Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyutdannet nå i juni og har i noen år jobbet som vikarlærer (nesten heltid så langt i 2017) på en skole da jeg er utdannet lærer. 

Har siden nyttår søkt over 50 jobber, uten hell! 

Når skolen tar sommerferie så står jeg uten lønn og har boliglån å tenke på. Kan jeg søke om dagpenger fra jeg har avlagt siste eksamen? Jeg står jo uten inntekt frem til skolen starter igjen og det etter hvert dukker opp vikartimer. 

Anonymkode: ca171...0e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke dagpenger hvis du har tjent mer enn 1,5 g i 2016, eller mer enn 3 g siste 3 år. Ellers må du være reell arbeidssøker og søke på alt av jobber i den perioden du får støtte. 

Anonymkode: ac096...338

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke dagpenger hvis du har tjent mer enn 1,5 g i 2016, eller mer enn 3 g siste 3 år. Ellers må du være reell arbeidssøker og søke på alt av jobber i den perioden du får støtte. 

Hva er satsene/beløpet for disse da? 

Jeg er reell arbeidssøker og søker alt jeg finner innen yrket mitt. Har heller ikke begrenset meg til min kommune, og søker langt utenfor og opptil 1t reisevei PR vei jo. 

AnonymBruker
Skrevet

Satsene for dagpenger er ca 62% av det du har tjent. De har en saksbehandlingstid på noen uker, så selv om du kanskje får innvilget dagpenger så er det ikke sikkert du får pengene utbetalt den første måneden du er arbeidsløs. For å ha rett på dagpenger må du være reell arbeidssøker, og det forstår jeg at du er. På den annen side: helt uten penger står du neppe, for du har jo rett på feriepenger selv om du har vært vikar. 

Anonymkode: 6cd13...7ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er satsene/beløpet for disse da? 

Jeg er reell arbeidssøker og søker alt jeg finner innen yrket mitt. Har heller ikke begrenset meg til min kommune, og søker langt utenfor og opptil 1t reisevei PR vei jo.