lilletuss87 Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Vi er to venninner på 29 år som skal en uke til Platanias i juni. Noen som har tips til hva vi bør få med oss når vi er der? Restauranter, ting å gjøre etc. Vi kommer til å være endel på stranda, men vil ikke bare ligge der i en uke liksom😅 Takker for svar 😊
Baktusen Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Når jeg var der så følte jeg helt ærlig at det var fint lite annet å gjøre enn spa, basseng, strand og restauranter. Skikkelig deilig og avslappende..men ikke helt det store som skjedde. Så forhåpentligvis kan noen gi deg litt bedre svar... men.. Det går jo busser til andre byer, hvor du kan oppleve litt mer 😊 1
lilletuss87 Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2017 12 minutter siden, Baktusen skrev: Når jeg var der så følte jeg helt ærlig at det var fint lite annet å gjøre enn spa, basseng, strand og restauranter. Skikkelig deilig og avslappende..men ikke helt det store som skjedde. Så forhåpentligvis kan noen gi deg litt bedre svar... men.. Det går jo busser til andre byer, hvor du kan oppleve litt mer 😊 Men det høres jo ganske så deilig ut 😊 Vi skal ha en avslappende og rolig ferie tenkte vi, men hadde lyst til å høre litt rundt tilfelle det er noe vi bare mååå få med oss 😉 Tusen takk for svar 😊
QQbaby Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Blir nok ikke bare stranda dere skal ligge på tenker jeg. Blir vel en del sengekos også?
lilletuss87 Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2017 37 minutter siden, QQbaby skrev: Blir nok ikke bare stranda dere skal ligge på tenker jeg. Blir vel en del sengekos også? For en unødvendig kommentar!
Djungelvrål Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Er bare en eneste lang gate, er nok begrenset hva det er å finne på. Ta en tur til Chania på kvelden og spis ved havna. 1
Mymmel Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 Personlig er jeg stor fan av Kreta generelt, og elsker gresk mat. Om dere oppsøker restaurantene sentralt i Platanias, er Almyras (tak-restaurant) veldig bra. Det er også veldig fint å ta turen opp til gamlebyen, enten til fots eller med taxi. Her er det flere restauranter som også har god mat. Om dere er interesserte i å oppsøke de restaurantene som grekerne selv går til, så kan jeg anbefale å vente til rundt ni på kvelden. Da går de greske storfamiliene til sine stamsteder, og man kan lett se hvilke mathus som slår an hos de lokale. Disse restaurantene ligger gjerne i små bakgater, og gjerne på hushjørnet til familien som eier og driver stedet. Ellers er det vel egentlig ikke så mye å se eller gjøre i Platanias, men om dere har tid og lyst, er det fint å leie bil og kjøre over fjellene ned til Elafonissi (google it, veldig fint sted). Dette kan gjøres som dagstur, det er ikke lange strekningen fra Platanias. Chania er jo nevnt ovenfor her, det burde dere få med dere. Solnedgangen over fyrtårnet er magisk! Busser går inn dit med jevne mellomrom, bare å forhøre seg i resepsjonen om tidspunkt. God tur, håper dere liker Platanias like godt som jeg gjør! 1
lilletuss87 Skrevet 12. mai 2017 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2017 På 9.5.2017 den 0.24, Mymmel skrev: Personlig er jeg stor fan av Kreta generelt, og elsker gresk mat. Om dere oppsøker restaurantene sentralt i Platanias, er Almyras (tak-restaurant) veldig bra. Det er også veldig fint å ta turen opp til gamlebyen, enten til fots eller med taxi. Her er det flere restauranter som også har god mat. Om dere er interesserte i å oppsøke de restaurantene som grekerne selv går til, så kan jeg anbefale å vente til rundt ni på kvelden. Da går de greske storfamiliene til sine stamsteder, og man kan lett se hvilke mathus som slår an hos de lokale. Disse restaurantene ligger gjerne i små bakgater, og gjerne på hushjørnet til familien som eier og driver stedet. Ellers er det vel egentlig ikke så mye å se eller gjøre i Platanias, men om dere har tid og lyst, er det fint å leie bil og kjøre over fjellene ned til Elafonissi (google it, veldig fint sted). Dette kan gjøres som dagstur, det er ikke lange strekningen fra Platanias. Chania er jo nevnt ovenfor her, det burde dere få med dere. Solnedgangen over fyrtårnet er magisk! Busser går inn dit med jevne mellomrom, bare å forhøre seg i resepsjonen om tidspunkt. God tur, håper dere liker Platanias like godt som jeg gjør! Tusen takk for tips 😊 Gleder meg bare mer og mer nå kjenner jeg 😃
Charlene87 Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Husker jeg meldte meg inn på sånn sportslige aktiviteter hos apollo, hvor vi dro på kajakk, sykling, tur osv, var veldig fint og vakkert 1
lilletuss87 Skrevet 12. mai 2017 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2017 9 minutter siden, Charlene87 skrev: Husker jeg meldte meg inn på sånn sportslige aktiviteter hos apollo, hvor vi dro på kajakk, sykling, tur osv, var veldig fint og vakkert Åh så bra 😊 det skal jeg sjekke ut! Tusen takk 😃
Majott Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 Det er da så mye mer å gjøre på Kreta enn å ligge på stranda, og å gå ut å spise på kvelden! Lei bil, scooter eller sykkel, og utforsk øya. Oppsøk små landsbyer i fjellene eller på sørsiden. Spis lunch på en taverna langt unna turistbyene. Ta fotturer i fjellene. Gå Samariaravinen, den lengste ravinen i Europa (18 km). Det sies at det er en stor opplevelse, både turen opp dit, og selve vandringen i ravinen. Til slutt kommer man ned til en liten landsby ved havet, der man kan ta et måltid og bade mens man venter på båten. Det er ikke bilforbindelse dit, så man må ta båt derfra. Dra til Elafonissistranda, søk på nett så ser du hvorfor. Ta lokalbussen til andre byer. Dra på båtturer, det er mange som arrangerer utflukter med båt, som inkluderer bading, lunch og besøk på øyer. Prøv dykking eller snorkling. Prøv jeepsafari. Det er spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå