AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Antidep som skulle revolusjonere depresjon og angst har kanskje ikke den effekten vi tror? Selv om flere får utskrevet antidep, er det stadig flere som havner opp som ufør grunnet angst og depresjon. Har vi blitt lurt av antidep bølgen? Har vi brukt milliarder på å gjøre en større andel av befolkningen vår kronisk syke som igjen koster milliarder? Studier viser også at antidep kan gjøre disse psykiske lidelsene mer kroniske og trigge andre sykdommer https://www.newscientist.com/article/2087949-high-antidepressant-use-could-lead-to-uk-public-health-disaster/ Øker vi andelen syke og uføre ved å bruke så mye antidep? Anonymkode: bddd5...5f1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Har aldri tatt antidep selv om jeg har vært så deprimert at jeg har våkna hver dag i månedsvis av gangen, over flere år, og villet dø. Har aldri kjøpt forklaringene til forskerne og psykiaterne, jeg tror derimot at det gjør ting mye mye verre over tid. Jeg er nå på vei opp igjen, og er sååå glad for at jeg aldri tok noe av den driten. Har hatt en mistanke om at det er tungmetaller som er noe av grunnen til at at jeg har blitt mer og mer deprimert over disse årene. Holder nå på og rense dem ut og har hatt en mye mye bedre vinter i år pga infoen i denne linken https://soundcloud.com/medicalmedium/heal-depression-naturally og noe som heter Emotion Code. Anonymkode: 7590f...260
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Antidep er bare placebo så det ville vært rart. Anonymkode: e7784...a91
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Jeg har mye angst, og har prøvd en del ulike preparater gjennom årene: både antidep og antipsyk. Deler absolutt din skepsis både i forhold til det jeg har opplevd selv som stort sett var MYE bivirkninger og liten eller ingen vinning angstmessig. Jeg går ikke på medisiner nå og tviler på jeg vil prøve det igjen: men...jeg er ufør. Så jeg vet ikke om det å ta bort medisinene ville gjort ting bedre, selv om det ikke nødvendigvis gjør ting verre. Noen har god virkning av medisinene selv om de er litt som en loddtrekning. Man KAN ha flaks og få noe igjen for det, men der det er rimelig tilfeldig om de får ønsket eller uønsket virkning. Anonymkode: 640e0...87d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går ikke på medisiner nå og tviler på jeg vil prøve det igjen: men...jeg er ufør. Anonymkode: 640e0...87d Jo, men noe av poenget er at man ser at antidep gjør depresjoner og angst kroniske, i stedet for midlertidige. At mennesker som ikke tar dem oftere blir friskere igjen- eller ihvertfall ike så syke at de uføres. For det er jo litt pussig at bruk av antidep fortsetter å øke, samtidig som mennesker på ufør for nettopp angst og depresjoner også gjør det. Dersom antidep skulle ha så veldig bra effekt, burde ikke vi se positiv utvikling de siste 10 årene når det gjelder disse sykdommene? Anonymkode: bddd5...5f1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det er jo litt pussig at bruk av antidep fortsetter å øke, samtidig som mennesker på ufør for nettopp angst og depresjoner også gjør det. Dersom antidep skulle ha så veldig bra effekt, burde ikke vi se positiv utvikling de siste 10 årene når det gjelder disse sykdommene? For de fleste er dette kroniske lidelser de må håndtere resten av livet. Det handler om å finne mestringsstrategier. Man blir ikke frisk av medisiner, man oppnår lindring i de verste periodene. Anonymkode: a10fd...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, men noe av poenget er at man ser at antidep gjør depresjoner og angst kroniske, i stedet for midlertidige. At mennesker som ikke tar dem oftere blir friskere igjen- eller ihvertfall ike så syke at de uføres. For det er jo litt pussig at bruk av antidep fortsetter å øke, samtidig som mennesker på ufør for nettopp angst og depresjoner også gjør det. Dersom antidep skulle ha så veldig bra effekt, burde ikke vi se positiv utvikling de siste 10 årene når det gjelder disse sykdommene? Anonymkode: bddd5...5f1 Ifølge den audioen som jeg linket til lengre opp, forårsakes depresjon og angst for en stor del av giftstoffer som vi inntar (miljøgifter som tungmetaller spesielt, og andre som sprøytemidler, kunstige parfymer, kunstige smaksstoffer, MSG, Aspartam, genmanipulert mat, avgasser fra maling, nye biler, klær og tepper etc. etc.) og en eksplosjon av virus/bakterier som nærer seg av disse tallrike uheldige stoffene. Disse stoffene finnes også i medikamenter, herunder antidepressiva, så det kan være en grunn til at man faktisk blir verre av dem. Anonymkode: 7590f...260
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 På Monday, May 08, 2017 den 19.54, AnonymBruker skrev: Ifølge den audioen som jeg linket til lengre opp, forårsakes depresjon og angst for en stor del av giftstoffer som vi inntar (miljøgifter som tungmetaller spesielt, og andre som sprøytemidler, kunstige parfymer, kunstige smaksstoffer, MSG, Aspartam, genmanipulert mat, avgasser fra maling, nye biler, klær og tepper etc. etc.) og en eksplosjon av virus/bakterier som nærer seg av disse tallrike uheldige stoffene. Disse stoffene finnes også i medikamenter, herunder antidepressiva, så det kan være en grunn til at man faktisk blir verre av dem. Anonymkode: 7590f...260 Hadde aldri turt å tatt antidepressiva. Har lest alt for mye dritt om dette medikamentet . Er mange brukere som har gått ut og advart mot det. Som har hatt dårlige erfaringer med den type medikamenter. Anonymkode: ec621...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå