Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips og råd om hvordan man kan best blokke ut en slik solhatt? Er en billighatt fra europris, men den er akkurat litt for trang og jeg er avhengig av hatt når det er sol ute. Ellers må jeg alltid sørge for at det er skygge jeg kan sitte i, noe som ikke alltid er mulig 😩 

IMG_9071.JPG

IMG_9072.JPG

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 😩

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ingenting om å blokke ut hatter, men jeg ville kjøpt ny eller bare prøvd å "gå den inn". Som jeg har måttet gjøre med sko iblant... Ikke så behagelig mens det står på, men så tilpasser skoene seg. Eller føttene gjør... Hvem vet.

Anonymkode: 15f54...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke byttet den i en str større?

Anonymkode: 897e6...e4d

Skrevet

Å kjøpe ny hjelper lite da alle er i samme størrelse. Spurte de om de fikk inn større siden det faktisk står størrelse på lappen, men nei det fikk de ikke sa de

Vet ikke helt om jeg klarer å gå med den presset ned over hodet :ler: kommer vel til å ende opp med hodepine eller migrene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gjør den våt i det området der den er for trang, og tre hatten deretter ned på en hard og fast "hodelignende gjenstand", som f.eks en bakebolle, kasserolle, skål, vannmelon el.l. La hatten stå slik til den har tørket.

AnonymBruker
Skrevet

Først må tøyreimen av, så vil den naturlig utvide seg. Hvis ikke det er nok så kan du forsøke varmt vann. 

Anonymkode: cd9ee...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med målebånd på butikken, og kjøp en vannmelon som har perfekt str (mål omkretsen på hodet ditt først, og omkretsen på vannmelonen deretter) til å få blokket ut hatten til rett str

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta med målebånd på butikken, og kjøp en vannmelon som har perfekt str (mål omkretsen på hodet ditt først, og omkretsen på vannmelonen deretter) til å få blokket ut hatten til rett str

Vannmelonen bør ha litt større omkrets enn hodet ditt

Skrevet

Ah så smarte ideer 🤗 Herlig, skal eksperimentere litt her i dag 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Wenda skrev:

Ah så smarte ideer 🤗 Herlig, skal eksperimentere litt her i dag 👍

Evt kan du bare, etter at du har gjort den delen av hatten våt, krølle avispapir hardt sammen (legg plast (feks en bærepose med innsiden mot hatten)  mellom hatten og papiret for å unngå at hatten blir farget av trykksverte), og fylle hatten med mange kuler med sammenklemte avispapir-kuler som du dytter hardt inni.

Men det er større fare for at dette blir ujevnt, enn ved bruk av en fast gjenstand.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også lage en perfekt str kule til å blokke hatten med, ved å fryse ned en ballong fylt med vann.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje har du en gammel lampeskjerm med metallstativ inni, eller et annet metallstativ, som du kan presse hatten ned på.

Skrevet

Hmm ballong var kanskje ikke så dumt. Må lete i skuffene her og se om jeg har noen 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Wenda skrev:

Hmm ballong var kanskje ikke så dumt. Må lete i skuffene her og se om jeg har noen 👍

Eller frys ned vann i en bakebolle (ha en pose i bakebollen først). Så får du en halvkule i is.

AnonymBruker
Skrevet

Evt en rund bakeform kan du bruke til å blokke ut hatten med, om du har en i rett str.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje har du en ball i rett str?

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Wenda skrev:

Du har kanskje en bøtte eller blomsterpotteskjuler i rett str hjemme?

Sjekk innerbøttene i søppelbøttene dine (hvis du har slike med innerbøtter i plast).

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje mulig å sy den ut, ved å klippe fra toppen av hatten og ut  til kanten av bremmen, og sy i et stivt bånd/ stivt stoff som skjuler den sprekken som blir når du har klippet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke får blokket den ut:

Har du en heklet lue, kunne du klipt av bremmen fra hatten og festet denne på hekla-lua.

Feks en lignende som denne, (men helst ensfarget?)

26-2.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...