruk av data og internett er selvfølgelig ikke problemet. Men at elevene blir forstyrret av alt det andre som er mulig å gjøre. Hvis vi hadde utstyr som bare kunne brukes til akkurat det elevene skal gjøre vil det hjelpe. Elevene skal også lære seg å tenke, kanskje til og med tenke nye tanker ingen har tenkt før. Det kan ingen maskin gjøre for dem. 1
Example Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Som lærer, synes jeg dette er ganske interessant. På en måte kan man si at PC'er kan være distraksjon for en del elever. De spiller mye på PC'ene, og det er vanskelig å stoppe dette, med mindre man er på pletten med anmerkninger over en lav sko. På en annen side er det veldig viktig for dagens ungdom å bli flinke til å bruke PC som et verktøy, fordi det blir bare mer og mer viktig i arbeidslivet og ellers i livet. Du sikrer at de aller fleste kan et minimum om hvordan en kan bruke digitale verktøy. I tillegg handler skolen mer og mer om å lære elevene til hvordan man tilegner seg kunnskap, enn å faktisk pugge ting, noe som er bra. I tillegg er det enklere for lærere å koordinere ting, gi beskjeder som "alle" får med seg osv. Noen elever som sliter med konsentrasjonen og tidligere kanskje forstyrret hele klassen, sitter nå heller kun å forstyrrer seg selv, noe som jeg mener er positivt. Det er jo heldigvis sånn at lærerne selv må være flinke til å styre bruken av disse PC'ene, og at man må slå ned på dersom det går utover det faglige. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Selv en skole-pc på videregående nivå, er ikke godt nok sikret for andre ting, installasjon av 2 programmer, og du har tilgang til så og si det meste av ruterporter og nettsider skolen ellers hadde stengt. Det gjelder å ha god disiplin og selvbeherskelse, ja jeg vet selv at det er ikke bare bare, men selv de jeg gikk i klasse med som spillte WoW på skole-pc'n er nå godt utdannet. Anonymkode: 40872...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå