Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter med og si at vi skal til legen og sjekke dette. Men skal ikke inn før seinere denne uka fordi det var visst ikke akkutt. 

Min 5 år gammle sønn har hatt problemer med litt vonde ører nå i en uke, men han har nedsatt hørsel og hører dårlig når jeg snakker til han, men almenntilstanden hans er helt normal og det har det så og si vært den siste halve uken og skjeldent noen klager. Jeg har holdt han hjemme fra bhg i en uke nå, men han lengter jo dit nå merker jeg. Noen som har vært borti det samme? Han har hatt øreverk før, men aldri på dette viset.

Ville dere sendt han i bhg tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Annikenkri skrev:

Jeg starter med og si at vi skal til legen og sjekke dette. Men skal ikke inn før seinere denne uka fordi det var visst ikke akkutt. 

Min 5 år gammle sønn har hatt problemer med litt vonde ører nå i en uke, men han har nedsatt hørsel og hører dårlig når jeg snakker til han, men almenntilstanden hans er helt normal og det har det så og si vært den siste halve uken og skjeldent noen klager. Jeg har holdt han hjemme fra bhg i en uke nå, men han lengter jo dit nå merker jeg. Noen som har vært borti det samme? Han har hatt øreverk før, men aldri på dette viset.

Ville dere sendt han i bhg tror dere?

Nei, jeg ville ikke sendt han i barnehagen. Vent til etter legebesøket, og eventuelt medisiner han får, om han får :) Det er mye lyder i barnehagen, og det kan kjennes veldig godt for små vonde ører...

Skrevet

Jeg ville helt klart sendt et barn uten feber og med fin allmenntilstand i barnehagen. Jeg syns i grunnen det høres litt rart ut at han allerede har vært hjemme en uke, men det kan være han har vært mer redusert enn jeg klarer å lese av innlegget ditt. Jeg har hvertfall måtte trekke en grense ved feber, redusert allmenntilstand, diaré eller oppkast. Ellers ville barna mine knapt vært i bgh hele vinteren...

Men sønnen min hadde også en sånn fredelig ørebetennelse da han var 3. Vi så at han var rød og varm på det ene øret, og så sa han at det var litt vondt. Han var helt fin for øvrig og virket ikke plaget, så han gikk i bgh. I ettertid skjønte vi at hørselen hans ikke kom seg, og etter tre kvart år fikk han dren i begge ører pga vann som ikke kom ut. Men det var ikke snakk om antibiotika da vi var hos legen. Det var det derimot da lillebroren hadde en langt mer hissig ørebetennelse med veldig dårlig form nå nylig, da fikk han antibiotika.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt ørebarn og sendte i barnehagen ved ørebetennelse med fin allmenntilstand. 

Anonymkode: 0d720...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...