Gå til innhold

Frakte daim iskake.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal lage daim iskake til jobben, har ca 30 min kjøreveg, kan kaken stå i bilen og så settes rett i fryseren når jeg kommer på jobb? Går det bra? Det står at den uansett skal stå ca 30 min før servering, så hvis jeg passer på at det ikke er for varmt i bilen så går vel det?

Anonymkode: d05cb...a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har en kjølebag og kjøleelementer går det helt fint.

Hvis du ikke har det vil det hjelpe en god del om du pakker avispapir rundt emballasjen. (Tykt lag med avis, gjerne et par hele aviser). Da isolerer du slik at det vil ta mye lengre tid før varmen trenger inn til iskaka.

Endret av rockybalboa
Skriveleif...
AnonymBruker
Skrevet

Det burde gå, ja. 

Men du kan godt pakke den inn i avispapir. Enda bedre om du har kjøleelementer eller fryser vann i en liten brusflaske og pakker sammen med kaken. Eller om du har kjølebag. 

Anonymkode: 03740...3d3

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, rockybalboa skrev:

Hvis du har en kjølebag og kjøleelementer går det helt fint.

Hvis du ikke har det vil det hjelpe en god del om du pakker avispapir rundt emballasjen. (Tykt lag med avis, gjerne et par hele aviser). Da isolerer du slik at det vil ta mye lengre tid før varmen trenger inn til iskaka.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde gå, ja. 

Men du kan godt pakke den inn i avispapir. Enda bedre om du har kjøleelementer eller fryser vann i en liten brusflaske og pakker sammen med kaken. Eller om du har kjølebag. 

Er avispapir bedre enn aleminiumsfolie? tenkte kanskje den hold godt på kulda. Så stor kjølebag at jeg får hele nedi har jeg ikke. Men om kaka står på noen kjøleelementer og en oppå sammen med aviser rundt så skl det gå greit da altså?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er avispapir bedre enn aleminiumsfolie? tenkte kanskje den hold godt på kulda. Så stor kjølebag at jeg får hele nedi har jeg ikke. Men om kaka står på noen kjøleelementer og en oppå sammen med aviser rundt så skl det gå greit da altså?

Du kan ha folie innerst, og så avispapir rundt. En avis er mye tykkere enn folie, og isolerer bedre. 

Jeg ville bare hatt kjøleelementene under kaken, med mindre du har en type lokk over kaken du kan legge et element på. Jeg ville ikke lagt et element slik at vekten av det var nedpå kaken, da kan det lage avtrykk i kaken. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha folie innerst, og så avispapir rundt. En avis er mye tykkere enn folie, og isolerer bedre. 

Jeg ville bare hatt kjøleelementene under kaken, med mindre du har en type lokk over kaken du kan legge et element på. Jeg ville ikke lagt et element slik at vekten av det var nedpå kaken, da kan det lage avtrykk i kaken. 

Takk for gode råd dere! da har jeg litt aning på hvordan jeg skal få til! Tusen hjerlig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...