AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Hei! Jeg var nylig på førstegangsintervju og skal nå straks på andregangsintervju. På førstegangs leverte jeg attester og referanser. Vitnemål spurte de ikke etter. Da trenger jeg kanskje ikke å ta med noe spesielt av papirer denne gangen? Evt vitnemål for sikkerhetsskyld? Har en sterk mistanke om at de har tatt en referansesjekk i mellomtiden, kan jeg da forvente at det blir mye snakk om hva disse har sagt? Er det vanlig at referansene sjekkes mellom førstegangs og andregangs? Synes dette er skikkelig skummet, har aldri fått noe særlig tilbakemeldinger i nåværende jobb, så vet ikke hva de kan finne på å si. Gruer meg noe vanvittig, dette er virkelig drømmejobben!! Anonymkode: 422d7...2c5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg var nylig på førstegangsintervju og skal nå straks på andregangsintervju. På førstegangs leverte jeg attester og referanser. Vitnemål spurte de ikke etter. Da trenger jeg kanskje ikke å ta med noe spesielt av papirer denne gangen? Evt vitnemål for sikkerhetsskyld? Har en sterk mistanke om at de har tatt en referansesjekk i mellomtiden, kan jeg da forvente at det blir mye snakk om hva disse har sagt? Er det vanlig at referansene sjekkes mellom førstegangs og andregangs? Synes dette er skikkelig skummet, har aldri fått noe særlig tilbakemeldinger i nåværende jobb, så vet ikke hva de kan finne på å si. Gruer meg noe vanvittig, dette er virkelig drømmejobben!! Anonymkode: 422d7...2c5 Bruker du nåværende jobb som referanse? Hvem har du satt som referanser og hvor mange? Jeg søker også jobb, men har ikke referanser. Anonymkode: 165ee...030
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du nåværende jobb som referanse? Hvem har du satt som referanser og hvor mange? Jeg søker også jobb, men har ikke referanser. Anonymkode: 165ee...030 Jeg har 4 referanser. 2 sjefer (som har ansatt meg) fra sommerjobber. Og i den faste jobben jeg har i dag har jeg en kollega som i stor grad har vært min mentor og samarbeidspartner samt en av sjefene i bedriften på fagområdet mitt, men som ikke direkte er min sjef. Jeg ønsker ikke å si til han som faktisk er min sjef at jeg søker jobb. Har bare fått positiv respons på valg av referanser. Vet nå med sikkerhet at referansene er blitt ringt, så er veldig spent på intervjuet Anonymkode: 422d7...2c5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 De bruker å si hva du skal ta med om de vil se papirer, så jeg tror ikke du trenger å ta med noe mer om du ikke har blitt bedt om det. I de andregangsintervjuene jeg har vært i har de aldri nevnt at de har snakket med referanser, så jeg vet ikke hvor vanlig det er. Anonymkode: a8a19...31e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå